Rijscholen Groningen, help

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Rijscholen Groningen, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 12:44

4 septemer net mijn theorie gehaad, dus nu word het tijd voor rijlessen.. maar waar?!
Er staan zoveel verschillende dingen op internet;
- mega grote pakketten waar van alles en nog wat in zit.
- pakketjes van ''aantal'' lessen, en praktijk examen.

Dat geeft natuurlijk ook verschil in prijzen, maar wat is slim om te doen?

Een pakket waar van alles bij in zit, of zijn een aantal lessen en een examen eventueel genoeg?

Ik weet het echt niet wat voor iets ik moet kiezen, en natuurlijk zegt elke rijschool dat je bij hun moet komen....

Ik heb daarin tegen zelf nog helemaal geen ervaring met auto rijden. Maar weet wel van mezelf dat ik iemand nodig heb die geduld heeft en rustig is en blijft., gevloek en boos worden op mij heeft absoluut geen zin. :D

Wie o wie kan mij een beetje op weg helpen.... _/-\o_ en wat is een geschikte rijschool in Groningen? (Woon zelf in Ulrum, en ook hier zitten rijscholen.. maar die trekken mij niet.)

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Rijscholen Groningen, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:48

Kijk even op de site van het CBS, daar kun je slagingspercentages per rijschool vinden. Zelf heb ik gelest bij Spits'92, prima rijschool :) Kwam zelf ook uit dorp, maar heb voor stadsrijschool gekozen omdat je toch in de stad moet afrijden en ik dus liever zoveel mogelijk oefen in de stad. Ik heb geen pakket gedaan, geen TTT, gewoon losse lessen + los examen.

poesjes123
Berichten: 782
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: provincie Groningen

Re: Rijscholen Groningen, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:53

hee susan,,

waarom ga je niet bij pieter rijden?
heb ik ook gedaan..
geen problemen gehad met hem

sofieiets
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:56

Hoihoi.

Ik rij bij rijschool City en ik ben er heel eeg tevreden over. Ik heb een fantastische instructeur die al het geduld van de wereld heeft en niet boos wordt als ik de auto voor de zesde keer op rij laat afslaan.

Zeker een aanrader!

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re: Rijscholen Groningen, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:28

Ik heb met veel plezier gelest bij Van Bergen: www.rijschoolvanbergen.nl . Kan goed en rustig uitleggen, is heel geduldig en ook nog gezellig :) Voor je andere vraag: de meeste mensen hebben minstens 20 lessen nodig. Dus een pakket waar zoiets bij in zit, is meestal wel voordeliger dan allemaal losse lessen.

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 15:31

poesjes123 schreef:
hee susan,,

waarom ga je niet bij pieter rijden?
heb ik ook gedaan..
geen problemen gehad met hem


Hee,

Ik was puur aan het kijken naar rijscholen waar veel informatie over te vinden was,. en waar duidelijk verschillende pakketten op staan. En dat had ik bij hem niet echt, ja naja 1 pakket..waar 20 lessen in zitten. Maar dan zal je net zien dat ik er 30 nodig heb, en dan tikken de losse lessen er nog weer over wel aan.

Maar vandaar ook mijn vraag, wat slim is om te doen... aangezien bij Pieter een klein pakketje is, en als het daar mee te halen is dan is het mooi mee genomen natuurlijk :)

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:36

Niet gelijk een pakket kopen hoor! als je lessen of de instructeur niet leuk vind zit je er aan ''vast''.
Eerst een x aantal losse lessen proberen, bevalt het kun je altijd nog vragen of een pakket mogelijk is.

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 15:43

jorika1986 schreef:
Niet gelijk een pakket kopen hoor! als je lessen of de instructeur niet leuk vind zit je er aan ''vast''.
Eerst een x aantal losse lessen proberen, bevalt het kun je altijd nog vragen of een pakket mogelijk is.

Oke, bedankt voor de tip.
Was zoieso al van plan om verschillende proeflessen te gaan doen, om te kijken van hoe en wat.

poesjes123
Berichten: 782
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: provincie Groningen

Re: Rijscholen Groningen, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:43

de 1e les bij pieter is gratis,, daaraan kan hij ongeveer zien hoeveel lessen je nodig hebt.
Ik ad 20 lessen met examen... maar heb 3 extra losse lessen er bijgedaan.

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 16:48

poesjes123 schreef:
de 1e les bij pieter is gratis,, daaraan kan hij ongeveer zien hoeveel lessen je nodig hebt.
Ik ad 20 lessen met examen... maar heb 3 extra losse lessen er bijgedaan.


Oké,. netjes! :D
Zal eens gaan informeren! :)

laauraax
Berichten: 181
Geregistreerd: 01-09-13

Re: Rijscholen Groningen, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:36

Autorijschool Terpstra uit Winsum! Daar rij ik ook :) niet heel duur en ook gewoon rustig en neemt de tijd.

MaiMai

Berichten: 1222
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:33

sofieiets schreef:
Hoihoi.

Ik rij bij rijschool City en ik ben er heel eeg tevreden over. Ik heb een fantastische instructeur die al het geduld van de wereld heeft en niet boos wordt als ik de auto voor de zesde keer op rij laat afslaan.

Zeker een aanrader!


Ik ook, en ben ook erg tevreden. Niet alleen een goede instructeur, maar ook goede service. Je kunt er ook vrijblijvend een proefles volgen, dat kan ik je sowieso aanraden, welke school je ook kiest.

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Rijscholen Groningen, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 18:41

Ik heb net contact gehad met 1,2,3 volgas, heb daar eerst 14 september een proefles (ja, op zondag! :D )
Eerste indruk sprak me wel heel erg aan, zo via de telefoon.

Ben benieuwd! :):)

Livito

Berichten: 3302
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:44

2,5 jaar geleden heb ik mijn rijbewijs gehaald bij de ANWB! super fijne rijschool met verschillende instructeur(s) mocht het niet klikken (had ik zelf ook, en zonder problemen mocht ik naar een ander)
ze hebben daar ook altijd wel leuke aanbiedingen :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23480
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:05

Een paar tips:

- kies een rijschool met meerdere instructeurs, als het dan niet klikt met je instructeur hoef je niet meteen van rijschool te wisselen maar alleen van instructeur

- kijk even na wat het slagingspercentage is op rijschoolvergelijker.nl en kijk dan meteen hoeveel examens de rijschool per jaar afneemt

- Vraag na of je restitutie krijgt van de niet gebruikte uren, als dat zo is zou ik meteen voor het grootste pakket gaan, doorgaans zit daar de meeste korting in wat uiteindelijk voordeliger is voor jou

- Vraag na wat voor extra kosten er nog bij komen, sommige rijscholen bieden totaalpakketten aan, andere alleen voor de praktijk en je hebt ook de hele goedkope rijschooltjes die hele goedkope pakketten aanbieden maar waar nog een hele reut aan kosten achteraf bijkomt (o.a. eigen verklaring ed. het geld moet ergens vandaan komen)

- Vraag een proefles, dan weet je een beetje hoe de instructeur werkt

- Ga in je omgeving de ervaringen van anderen na

Succes met zoeken!

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:58

Polly schreef:
Een paar tips:

- kies een rijschool met meerdere instructeurs, als het dan niet klikt met je instructeur hoef je niet meteen van rijschool te wisselen maar alleen van instructeur

- kijk even na wat het slagingspercentage is op rijschoolvergelijker.nl en kijk dan meteen hoeveel examens de rijschool per jaar afneemt

- Vraag na of je restitutie krijgt van de niet gebruikte uren, als dat zo is zou ik meteen voor het grootste pakket gaan, doorgaans zit daar de meeste korting in wat uiteindelijk voordeliger is voor jou

- Vraag na wat voor extra kosten er nog bij komen, sommige rijscholen bieden totaalpakketten aan, andere alleen voor de praktijk en je hebt ook de hele goedkope rijschooltjes die hele goedkope pakketten aanbieden maar waar nog een hele reut aan kosten achteraf bijkomt (o.a. eigen verklaring ed. het geld moet ergens vandaan komen)

- Vraag een proefles, dan weet je een beetje hoe de instructeur werkt

- Ga in je omgeving de ervaringen van anderen na

Succes met zoeken!


Super tips!!!

KiMmK

Berichten: 537
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:00

Auto rijschool koekoek in hoogezand. Rustige en lieve man met een hoge slagingspercentage.

Ik zelf ben niet zo weg van grote rijscholen. Auto rijschool koekoek is 1 man die gewoon weet wat je wel en niet kunt en hierop anticipeert . Ben met theorie en rijexamen (28 lessen) beide in een keer geslaagd! 4 familieleden ook alles in een keer gehaald. Net zoals meerdere vrienden en kennissen van mij. Je krijgt echt waar voor je geld! Loop je uit, no problem. Geen extra kosten. Gewoon doen dus!

Karin92
Berichten: 1744
Geregistreerd: 25-01-10

Re: Rijscholen Groningen, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:07

Kijk eens naar Rijschool Steengoed.
Je zou kunnen informeren of zij ook de kant van Ulrum op komen. Dit durf ik zo niet te zeggen.
Maar dit is een hele fijne rijschool die je ook goed kunnen begeleiden bij bijvoorbeeld angsten enzo.

suus_toes

Berichten: 988
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Rijscholen Groningen, help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 22:28

Iedereen bedankt voor de tips,top, top, top. Ik heb voor volgende week een proefles afgesproken. Zal morgen ook nog eens kijken naar de hier boven genoemde dingen!