hogere klassen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ponypret123

hogere klassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 20:53

Hey bokkers
ik zit nu in 3 Havo, mijn school bestaat uit 2 gebouwen, op het ene gebouw zitten klas 1 tot 3 havo.
op het andere gebouw 3 mavo tot de examenklassen
ik heb af en toe daar al een paar lesjes omdat sommige docenten ook aan de bovenbouw les geven en niet steeds op en neer kunnen..
Dit is heel anders, ik was nieuwschierig of jullie school ook uit 2 of meerdere gebouwen bestaan.
ik merk heel veel verschil, iedereen is ouder en er is een hele andere sfeer, iedereen staat te roken en ik voel me er minder thuis.
Ik ben benieuwd hoe dat allemaal bij jullie is, hebben jullie jullie 1 gebouw of meerdere? Hoe zijn de hogere klassen bij jullie en wat is je mening?

ik ben beniewd maar de reacties
sorry als het verlkeerd staat

CastaMickey

Re: hogere klassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:58

Wij hebben een gebouw, alleen gymnasium en dus alles bij elkaar. Af en toe wel vervelend aangezien die bruggers meestal massaal op te trap gaan zitten. Veel van die kids komen ook nog eens extra jong op school, genoeg zijn er nog 10. Als je straks zelf in een hogere klas komt voel je je er vast meer thuis :)

Eske_B

Wij hebben gewoon alles in één gebouw! (Nou ja, mijn school heeft 3 locaties: VMBO, mavo/havo en havo+vwo, daar zit ik), maar leerjaren gewoon in 1 gebouw :)
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 05-09-14 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Boxers

Wij hadden toen ik er op zat 2 gebouwen maar iedereen had overal les. Dus geen aparte afdelingen oid.
Is dat wat je bedoelt? Aparte afdelingen?

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:59

Wij hebben drie locaties. De locatie waar ik zit heeft drie gebouwen: praktijkonderwijs, VMBO en mavo/havo/vwo/gymnasium. Ze scheiden het gewoon netjes, ik moet nooit naar een ander gebouw ;)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:00

Bij mijn opleiding van nu is het wel apart. We hebben 4 gebouwen. 1e jaars, 2e jaars en 3e jaars. In het andere gebouw komt iedereen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:00

Wij hebben maar een gebouw, maar over dat roken, bij ons roken heel veel mensen uit de onderbouw, maar amper uit de bovenbouw.

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 21:06

Kimmie25501 schreef:
Wij hebben maar een gebouw, maar over dat roken, bij ons roken heel veel mensen uit de onderbouw, maar amper uit de bovenbouw.

Haha dat is appart! Bij ons ook wel uit de onderbouw hoor, maar bij de bovenbouw is iedereen ouders dus daar zeggen de docenten er ook niks van enz daar komt er allemaal rookt in je gezicht
ik ben niet zo van alle rokers zijn stom hahaha want iedereen probeert het wel eens
maar het is zo anders ineens

ik zit nu op de onderbouw met allemaal leeftijdsgenoten en jongeren, dat vind ik relaxt en voel me op mn gemak

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:06

Wij hadden ook drie locaties, maar je had nooit les op een andere locatie. Een is alleen vmbo t, andere vmbo en de laatste mavo, havo vwo. Die laatste is de grootste en zat ik. Leerjaren 1 tot en met 6 zaten in 1 gebouw. :)

Wel aparte pauzes, onderbouw en bovenbouw apart.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:07

Bij mij mag roken alleen buiten, en iedereen doet het op dezelfde plek. Dus als je daar gewoon niet gaat zitten, heb je nergens last van :)

ponypret123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 21:10

Haha dat is wel handig, bij mij staat iedereen voor de ingang te roken dus daar moet ik wel langs haha

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:14

ponypret123 schreef:
Kimmie25501 schreef:

Haha dat is appart! Bij ons ook wel uit de onderbouw hoor, maar bij de bovenbouw is iedereen ouders dus daar zeggen de docenten er ook niks van enz daar komt er allemaal rookt in je gezicht
ik ben niet zo van alle rokers zijn stom hahaha want iedereen probeert het wel eens
maar het is zo anders ineens

ik zit nu op de onderbouw met allemaal leeftijdsgenoten en jongeren, dat vind ik relaxt en voel me op mn gemak

de rokers horen in een specifieke plek te staan en horen daar ook aan gehouden te worden..
Hierdoor lijkt het alsof 'iedereen rookt' het is echter een minderheid.

leeftijdsgenoten..

je bedoelt dat je nu tot de oudsten behoort en daar tot de jongsten? je leeftijdsgenoten bevinden zich daar in de onderste laag en waar je nu zit in de bovenste laag toch neem ik aan? Het is niet zo dat iedereen in de onderbouw even oud is als jij, sterker nog, de jongsten in de onderbouw zit meer leeftijdsverschil tussen dan met de jongsten in de bovenbouw.. immers 3 mavo is even oud als 3 havo?

Het heeft niet perse met gebouw te maken maar puur met je pubertijd.. Ze noemen het wel 'tussen servet en laken' net die leeftijd dat je overal tussendoor lijkt te vallen..

volgend jaar als je volledig over moet, dan is dat verschil ook weg.. verder is het gewoon doorbijten voor die paar uurtjes, over een paar weken ben je er al aangewend. Net zoals je na een paar weekjes gewend was om 'brugpieper' te zijn nadat je van de lagere school kwam. komt allemaal vanzelf goed

als de rokers voor de ingang irriteren, geef dat dan eens aan bij je conrector en vraag waarom er op het andere gebouw geen speciale rookplek is, zodat je rookvrij naar binnen kunt.

---

en als het echt niet anders kan, dan maar een diepe hap lucht, doorstampen naar binnen en daar pas weer inademen ;).. of een grote deobus leegspuiten op die plek (en daarna hard rennen dat dan weer wel)

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:35

Nouja bij ons zitten we met ze alle in 2 gebouwen die door een 'brug' zijn vastgemaakt aan elkaar zodat je van de een naar de ander kan lopen
Bij ons is de bovenbouw heel anders ja je ziet heel veel mensen roken maar wij hebben een gele lijn en daar voorbij mag je niet roken dus dat is wel handig
ik zit nu ook in de bovenbouw en je ziet wel veel verschillen met onderbouw maar we zitten ook nog met 2 scholen in een dus nu ook nog aparte pauzes en dan zie je al helemaal verschillen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:09

De school hier bestaat uit havo en vwo. De sfeer is inderdaad anders. De meesten zijn stuk volwassener dan de onderbouw, uitzonderingen daar gelaten. Ik kan het helaas niet meer vanuit jouw perspectief zijn, dat is voor mij al een paar jaar geleden. Verschil is ook dat ik vanaf eerste klas al wel met bovenbouwers om ging :)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:13

Mijn vorige school had 2 gebouwen. Het ene gebouw was gewoon het echt schoolgebouw, het tweede gebouw was een voormalige peuterspeelzaal. Het was echt onwijs slecht geregeld op die school. De 2 gebouwen lagen 5 minuten lopen bij elkaar vandaan. Soms had je wel eens het 1e les op het hoofdgebouw, 2e les op het bijgebouw, 3e op het hoofdgebouw (waarna je dus je pauze kon verspillen met het lopen naar het bijgebouw omdat je anders niet op tijd was voor de volgende les.. := ) Onwijs vervelend!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:45

wij hebben ook 2 gebouwen
1 voor praktijonderwijs, bbl, en kbl en tl
en 1 voor tl/havo, havo en vwo

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:01

school van mijn kids heeft 4 gebouwen. 1 brugklasgebouw waar alle bruggers bij elkaar zitten. Dan een vmbo, een havo en een vwo gebouw.. het komt wel voor dat klassen naar verschillende gebouwen moeten voor de lessen, maar het is allemaal dichtbij elkaar.

er is trouwens een algeheel rookverbod op deze school, wat ik als (antirook)ouder zeer prettig vind!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:13

Hier hadden we 2 locaties 'het plein' en 'de bult'. Op het plein zaten alle 1e en 2e klassers. Op de bult zat de rest.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:21

Wij hebben ook 2 (eigenlijk 3) locaties.
De '1e fase' dat zijn de 1e en 2e jaars.
De '2e fase' dat zijn alle havo en vwoers 3e klas en hoger.
En de 'Arnehmse weg' dit zijn alle vmbo mensen 3e klas en hoger.
Bij ons is alles op de 1e fase nog springerig en vrolijk.
De Arnehmse weg is roken en blowen.
En de 2e fase (hier zit ik) is ook wel iets gerook maar nauwelijks, ik kan met er niet aan storen.
En er zit gewoon verschil tussen de mensen van de 2e en de 6e in volwassenheid. Logisch.
Vervelend dat je je niet zo op je plek voelt.. Hopelijk veranderd dat nog!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:34

Bij ons, al kun je het beter twee verschillende scholen noemen. (school heeft ook andere naam).
Mijn onderbouw school, is een school waar je alleen vmbo t examens kan doen. In de onderbouw kan elk niveau zitten (op gymnasium na), met havo het 3e jaar nog en voor vwo (en de overige vmbo niveaus) tot het tweede jaar. Met vooral als reden dat het gewoon een te kleine school is.
Het is niet alleen onze bovenbouw, het is eigenlijk vooral de bovenbouw van de christelijke school uit hetzelfde dorp . Wij hadden maar 1 havo klas die naar de school waar ik nu op zit ging, en hun ik dacht 3. En die van hun zitten dan al op onze school vanaf de 3e klas, wij beginnen op deze school met de 4e klas. Maar er komen ook wel eens leerlingen van andere scholen naar de onze toe, meestal als ze de havo doen na hun vmbo. Dit is dan ook echt een school alleen voor havo bovenbouw. Best lekker, geen 1e klassers die in de weg lopen (ja, als ik mezelf nu als 1e klasser zou tegen komen zou ik me dood ergeren :') maar er zijn vast ook genoeg die niet in de weg lopen), het is geen grote school wat ik wel fijn vind en iedereen zit op hetzelfde niveau dus niemand is dom en niemand is een nerd. Ze noemen het een samenwerkingsverband, maar het is imo meer een bovenbouw van de christelijke school (ookal zijn er weinig leerlingen daadwerkelijk christelijk) waar wij ook gebruik van mogen maken. Niet dat het erg is, het is er heel gezellig :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:48

Op mijn middelbare was dat ook zo. Kwam omdat de school zo extreem groot was. Je had een gebouw voor lwoo/pro, een gebouw voor bk, gebouw voor gt, gebouw voor onderbouw havo/vwo en een gebouw voor bovenbouw havo/vwo. Uiteraard zat je ook wel eens in een ander gebouw en mocht je lekker lopen :P Vond het wel handig, zo zit iedereen een beetje bij denkniveau..