Nieuwe auto kopen, hoe wat waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuwe auto kopen, hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:55

Maar vooral, hoe, wat en waar niet? Helaas is onze auto zo stuk dat repareren de dagwaarde is. Daarbij heeft hij al 280.000 km aangetikt. Tijd voor een nieuwe auto dus, met enige spoed want ik kan de auto niet echt missen.
Zijn er tips wat ik het best wel of niet kan doen? Mijn vriend die wilt alles eerst rustig doordenken maar ik heb gewoon een auto nodig voor mijn werk en mijn paardrijlessen. Ik ben altijd heel impulsief, hij overdenkt de boel liever te lang, dat houdt ons meestal goed in balans maar nu mag er wel wat gas op de lolly :P

Dus kom maar op.
Waar we naar zoeken:
Max €2000.-
Minimaal bouwjaar 2000
Benzine
Max 170000 op de teller
Max €100.- wb per kwartaal.
Voorkeur voor trekhaak.

Dit topic is niet perse om een auto te vinden maar meer voor handige tips en do's en don'ts :)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:04

Autoscout? Autotrader?

Onverwoestbaar: Peugeot 106

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:06

Trekhaak om trailer te trekken? Of kleinere aanhangwagens?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:09

Wat voor type auto zoek je?
Ik heb al mijn auto's via marktplaats of andere autoverkoopsites gevonden. De goedkopere gewoon bij een handelaar, maar zorg wel dat je iemand mee neemt die er genoeg verstand van heeft en goed kan handelen ;) Let bv ook op het onderstel, wat bij oudere auto's nog wel eens wil roesten.

Ik heb zelf ook nog een leuke auto te koop staan. Ietsje ouder, ietsje duurder, maar wel een goede trekauto (4x4), vrij zuinig (zeker voor een terreinwagen), wat minder op de teller en altijd goed onderhouden (onderstel pas nog opnieuw schoongemaakt en getectyleerd). Maar dan moet je van terreinwagens houden natuurlijk :Y)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:12

Zoek een manspersoon met veel kennis van auto's en neem hem een dagje mee op sleeptouw. :D

Nee, even serieus. Elke auto kan mee gesjoemeld zijn. Mijn broer kocht auto's die aan allerlei eisen voldeden en ze hielden het allemaal nog geen jaar vol. Ik nam vriend mee en liet hem onder de motorkap kijken, rijden, horen en onderhandelen. Mijn blikje is super. Zelf onderzoeken werkt beter dan verkoop praatjes geloven. En als het te mooi lijkt om waar te zijn.. ;)

Edit: zoals hieronder staat, toyota of vw zijn wel de betere merken voor de goedkopere modellen. VW polo 6n dan weer niet, nog niks positiefs over gehoord..
Laatst bijgewerkt door san4nie op 08-09-14 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:15

Ok, eerst kies je het merk: je wil een al iets oudere auto, ik zou dan zelf kijken naar een duitser of japanner: Toyota, volkswagen of opel. Dan naar het model. Gezien je WB zou ik kijken naar modelletje polo/corsa/yaris qua formaat.

Dan duik je op MP en ga je op zoek naar de beste deal: lage KM's, opties, leeftijd etc.

Zorg in elk geval dat je bij een BOVAG aangesloten dealer koopt. Mocht je wegrijden en de auto staat de volgende dag (of in het eerste half jaar) stil met iets raars dan heb je garantie. Na een half jaar heb je ook wel een duidelijk beeld wat je aan de auto hebt.

Anoniem

Re: Nieuwe auto kopen, hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:19

Bedankt voor de tips iedereen. Trekhaak is enkel voor aanhangwagens, niet voor trailer ;)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 21:20

Gaspedaal.nl staat ook veel op. Qua prijs zit je erg aan de onderkant. Heb vorig jaar lang moeten zoeken naar een auto onder de 2500 euro en min bouwjaar 2000 en max wegenbelasting. Het is een Peugeot 206 geworden. Maar daar trek je denk ik geen volbeladen aanhangwagen mee.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:33

Aangezien je in Almelo woont kan ik je hééééél erg MDS Wesselink adviseren!

http://www.wesselinkmds.nl/

Ik heb daar mijn auto vandaan en die is gewoon goed. Die man is echt betrouwbaar. Mijn vader rijd al een paar jaar speciaal van Eindhoven naar hem omdat die gemiddeld gewoon goedkoop is, weet wat hij doet en gewoon echt eerlijk is. Het raam van de auto van mijn vader ging niet meer omhoog en schoof in de deur. Bij de dealer zou hij het hele rol systeem moeten vervangen a 300/400 euro, toen is hij naar daar gereden en die heeft voor een paar tientjes aan werk een schroefje vervangen en sindsdien werkt het weer perfect.

Je kunt bij hem gewoon je wensen en budget droppen en dan gaat hij voor je rondkijken. Hij heeft in onze omgeving echt bijna iedereen naar tevredenheid aan auto geholpen en nog nooit verborgen gebreken oid. gehad. Je mag best zeggen dat je bent doorgestuurd door mij ;) , als je dat gaat doen kan ik je mijn volledige naam wel even pb'en.

Overigens staan nooit alle occasions op de site en kijkt hij ook bij collega's voor je rond.

Murthul

Re: Nieuwe auto kopen, hoe wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 14:08

Lzp >> htt