tv abonnement afsluiten, hoe moeilijk kan het zijn..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SpeechLess

tv abonnement afsluiten, hoe moeilijk kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 17:34

Binnenkort zal ik uit mijn lieftallige studentencomplex verhuizen naar een huurwoning, dit betekent dus ook zelf tv (en internet) regelen.. Op zich geen probleem, maar nu ben ik opzoek naar gewone simpele analoge televisie. Maar ik kan dit dus werkelijk nergens vinden! Kan het zijn dat dit niet meer wordt aangeboden tegenwoordig? Op google werd ik ook niet veel wijzer..

Mocht het zijn dat ik toch digitale tv zal moeten nemen: krijg je daar altijd automatisch analoge tv bij (voor onze 2e televisie) of moet ik daar nog specifiek op letten?

Ik hoopt dat iemand kan helpen :)

Bagheera_206

Re: tv abonnement afsluiten, hoe moeilijk kan het zijn..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:55

Bij Ziggo zit bij het digitale pakket ook standaard analoge tv. Weet eigenlijk niet of je bij Ziggo ook alleen analoog af kunt sluiten. Jij hebt ook internet nodig in je nieuwe woning? :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:52

Gewoon alles in 1 nemen van Ziggo of wie dan ook ;) dan krijg je ook gewoon analoge tv.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 14:50

Het gaat om 2 in 1, dus internet en televisie. Dat van Ziggo had ik gezien (dat was ook het enige dat ik vond toen ik googlede op analoge tv), maar die vind ik verder wat te duur.. Maar dat zit er dus wel gewoon bij altijd? Dat is mooi :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:06

UPC internet pakket, zit tv bij.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:57

Het hangt even af van welke kabelaar in jouw gebied actief is. De grootste vier zijn Zeelandnet, Caiway, UPC en Ziggo (van klein naar groot). Op Caiway na hebben ze allemaal nog een ouderwets analoog signaal.

Al moet ik zeggen dat tenzij je nog een ouderwets beeldkanon hebt er absoluut geen reden is om analoog te kijken, en het echt een aflopende zaak is. Zelfs al heb je nog een beeldkanon zou ik er alsnog via SCART een digitale ontvanger aan knopen, je hebt ze al voor 10 euro via Marktplaats. Bij UPC en Caiway heb je voor het basispakket geen smartcard nodig (uitzondering is Gouda). Bij Ziggo en Zeelandnet wel, kost 15 euro. Je hebt namelijk veel meer zenders, bijvoorbeeld BBC 1 en BBC 2 worden analoog heel vaak al niet meer doorgegeven.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:58

Waarom wil je perse analoge TV?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:26

Nou, het is dat wij over moesten op glasvezel maar anders zaten wij ook analoog, wat is er mis mee?
Moet zeggen dat ik nu wel heel blij ben met digitaal, lekker opnemen enzo :P

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:31

tegenwoordig zit anoloog eigenlijk altijd bij digitaal in..

al zou men het nog los aanbieden, dan ben je opgeteld met internet duurder uit als een alles in een..

sterker nog alles in 1 is vaak weer goedkoper dan producten los afsplitsen of alleen tv en internet.

upc alles in een beviel mij het beste tot nog toe, dat was inclusief telefonie en gratis bellen naar vaste nummers, die is er niet meer, alleen voordelig bellen..

maar voor het kleine beetje meer zou ik al snel gaan voor alles in een power..

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:33

Als het aan mij lag was analoog al lang afgeschakeld ten faveure van digitaal maar als ik dat zeg krijg ik half Bokt over me heen ;) Voor de 30 analoge kanalen die er nu zijn kan je 150 zenders digitaal uitzenden. Tel daarbij op het betere geluid en het feit dat alle mid-budget TV's vanaf 2009 gewoon een DVB-C kabelontvanger aan boord hebben en je snapt dat analoog zo snel mogelijk afgeschakeld moet worden :)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:34

Telfort toch?? Is een vd goedkoopste?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:35

Telfort heeft geen analoge TV, alleen als bijproduct op glasvezel in de juiste gebieden. Niet via het standaard pakket :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:58

Ik vraag alleen maar waarom perse analoog, geen verwijt of zo hoor. Maar analoog gaat sowieso verdwijnen op niet zo heel lange termijn, dus lijkt het mij niet heel handig voor een nieuwe aansluiting analoog te nemen.

Je kan beter gewoon een digitaal signaal nemen en eventueel een decoder tussen je kabelkastje en TV zetten. Omdat je dan zelf kan beslissen of en wanneer je een nieuwe TV wil kopen die zonder decoder geschikt is voor het digitale signaal.

Als je een analoog signaal neemt, dan kan het zomaar zijn dat je kabelaanbieder dat op een kwade dag zomaar stop zet en jou daarmee dwingt een nieuwe TV of decoder aan te schaffen, of het jou nou uitkomt of niet.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:18

Ik heb alleen analoge televisie en vind het prima. Zit al vaak genoeg voor de buis, als ik keuze zou hebben uit nóg meer zenders wordt het daar niet beter van verwacht ik ;). Mijn TV kan prima digitaal aan trouwens, maar dan zou ik nog de ontvanger én de smartcard moeten hebben. Komt nog bij: alle aansluitingen regelen, of is dat inpluggen en klaar? (heb me er heel eerlijk nooit in verdiept ;) )

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 19:32

De reden dat ik analoog wilde is omdat we geen fancy tv hebben en het mij logisch leek dat dat goedkoper zou zijn. Daarnaast hebben we nu ook analoge tv en op zich vonden we dat prima. Maar volgens mij valt dat goedkoper zijn een beetje tegen :+

Is het dan zo dat bij de grotere kabelaars er wel analoge tv automatisch bijzit en bij de kleinere niet? Op een vergelijkingssite zag ik dat telfort en tele2 de goedkopere waren hier, maar dan is het misschien verstandiger om bij een wat grotere te nemen? (Ziggo of UPC, die ander 2 zitten hier niet)
Het zou ook geen probleem zijn als op de 2e tv toch ook digitale tv komt, maar is dit dan niet een beetje duur? Ik las dingen over een extra decoder enzo, maar ik zit niet zo in die termen dus ik snapte het niet zo :Y)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:44

Goedkoper is het volgens mij allang niet meer.

Hou er wel rekening mee dat analoge TV uiteindelijk helemaal verdwijnt, en je dan gedwongen wordt alsnog een digitaal abonnement aan te schaffen, en misschien ook nog een andere TV of decoder nodig hebt.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:54

Telfort en Tele2 hebben GEEN analoge televisie. Dat betekent dat je een decoder bij moet huren, en aparte netwerkkabels moet trekken :) Dit gaat niet op als er glasvezel ligt in het geval van Telfort maar ik acht die kans klein :)

Je hebt ook de keuze uit Ziggo OF UPC, ze zitten nooit samen in één gebied. Google dus even op je plaatsnaam+kabeltelevisie en kijk van wie je een reactie krijgt :)

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 11:23

Ah dit maakt het al wat duidelijker, dankje :)
Ik wist helemaal net dat je maar één grote kabelaar per gebied had, maar hier zit inderdaad alleen UPC. En er inderdaad geen glasvezel van Telfort.

Dus als ik bij bijvoorbeeld Tele2 op mijn 2e tv ook wil kunnen tv kijken, dan moet ik een kabel vanaf dat ding bij de hoofdtv naar de 2e tv maken? Of een powerplug nemen voor 75,- las ik, maar dan heb je die extra decoder nog steeds nodig toch? Dus dan is een kabel leggen een stuk goedkoper. De kamers liggen ook naast elkaar, dus de afstand valt mee, alleen dat netjes wegwerken is misschien wel lastig.

Ik dacht eerst dat Tele2 en Telfort een stuk goedkoper waren, maar als ik daar een 2e decoder moet huren verschilt het niet zoveel meer met UPC. Al heb je dan natuurlijk wel op 2 tv's digitaal, maar dat is opzich niet echt nodig..

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:36

Ik weet niet precies hoe het bij UPC zit, maar dat zal hetzelfde zijn als bij Ziggo.
Bij Ziggo kan je meerdere televisie aansluiten op een abonnement, je hebt geen extra kastjes nodig zolang je analoog wilt kijken. Waar je alleen rekening mee moet houden is dat als je splitters gaat gebruiken (en dat doe je in principe met twee of meer tv's, tenzij je een aansluiting met meerdere tv uitgangen hebt, een FRA Tratec bijvoorbeeld) het signaal ook iets verzwakt wordt, net als een bij een kabel die een grote afstand moet overbruggen.

Wij hebben bij ons beneden een digitale ontvanger en boven analoog. Gaat prima. Digitaal is wel beter qua kwaliteit maar ons analoge beeld is ook meer dan prima.

Wel zal analoog langzaam afgebouwd worden qua aantal zenders. Dit omdat een digitale zender veel minder ruimte inneemt op een transportstroom in de kabel dan een analoge zender.
Vaak heb je bij een welkomstpakket (nieuwe abonnee) wel een gratis ontvanger in zitten of tegen een hoge korting.

Wat je kan doen is UPC bellen voor informatie. Kan je ook gelijk vragen wat de aansluittermijn is enz.