Mijn laatste goudvis wil maar niet dood...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:20

dutske"]
[quote="gliss"][quote="Billy schreef:
Maar wat nou als dit een konijn was geweest?
Hadden jullie dat dan ook zo leuk gevonden? Doodslaan op de rand van de tafel, in kokend water gooien etc?
Stelletje minkukels, bah wat een niveau zeg, echt ondermaats. Frusty


Boos!
[/quote]
nog nooit erover gedacht dat de topicopener die goudvis zelf niet zal vermoordn? al die tecnieken zijn niet serieus bedoelt hoor, lach es
ik ben een grote dierenliefhebber
maar ik heb met dit topic al in een deuk gelegen
[/quote]

ja sorry maar ik neem dat sorrt dingen altijd heel erg sirieus. TE serieus Scheve mond . (slechte eigenschap) Bloos

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:22

Haha!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:29

ach ja, sommige mensen hebben vreemde ideeën over het houden van huisdieren, of het nou om vissen of honden gaat Scheve mond

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:30

Ohhh ik heb ook zo'n vis, een guppie, hij heeft toen mijn andere 2 gups vermoord Scheve mond Dus er komen geen andere vissen meer bij in. Hij leeft ook nog steeds en hij krijgt geen eten. Als de katten gegeten hebben dan drinken ze altijd uit de vissekom dus hij eet als het ware etensrestjes Haha!

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:33

summetje: dat is zielig Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:36

dutske schreef:
summetje: dat is zielig Haha!


Tsss echt niet Boos!

Wat denk je dat er in het vissenvoer zit Knipoog

Nee hij doet het echt heel goed zo, mijn andere vissen gingen allemaal dood en deze leeft al zo lang, en als hij gebrek aan eten had ging hij wel dood Haha!

Kendra

Berichten: 8749
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:40

Je mag m'n kat wel even lenen.
(heb niet het hele topic gelezen, dus wellicht is dit de vijfde aanbieding? Haha! )

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:49

Nemo wilde anders heel graag door het riool gespoeld worden, want het riool kwam uit in de zee.................

Jokonootje

Berichten: 4858
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:23

ik heb hier nog wel een jongetje van 3 jaar die je even kan lenen deze vind het erg leuk om schoonmaakmiddelen in aquariums te gooien ( zo is ons complete aquarium uitgeroeit ... alleen de inteelt guppen leefden nog en die waren juist het lelijkst !!! ...)

Duhelo

Berichten: 28566
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:32

Summertje"]
[quote="dutske schreef:
summertje: dat is zielig Haha!


Tsss echt niet Boos!

Wat denk je dat er in het vissenvoer zit Knipoog

Nee hij doet het echt heel goed zo, mijn andere vissen gingen allemaal dood en deze leeft al zo lang, en als hij gebrek aan eten had ging hij wel dood Haha!
[/quote]
ja, begrijp wel hoor, Haha!
(mijn schildpadden kijgen momenteel niks van eten, maar dat is mede doordat ze het toch niet opeten) Scheve mond

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:09

Ik had ook een sluierstaart die ook maar niet wou gaan....En hij zwol steeds meer op en kreeg rode plekjes (heel eng!)...Op mijn verjaardag was hij zoiets als ontploft Scheve mond .....Achteraf toch niet zo´n heel leuk verjaardagscadeau Knipoog Of toch wel?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:06

Ik had zo'n konijn. Echt bitchbeest. Was helemaal niet leuk, ze beet als je 't hokje open trok, krabte als je haar opgepakt kreeg. Niks geen leuk lief en zacht knuffelkonijn...
Mijn vader zei dat ik haar maar naar 't andere eind moest helpen, want op deze manier was er ook geen f*ck aan. Dat kon ik niet (ik kan niet eens een creperend muisje 'helpen'. Niemand wilde mijn konijn hebben en ik zat met een k*tkonijn opgescheept (mijn zusje wilde haar ook niet verzorgen, mijn moeder mocht 'r niet en mijn vader vond dat het mijn konijn was, en terecht). Toen ik zo'n beetje al mijn moed verzameld had (het beest heeft zélfs de myxomatose overleefd) kwam ik bij het hokje en had ze het zelf opgelost. Is toch nog 6 of 7 geworden. En al die tijd was er niks nakkes nada aan. Ik denk dat het toch echt beter geweest was voor het beest als ik wél een beetje lef had gehad, want echt, dit was niet leuk meer. Zo'n leven gun je een konijn niet en dat is erger dan in 1 klap dood gaan. Ik was er alleen een te grote zeikerd voor en dus is ze geheel uit zichzelf overleden. Als ik eerlijk ben dan was het voor haar echt geen leven en was het beter geweest als ze véél eerder dood gegaan was. Of dat nou met of zonder hulp gegaan was maakt dan niet uit. 't Was echt geen leuk konijn en ik heb al die jaren ook echt een hekel aan d'r gehad. Uiteindelijk heb ik haar wel netjes begraven. Maar uiteindelijk is het allemaal wel een lange lijdensweg geweest.
Als het met je paard niet klikt dan verkoop je 'm, want het heeft absoluut geen zin om met zo'n beest door te modderen. Kleine huisdieren zijn wat lastiger te slijten, zeker als het karakter nogal verrot is (zoals bij mijn konijn).

Maar goed, da's allemaal hadden we dan waren we. 't Konijn is inmiddels hemelen (de enige die altijd wél gek op d'r was, was mijn paard) en wellicht is 't vissie toch nog wel gelukkig in een apart kommetje Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:12

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet het hele topic heb gelezen.
Maar can you spell VISKOEKJE? Haha! Knipoog

Nee ik ben geen dierenbeul en nee ik meen het ook niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:57

Er is kortgeleden in Noorwegen nog een plekje vrijgekomen waar zielige visjes mogen wonen Haha!
Dat is misschien ook een oplossing...
En niet, zoals een vriend van ons, de thermostaat in het aquarium wat hoger zetten omdat het buiten zo koud is....

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:06

Ach een plaatje zegt meer dan woorden Schijnheilig

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bas232 op 22-12-03 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:14

Hahaha jouw plaatje is wel heel erg grappig hoor Bas!! Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:15

Bas232 schreef:
Ach een plaatje zegt meer dan woorden Schijnheilig

Afbeelding


Whahahahaha dat is nog erger dan koken

Heeft mijn vader voor de grap een keer mijn konijn in de Magno gezet, boos dat ik was, ik dacht dat hij het echt ging doen Clown Het beestje heette heel toepasselijk Flappie en is uiteindelijk 13 jaar oud geworden

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:54

Zet je aquarium anders voor het raam, zodat visje-lief naar buiten kan kijken... Dan moet je wel een raam op het zuiden nemen, en wachten tot het zonnetje weer gaat schijnen...
Maar dan is ie wel 'gelukkig' gestorven: in t zonnetje, en hij kon lekker naar buiten kijken Clown

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:20

weet je zeker dat het geen japanse vechtvis is?? Haha! Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 16:45

Hmmm.... die loodjes om de waterplanten, moeten die eraf? Heb ik nooit gedaan. Net weer nieuwe planten gehaald en met loodje en al in het grind geprikt

Voor de mensen die bang zijn dat ik één van de suggesties hier om het beest het hoekje om te helpen ook werkelijk ga uitvoeren: DAT DOE IK DUS NIET! (heb ik al meerdere keren gezegd trouwens).

Maar inderdaad: een paard met een karaker waar je niet mee om kunt gaan, kun je wel verkopen. Kleinere beesten raak je aan de straatstenen niet kwijt, want wie wil er nou een bijtend konijn of een valse cavia? En goudvissen doen veel mensen nou eenmaal niet moeilijk over: als je het zat bent, spoel je ze door. Je kunt ook geen emotionele binding krijgen met een vis. Ze reageren niet op jou persoonlijk, maar op je schaduw, die meestal betekent dat ze eten krijgen. Niet echt om een warm gevoel van te krijgen dus... Scheve mond Hoewel ik wel bij de vissen die ik gehad heb, een verschil in karakter heb kunnen ontdekken. Vooral in de tijd dat ik het schoonmaken nog met de hand deed en ze elke week letterlijk in handen had.

Het kreng heeft nu een superdeluxe aquarium... Lekker schoon, kasteeltje en een bult planten erin... het hangt nu van zijn gedrag af, of hij binnenkort in een klein apart bakje verdwijnt, of dat hij hier in z'n eentje oud mag worden. Ze hadden bij de dierenwinkel wel erg mooie sluierstaartjes rondzwemmen... Schijnheilig

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:55

hahahaha nu maar hopen dat de volgende niet vals is heheheh Lachen

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:58

haha heb erg om jullie reactie's gelache hoe kan je een vis doden Tong uitsteken
hsaha levend doorspoeln komt die dan niet meer omhoog Pling
aahaha

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 17:02

sharonaollie schreef:
hsaha levend doorspoeln komt die dan niet meer omhoog Pling
aahaha

Ja, hij komt dan wel weer omhoog.... Scheve mond Maar na een poosje in het riool tussen die rotzooi zwemmen is hij natuurlijk gemuteerd en is hij 30x zo groot geworden, is groen met zwarte stippen en heeft een enorm gebit gekregen. En daarmee bijt ie dan in je kont als je op de WC zit...

(dus dat doorspoelen vind ik toch niet zo'n goed idee... Haha! )

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:11

Laui! schreef:
Mijn vader zei dat ik haar maar naar 't andere eind moest helpen, want op deze manier was er ook geen f*ck aan. Dat kon ik niet (ik kan niet eens een creperend muisje 'helpen'. Toen ik zo'n beetje al mijn moed verzameld had (het beest heeft zélfs de myxomatose overleefd) kwam ik bij het hokje en had ze het zelf opgelost. Is toch nog 6 of 7 geworden. En al die tijd was er niks nakkes nada aan. Ik denk dat het toch echt beter geweest was voor het beest als ik wél een beetje lef had gehad, want echt, dit was niet leuk meer. Zo'n leven gun je een konijn niet en dat is erger dan in 1 klap dood gaan.


Wilde jij serieus je konijn naar de andere wereld helpen, alleen omdat het een poedersuiker was? Terwijl je dat arme dier al 6 jaar had?

Verder zeg je dat ie zo ook geen leven had, dat is jouw aandeel volgens mij. Als jij dat beest fatsoenlijk verzorgt, zal het dat konijn verrotten dat jij er zo'n hekel aan hebt.

Niet normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:17

Bolke"]
[quote="Laui! schreef:
Mijn vader zei dat ik haar maar naar 't andere eind moest helpen, want op deze manier was er ook geen f*ck aan. Dat kon ik niet (ik kan niet eens een creperend muisje 'helpen'. Toen ik zo'n beetje al mijn moed verzameld had (het beest heeft zélfs de myxomatose overleefd) kwam ik bij het hokje en had ze het zelf opgelost. Is toch nog 6 of 7 geworden. En al die tijd was er niks nakkes nada aan. Ik denk dat het toch echt beter geweest was voor het beest als ik wél een beetje lef had gehad, want echt, dit was niet leuk meer. Zo'n leven gun je een konijn niet en dat is erger dan in 1 klap dood gaan.


Wilde jij serieus je konijn naar de andere wereld helpen, alleen omdat het een poedersuikerbeest was? Terwijl je dat arme dier al 6 jaar had?

Verder zeg je dat ie zo ook geen leven had, dat is jouw aandeel volgens mij. Als jij dat beest fatsoenlijk verzorgt, zal het dat konijn verrotten dat jij er zo'n hekel aan hebt.

Niet normaal.
[/quote]

Ging dit topic niet over een vis? Schijnheilig Haha!

Maaruh zo'n gemuteerde vechthaai in de plee zit je ook niet echt op te wachten denk ik.
Wat doe je met de kest? Wat dacht je van een koudbufet met "zalm" Knipoog Haha!