Mijn laatste goudvis wil maar niet dood...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:20

Elles schreef:
Het kreng heeft nu een superdeluxe aquarium... Lekker schoon, kasteeltje en een bult planten erin...


Kerkertje bouwen in het kasteeltje, beulvisje erbij.... Tong uitsteken
Maarja, dan blijf je weer zitten met een beulvisje...nope op deze manier lukt het nooit Haha! Schijnheilig

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:29

Volhouden tot het weer een beetje knap weer is en uitzetten in de vijver in het park? Niet doorspoelen hoor, want de inhoud van het riool wordt vermalen hoorde ik laatst, dus ook de visjes.

(moet wel zeggen dat ik met een big smile dit topic heb gelezen Bloos! ) Margreet's methode van de rand van de tafel is wel de meest diervriendelijke oplossing want vogels doen het tenslotte ook zo. Wel eens wezen zeevissen? Dan mep je de vissen ook dood op het dek of de reling. En wat dan te denken als je een ree aanrijdt. Die geef je ook een paar rake trappen tegen de hersenpan als ze nog niet dood zijn. Heel cru maar dan zijn ze wel uit het lijden verlost. Nek omdraaien gaat namelijk niet, bij een dier met een lange nek Huilen .

Als ik een visje was zou ik liever op bovenstaande methode aan mijn eind komen dan dat ik door een kat uit het water wordt gevist en poesjelief eerst mijn staart eraf kluift. *blub*

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 18:37

Roos"]
Volhouden tot het weer een beetje knap weer is en uitzetten in de vijver in het park?
[/quote]
Ik belde gisteravond mijn oude buuf in Assen, die wilde hem van de zomer al wel hebben. Maar toen vond ik dat nog niet zo nodig... misschien krijg ik van 't voorjaar een herkansing... Haha! Haar hele vijver is leegevist door een reiger, dus die kan wel een visje gebruiken.

[quote="Roos schreef:
Margreet's methode van de rand van de tafel is wel de meest diervriendelijke oplossing want vogels doen het tenslotte ook zo.

Hmmm... ik denk dat vogels dat zo doen, omdat ze fysiek niet in staat zijn om het anders te doen. Ik zie een vogel nog niet een pannetje water op het vuur zetten of een zakje vullen met water en het hele spul in de vriezer stoppen... Haha!

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:09

ik heb ook 2 vissen gehad! 1tje gewonnen op de Kermis Clown en de andere gekocht omdat de eerste alleen zat. Maar de 2de heeft de andere zen staart afgebeten *LOL* Bloos! De vis heeft nog 5 dagen zonder staart geleefd een beetje scheef gezwommen weliswaar enzo maar t' ging nog wel!
de andere heeft dan nog 10 jaar geleefd Boos! de kanibaal

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:21

Hoe komt het dat mijn vissen maar een paar maanden bleven leven Verward.10 jaar is allemaal zo oud Verward. En ze leefden gelukkig met zn drietjes of vieren in een bokaal die elke week 2x gereinigd werd en ze kregen elke dag eten... .Mja vaag Haha! ! Whahaha sofie !! Zijn staart afgebeten ! LOL ! Ik lag in een deuk met dit topic , jeeeezus wat zitten der vage mensen op bokt Haha!.

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:53

Wees blij dat je hem nu in een grote bak heb zitten, zo hoort het! Jij wil toch ook niet je hele leven op een klein kamertje zitten. En doordat hij andere vissen aanvalt heeft hij nog geen gedragsstoornis, gewoon dominant maar hij kan inderdaad niet met anderen in een bak, het recht van de sterksten geldt! En ik zou het erg triest van je vinden als je hem dood zou maken, dan had je maar geen vissen moeten nemen. Je moet gewoon netjes voor hem zorgen, net als je bij je andere vissen deed en stop hem NOOIT in een kom omdat je meer ruimte wil hebben, ze moeten altijd in een rechthoekige bak, een kom is hartstikke slecht voor vissen. Misschien is de vijver idd. wel een beter idee.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:58

Mijnes zitten gewoon in een ronde kom... ze doen het prima.. ze leven al dik 2 jaar

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:00

Ja, ze kunnen ook wel lang leven in een kom maar ze zien alles niet zoals het hoort door het ronde glas en ergens heb ik ook weleens gehoord dat ze krom kunnen groeien in een kom maar dat laatste weet ik geeneens zeker.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:02

Haha.. dat heb ik nog niet gehoord , dat ze krom kunnen groeien.. misschien als ze in een erg kleine kom zitten ? Hmm gelukkig zijn ze nog niet niet krom.. maar ik blijf nu natuurlijk wel opletten..

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:16

Ja, en ze zwemmen neem ik aan ook links -en rechtsom dus misschien is het waar alsook vissen links'vinnig' (of rechts'vinnig') zijn en dus een voorkeur hebben om linksom te zwemmen dat ze dan een knikje naar links krijgen...Wat een beredenatie!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:18

hm ik ga eens opletten.. zover ik weet zwemmen ze alle kanten op , links, rechts en boven en naar beneden... grappig.. klinkt wel logisch wat je zegt.. ik zal morgen ff kijken of ze knikken vertonen *LOL*

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:38

wij hadden ook een vis die 11 is geworden, je kan je lol dus nog op.

Mijn opa had ook eerst twee vissen, de een heeft die ander ook uitgemoord door al het voer alleen op te eten. Dat beest is dus ook niet normaal goot, hij kon niet meer in een gewoon aquarium. En dus namen wij hem om in een cementton te houden. Maar daar hadden wij ook geen zin meer in. Nu hebben wij hem met dat warme weer maar in de vijver gedaan. En tot nu toe gaat dat super. Hij heeft door die warmte mooi aan het water kunnen wennen. EN we hebben er eigenlijk dus geen omkijken meer naar.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:33

Dit lelijke monstertje kan dus niet tegen gezelschap in de kom, dus mocht je je uiteindelijk toch geen raad meer weten met je goudvis (he loves sluierstaartvisjes ) en je hebt zin in wat nieuws dan zet je er gewoon zo'n vis bij en voila je hebt een nieuwe bewoner en je oude bewoner is foetsie Knipoog

Afbeelding
Afbeelding

nicolientje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:21

ik heb vandaag bijna 2x mijn visje vermoord
ik ging bak verschonen en toen was ik schepnetje kwijt dan maar met de soeplepel, daarmee had ik bijna zijn hoofd er afgehakt.
toen had ik maar een soort van zeef ding gepakt een beetje trechter vormigen had en bakje onder gehouden dat het niet ging lekken, ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd dus wat doe ik stop mijn vis in dat bakje zonder water Schijnheilig ben heeel hard naar de kraan gerent Tong uitsteken

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:22

whaha doos Schijnheilig
Dat was toch niet de vis die naar mij vernoemt is he? Tong uitsteken

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 01:34

uhm, je zegt dat je vis ziek is, bij nagedacht dat t daarom n etterbak kan zijn? Hihi, misschien als je t de DA lief vraagt wil die m vast wel laten inslapen.
Nah ja succes ermee.

dell_1
Berichten: 1966
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 01:43

op de tegels en steen erop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:32

Heb je geen katten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:38

Wij hebben ook zo'n moordenaar in huis. De andere vis hebben we nu in een aparte kom gedaan.
Die moordenaar hangt nu ook regelmatig op de kop enzo, net alsof ie dood is. En de volgende dag zwemt ie weer normaal Verward Vaag ding.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:59

Ach Bolke: in mijn ogen doen een beetje eten en een schoon hokje het niet voor een konijn. Mijn paard knuffel(de) ik ook de godganse dag door en na zes jaar met tegenzin mijn konijn dagelijks verzorgen was ik het goed zat. Helemaal omdat echt NIEMAND haar wilde hebben. En ja, het beestje was na haar myxomatose niet helemaal 100 meer. Met de hitte bleek dat het nogal zwaar voor haar werd en ik was heel serieus van plan haar om te leggen ja (niet dat het me gelukt was, maar das iets anders). In diezelfde hittegolf van de zomer heeft ze zelf het loodje gelegd en achteraf denk ik toch dat het niet echt leuk voor haar geweest is hier. Ondanks dat ze te eten en te drinken had in een schoon hokje etc. Ik denk toch dat een konijn een leuker leven verdient. En nee, ik had haar heus niet out of the blue 'geholpen'. Zoals gezegd: ze was niet helemaal gezond meer, dus het was ook wel haar tijd.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 12:22

Jessica"]
Wees blij dat je hem nu in een grote bak heb zitten, zo hoort het!
[/quote]
Nou, dan doe ik het toch helemaal goed? Verward

[quote="Jessica"]
En doordat hij andere vissen aanvalt heeft hij nog geen gedragsstoornis,
[/quote] Welles, hij is niet goed snik

[quote="Jessica"]
En ik zou het erg triest van je vinden als je hem dood zou maken, dan had je maar geen vissen moeten nemen.
[/quote]Ik heb al ongeveer 20 keer gezegd dat ik dat niet zal doen. Rolleyes

[quote="Jessica"]
Je moet gewoon netjes voor hem zorgen, net als je bij je andere vissen deed en stop hem NOOIT in een kom omdat je meer ruimte wil hebben, ze moeten altijd in een rechthoekige bak, een kom is hartstikke slecht voor vissen.
[/quote]Weer drie punten voor mij: hij zít in een rechthoekige bak... Maar vroegâh had ik ze wel in een ronde kom en dat ging prima hoor! De goudvis die wij thuis hadden, is 7 jaar geworden, in een ronde kom... OK dan!

[quote="Jessica schreef:
Misschien is de vijver idd. wel een beter idee.
Is ook al achterhaald, van 't voorjaar mag ie. Maar niet als het vriest.

Maar het laatste nieuws is, dat ie nu in zijn luxe, schone, vierkante, ruime kom (van 30 liter!), mét verse waterplanten, een filterpomp, zuurstofpomp én een privékasteel nog steeds op de bodem lusteloos uit het raam ligt te kijken... Volgens mij is ie depressief... Scheve mond

Morrie

Berichten: 22319
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:31

gooi een aspirientje in het water, misschien knapt ie op

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:09

Elles"]

[quote="Jessica"]
En ik zou het erg triest van je vinden als je hem dood zou maken, dan had je maar geen vissen moeten nemen.
[/quote]Ik heb al ongeveer 20 keer gezegd dat ik dat niet zal doen. Rolleyes
[/quote]

Nietes! Nu 21 keer!

[quote="Elles"]

[quote="Jessica"]
Je moet gewoon netjes voor hem zorgen, net als je bij je andere vissen deed en stop hem NOOIT in een kom omdat je meer ruimte wil hebben, ze moeten altijd in een rechthoekige bak, een kom is hartstikke slecht voor vissen.
[/quote] Weer drie punten voor mij: hij zít in een rechthoekige bak... Maar vroegâh had ik ze wel in een ronde kom en dat ging prima hoor! De goudvis die wij thuis hadden, is 7 jaar geworden, in een ronde kom... OK dan!
[/quote]

Jij hebt zeker nooit naar de tv-dierenarts Henk Lommers gekeken?

[quote="Elles schreef:
Maar het laatste nieuws is, dat ie nu in zijn luxe, schone, vierkante, ruime kom (van 30 liter!), mét verse waterplanten, een filterpomp, zuurstofpomp én een privékasteel nog steeds op de bodem lusteloos uit het raam ligt te kijken... Volgens mij is ie depressief... Scheve mond


Bestaat er ook VissenRitalin?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 13:17

Jessica schreef:
Bestaat er ook VissenRitalin?

Geen idee, maar ritalin is toch voor als ze helemaal hyper zijn? Hyper!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:48

Elles"]
[quote="Jessica schreef:
Bestaat er ook VissenRitalin?

Geen idee, maar ritalin is toch voor als ze helemaal hyper zijn? Hyper!
[/quote]


Klopt, dat is voor ADHD vissen