Brommer loopt niet goed

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IrisNicolet

Brommer loopt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 14:00

Hallo,

ik heb een peugeot viva city en hij heeft nogal wat kuren
Hij stinkt enorm en als ik hem start dan blijft die wel gewoon lopen, maar als ik er mee gereden heb en dan stil sta dan blijft die niet aan maar valt die gewoon uit, daarna krijg ik hem heel moeilijk aan.
Ook maakt hij een heel raar geluid.
Ook kan ik maar 70 km rijden op 1 tank, dat is echt heel erg weinig.
Ook als ik gewoon 35 rij dan houd die gas in.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit is? en wat ik hieraan kan doen..
De brommer heeft flink wat km gemaakt, en ik heb er ook een ongelukje mee gehad, sindsdien zijn die kuren.
Ook zit de voorkap een beetje los, maar dat is het probleem niet zo..
Ik denk dat de brommer niet heel veel waard meer is, dus ik vraag me ook af of het zin heeft om hem te laten maken!

Dus als jullie ideeén hebben willen jullie mij dat laten weten?

Bedankt alvast!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:06

Hij hoort ook niet te lopen :P

Dat met dat gas is een bekend probleem bij viva city. Meestal als je vol gas geeft rijd je eerst 30, een km verderop 20 en op een gegeven moment stapvoets. Komt veel voor bij deze scooters hoor

Zou zelf de carburateur nakijken en als dat in orde is iemand anders laten kijken. Want als ik zelf verder zou gaan kijken gaat ie wss kapot :+.

IrisNicolet

Re: Brommer loopt niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 14:07

Hahahaha, nja je snapt me tenminste en dat is het belangrijkste haha
Caberateur kan ik inderdaad even naar kijken, maar nog geen maand geleden is er al naar gekeken en toen was er niets aan de hand...
ik ben bang dat die zijn tijd heeft gehad...

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:25

Is hij verder goed onderhouden? Gewoon z'n beurten gehad?
Anders lijkt het me tijd hem eens bij een scooter garage na te laten kijken :j

Ik heb ook een Peugeot Vivacity, en heb een aantal problemen ook gehad, alles is opgelost door een goede garage hier in de buurt. Staan nu bijna 15000 km op en hij rijdt nog fantastisch :) Ik heb een 4-takt en rij met 6 liter benzine zo'n 155 km.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:26

Tijd voor een afstel beurt bij de garage?
Je benzine, zijn je banden nog hard? Hoe zachter de banden hoe meer die verbruikt.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:27

ga eens langs de garage

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 14:27

ja me banden zijn nog knetterhard.
En dat is het dus, ik wil hem best naar de garage brengen, maar dan wil ik ongeveer weten wat er aan de hand is zonder dat ik onnodig veel geld uitgeef!

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 14:30

De garage is toch degene die jou dat het beste kan vertellen...

Toen mijn scoot dezelfde klachten had was ik geloof ik voor een beurt + vervangen van 1 of andere klep zo'n 160 euro kwijt.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:00

Klopt TS garages lichten je op waar je bij staat :)) Heb je niet een handige buurjongen? Jammer dat je niet in de buurt woont anders had ik mijn vriend op je af gestuurd :P
Ja dat bedoel ik dus, voor nog geen 50 euro heb je een complete prima cilinder dus ze verdienen een meijer op je haha. Beurt is algemeen bekend de grootste onzin die er bestaat. Daarom hekel ik een beetje aan garage's met hun 'services'
Mja als je niet anders kunt moet je wel.

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 15:04

Poiuytrewq schreef:
Klopt TS garages lichten je op waar je bij staat :)) Heb je niet een handige buurjongen? Jammer dat je niet in de buurt woont anders had ik mijn vriend op je af gestuurd :P
Ja dat bedoel ik dus, voor nog geen 50 euro heb je een complete prima cilinder dus ze verdienen een meijer op je haha. Beurt is algemeen bekend de grootste onzin die er bestaat. Daarom hekel ik een beetje aan garage's met hun 'services'
Mja als je niet anders kunt moet je wel.

Naja, het gaat er meer om, ik heb een ongeluk gehad met die brommer, en ik geloof dat die wel 100 keer naar de maker is geweest om na te laten kijken, en elke keer komen de problemen terug, niet altijd dezelfde, maar het wisseld zich af..
laat ik het zo zeggen.. de problemen blijven denk ik terug komen, en dan is me vraag meer... is het de brommer nog wel waard.....ik heb hem heeeel hard nodig vooral voor lange afstanden....voor school en werk...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:08

Ja dat is super vervelend. Heb je niet de mogelijkheid om een andere te halen via marktplaats oid?
(neem dan ook iemand mee met verstand want ook particulieren kunnen je goed in de maling nemen als je er niet veel van weet)
Want stel je bent 200 kwijt aan de reparatie en een maand later doet hij weer raar. Kun je beter wat bijleggen en een andere halen.

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 15:11

Ja daarom juist, en daarom wil k hem niet naar de garage brengen, maar misschien dat er iemand met een wonder idee kwam.. maar ik denk helaas dat ik een andere moet gaan aanschaffen :(

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:12

Ook ik heb een vivacity (uit 2005 dus bijna 10 jaar oud)
Het probleem met het uitvallen heb ik ook gehad volgens mij had het bij mij wat te maken dat ie teveel benzine kreeg en dus verzoop. Maar dit weet ik niet geheel zeker meer.

Het enige wat je kan doen is idd laten nakijken. Verder heb ik de punten die je schreef niet gehad.
Is het een 2 of 4 takt?

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 16:15

het is een 2 takt.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:51

LZP -> HTT

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:03

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn scooter (niet hetzelfde model/merk) ik kan niet voor een stoplicht wachten want dan valt ie uit en gaat ie bijna niet of met heeel veel geluk weer aan.... starten na een flink regenbui of na vakantie is al helemaal onmogelijk. Ze hebben bij mij elk onderdeeltje al nagekeken en de helft vervangen zowat geloof ik maar het bleef terug komen, nu gaat er een nieuwe carburateur in en hopen dat dit het probleem oplost, misschien ook een oplossing voor jou? kost je rond de 40-50 euro geloof ik

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:31

Herkenbaar. Mijn vader had een peugot en dat was ook zo'n drama. Niet willen starten, afslaan als je stil gaat staan en voor geen mogelijk meer aankrijgen dan. Zelfs door een plas rijden sloeg hij van af. Van alles aan gedaan, maar nooit terecht gekregen. Gewoon flut dingen. Hij heeft van ellende een nieuwe gekocht.

Ik heb altijd een Yamaha gehad en ding reed altijd! Nooit geen problemen gehad.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 11:38

Hm. Als je een advies mag geven (het is dat je niet bij mij in de buurt woont anders had ik hem kosteloos voor je nagekeken) doe hem weg. Het is een van de zwakste tweetakt brommers ooit gemaakt. De verhouding benzine/olie wordt nooit mooi gemixt/opgenomen bij deze brommers. Hierdoor krijg je onzuiverheden in de al niet hele sterke motor. Als je veel lange afstanden moet rijden kan ik je adviseren een oud vespa ciao'tje te kopen of een andere brommer in deze categorie. Ze zijn heel goedkoop in onderhoud als ze eenmaal zuiver lopen. Ik heb zelf een ciao'tje gekocht voor 100 euro daarna zelf een beetje aan gesleuteld en in totaal 200 euro aan uitgegeven. Bij een garage zou je dan rond de 300 euro in totaal uitkomen. Hij doet het door weer en wind en is nog zuinig ook. Je kunt bijvoorbeeld ook denken aan een Cita ofzo..

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 11:52

Hmm oke, axel ik stuur je even een pb'tje

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:11

Er zijn zoveel mogelijke optie's die je problemen kunnen verklaren.

Je weet overigens wel zeker dat er geen benzine lekt ?

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 12:14

de ene keer lekt die wel, en dan laat ik dat wel meteen maken, en de andere keer lekt die niet...
maar dat is niet het enige probleem...