Cursus opleiding BTW

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cursus opleiding BTW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:06

Ik heb net een vast contract gekregen op mijn werk en we zijn nu aan het kijken hoe we de afdeling kunnen opkrikken qua kennis. Ik heb HBO accountancy opleiding gedaan en werk nu op de financiële administratie bij een groot bedrijf die nationaal en internationaal inkoopt. Nu heeft mijn leidinggevende voorgesteld dat ik me bij ga laten scholen op het gebied van BTW, zodat ik een soort BTW expert voor de afdeling ga worden.

Wat is nu een fijne opleiding/cursus die goed aansluit op mijn accountancy diploma en die goed toepasbaar is in de praktijk?

Ik wil geen thuisstudie oid doen, maar gewoon met lessen/cursusdagen, liefst bij een goed bekend staande organisatie

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:16

Markus Verbeek Praehep biedt diverse opleidingen aan waar je gewoon les krijgt, maar ook te combineren is met een baan. MVP staat voor zover ik weet goed aangeschreven :)

Normaal gesproken zou ik als eerste denken aan fiscaal recht, maar dan krijg je natuurlijk ook veel meer dan alleen BTW. De praktijkopleiding omzetbelasting sluit misschien ook wel aan bij wat je werkgever wil?

Anoniem

Re: Cursus opleiding BTW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:13

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:41

Zie dat de opleidingen die jij noemt ook goed zijn voor 6 en 11 PE punten voor de NBA. Denk niet dat die PE punten 'zomaar' bij alle cursussen en opleidingen toekennen. :)

Heb geen ervaring met cursussen van Kluwer, want bij de accountantskantoren waar ik heb gewerkt werden er altijd intern cursussen gegeven of wel sprekers uitgenodigd. Het lijkt mij wel een zwaar programma trouwens. Maar ik vond een fiscale cursus van 4 uur ook al zwaar. :=

Anoniem

Re: Cursus opleiding BTW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:41

O die PE punten is wel een goede om op te letten, voor mij niet relevant,maar denk idd wel dat het iets zegt over de kwaliteit en inhoud :)

Tis natuurlijk sowieso taaie kost, dus denk dat 2 dagen al best pittig zullen zijn :+