Het grote koptelefonen topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het grote koptelefonen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:32

Hoihoi! :)

Aangezien ik werkelijk een hekel heb aan oordopjes en slecht geluid, ben ik altijd met koptelefonen in de weer. Als mijn geluid niet goed is, of als iets niet lekker zit, kan ik niet goed naar mijn muziek luisteren. Daarom dit topic om er lekker over te praten en discussiëren. :)

Dus, welke hebben jullie, wat voor geluid geeft hij, en zijn jullie er tevreden over?

Ik heb eerst een paar keer de HD 201 van Sehnheiser gehad. Ik was daar erg tevreden over, zeker gezien de kwaliteit die je voor 25 euro kreeg. Helaas gingen bij mij er per jaar ongeveer 3 doorheen, aangezien ik katten heb. Als je hem dan één keer perongeluk laat liggen, is hij kapot.

Daarom ben ik ook opzoek gegaan naar iets wat én nog beter geluid had, én op Bluetooth werkte. Ik heb nu de Philips SHB 7000, en daar ben ik echt héél tevreden over. Je hebt op 15 meter afstand gewoon nog bereik, en het geluid is echt héél goed. Vooral de bas klinkt erg mooi. Ook heb je nooit meer gedoe met kapotte draadjes, of kapotte aansluitingen in je telefoon! :)

Quad

Re: Het grote koptelefonen topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:43

Ahem, koptelefonen? ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:04

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:46

Ik weet niet waar je de koptelefoons van Senheisser koopt, maar voor zover ik wert zit er twee jaar garantie op en als je er niks gek mee hebt gedaan (flinke breuk etc) worden ze dan omgeruild voor een nieuw product na controle bij een technische dienst.
Weet niet of je toch al de garantie gebruikt hebt, maar anders zou dat een optie zijn ipv telkens een nieuwe aanschaffen. :)

Ik heb een koptelefoon van Panasonic, al wat langere tijd en daar komt een prima geluid uit.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:48

Ik heb beats solo :j

Geweldig ding met super mooi geluid! Zijn nu ongeveer 2 jaartjes oud.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:52

Bij de Mediamarkt in Zwolle heb je mooi 2 rijtjes koptelefoons. Eén rij voor de hipsters (zien er cool uit, coole merken) en één rij voor de kwaliteit. Luister dan eens voor de gein eerst met een Beats headset, ga daarna naar de andere kant (kwaliteit kant) en pak er eentje van ongeveer dezelfde prijs. Of doe het andersom, of doe het 3 keer :') Dan is de kwaliteit van een Beats by Dr. Dre koptelefoon echt belachelijk voor die prijs _O-

Ik zou nooit en ook echt never nooit een Beats by Dr. Dre koptelefoon kopen. Typisch voorbeeld van veel geld betalen voor een 'cool' merk.

Zelf heb ik op dit moment de Steelseries Siberia, een gaming headset. Gebruik em meestal voor muziek, maar heb ik nog een goeie gaming headset achter de hand :):) Een fijn zittende over-ear koptelefoon met ingebouwd uitschuifbaar microfoontje (voor het gamen :+) Qua geluid prima voor muziek, maar kan me voorstellen dat een echte koptelefoon (dus geen headset) van dezelfde prijs (60 euro o.i.d.) beter is.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 06-09-14 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:53

Ik heb de Sony MDR-V55/BR. Bevalt echt ontzettend goed en niet zo belachelijk duur :j
Lekker stevig, goed geluid, enige nadeel vind ik dat ik na een uur of 3 wel wat last van m'n oren krijg (als in dat m'n oorschelp een beetje pijn gaat doen). Maar moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit koptelefoons heb gedragen waar ik dat niet mee had.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:55

Ik heb de sony mdr xb400, geweldig ding! Ik heb m nu zeker 3 jaar :). Blijft t gewoon goed doen :D. Toen heb ik er 50 euro aan besteed, nu is hij 25 a 30 euro.
Ik ben al wel aan het kijken goor een volgende koptelefoon :).
Dus als jullie er 1 weten onder de 80 euro, met een geweldige bass en kwaliteit maken jullie me happy :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 23:56

sterreke98, bij mediamarkt kan je ze allemaal zelf testen, is wel leuk om te doen :D Flink verschil ook tussen verschillende koptelefoons :j

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:01

Ik heb de Philips SHP8500, nog geen fijnere gevonden. Zit lekker, mooi geluid, open back, redelijk stevig en zeker niet duur (wel moeilijk te krijgen inmiddels). Wel een echte 'binnen' koptelefoon, heeft een lange stugge draad en dus open back (vind ik juist fijn).

Ik vind het ook altijd zo lastig, als ze mooi geluid hebben zitten ze niet lekker en andersom, of hebben ze zwakke plekken. Draadloos lijkt me eig wel chill.