. Dan kan ik er nog tot eind oktober in rijden.En dan.... autoloos!
Goody... hoe gaat me dat bevallen... jaren terug heb ik specifiek een autootje gekocht omdat ik weer paardendingen wilde gaan doen, en nouja, de meeste stallen liggen nou eenmaal niet naast de deur.
Aan de ene kant vind ik het wel geinig om zo 'gedwongen' eens zonder auto te doen. Ben benieuwd hoeveel geld me dat gaat besparen.
Aan de andere kant: bijrijdpoownie staat 8 km verderop door bosgebied en ik weet niet of ik dat in het donker wel durf te fietsen (om nog maar niet te spreken van alle ellende als regen/sneeuw/wind)
Kippenvoer, kattenbakkorrels, pakken hennepvezel, marktplaatsmeevallertjes, beste vriendin 11 km verderop, sociale dingetjes (véél sociale dingetjes), 'het regent dus ik ga met de auto naar het station'... allemaal dingen waarvoor een dak met vier wielen eronder wel handig is.
Dan is de logische vraag: waarom koop je dan niet een nieuwe (nouja, andere) auto?
Nou... dat is uiteindelijk misschien wel de bedoeling als ik echt niet zonder kan, maar financieel zit het er éigenlijk nu net niet aan.
Zijn er boktervaringen met 'ineens gepland of ongepland autoloos' situaties?
Ook nog relatief autoloos trouwens. Onze auto had teveel kosten om hem door de APK te krijgen dus een andere gezocht en gevonden maar daar moet nog het eea aan gedaan worden en er moest nog een kenteken aangevraagd worden. nu dus tijdelijk de auto van mijn schoonouders maar zelfs dat vind ik al vervelend. Wil lekker mijn ding kunnen doen in mijn eigen auto!
), rijd ik nu in een gloedjenieuwe VW Polo Bluemotion TSI rond (huur, dus:
Wij stonden stil, dus de achterportier zat bij wijze van spreke in de motorkap. Niet zo ernstig hoor, maar hij ging in ieder geval niet meer open.