Cursus gebarentaal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xXxXsasxXxX

Cursus gebarentaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 18:26

Heeft er iemand ervaring met een gebarentaal cursus?
Ik ben deze week op mijn nieuwe stage begonnen, en daar heb ik een jongen op de groep, die gebarentaal gebruikt.
Aangezien ik hier een jaar stage ga lopen, lijkt het mij erg nuttig om een cursus gebarentaal te volgen. Het is sowieso handig om te kunnen in mijn werkveld.

Maar nu is het dan de vraag waar ga je zo'n cursus doen? Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n cursus?
Alvast bedankt!

1234

Re: Cursus gebarentaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:16

Weten ze bij jouw stageplek niet waar je dat kan doen? Neem aan dat zij ervaring hebben met gebarentaal en dat ze ook wel een en ander erover weten om dat te leren? :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:04

Welke regio woon je?
Ik heb de cursus NGT AB1 gedaan, pittig maar ook erg leerzaam!
Ontzettend goed van je dat je je zo verdiept in je doelgroep :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:19

Oud klasgenootje van de middelbare school geeft gebarentaal cursussen. Welke regio woon je?

www.gebarenmetrobin.nl is haar website.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 23:37

Ik woon op de grens van Noord-Holland en Zuid-Holland.

1234, ik heb dit inderdaad op mijn stage gevraagd, maar de mensen die ik er naar gevraagd heb die weten ook niet veel van gebarentaal af. Het betreffende kind is deze week voor het eerst begonnen, en daarvoor hoefden ze alleen gebruik te maken van wat standaard gebaren. Dus wil er eigenlijk niet op wachten totdat ik via hun iets te horen krijg om dit te leren, aangezien ik toch wel tegen dingen aanloop omdat ik hem niet begrijp.

Roodzonnetje waar heb je dit gedaan?

Quir ik ga even op die site kijken!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:10

Ik heb het in Zoetermeer gedaan: http://www.wezodo.nl/
Heb je een smartphone? Er zijn een aantal handige apps met NGT :)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:23

meteen doen je hebt er een leven lang wat aan!
en idd pittig maar heel leerzaam!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:41

Hallo,

zou ik hier even mogen binnenvallen?
Sinds ik de serie Switched at Birth kijk ben ik meer geïnteresseerd geworden in gebarentaal aangezien daarin meerdere doven mensen spelen.
Plus, ik studeer nu voor docent in de groene vakken en moet daarvoor ook extra dingen doen buiten wat ze op school aanbieden. Nu zat ik dus te denken om gebarentaal te leren, dit lijkt me én heel mooi om te doen én ik kan het goed gebruiken in mijn beroepsgroep.

Nu vroeg ik mij af of iemand mij hier wat meer informatie over kan geven en wat een goede cursus is in de omgeving van Utrecht. Ik heb wel al een beetje gegoogled en zag dat er wel al cursussen waren begonnen nu in September, daar kan ik dus niet meer aan beginnen. Ik ben zometeen in de herfstvakantie 2 weken vrij, mij lijkt het wel leuk om mijn vakantie hiermee op te vullen. Ook zag ik best wel wat prijsverschil tussen cursussen. Ik vind 600 euro nou weer wat veel, dus iemand die een goede en iets minder duurdere cursus weet?

Bedankt alvast!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:55

Niemand??