Stamboom aan de muur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Stamboom aan de muur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 00:19

Mijn ouders hebben aan de muur een fotowand. Tenminste dat was het ooit. De laatste jaren zijn er steeds meer foto's verdwenen. Geleend voor foto projecten en dat soort dingen.
De muur is een beetje een kaal wit vlak nu.

Samen met mijn moeder heb ik de afgelopen 3 jaar uitvoerig besteed aan het uitzoeken van onze stamboom. We zijn heel wat generaties opgeschoten. En nu leek het me wel leuk om die lege wand te laten bedekken met een levensgrote stamboom.

Mijn ouders, hun ouders en grootouders, hun broers en zussen, mijn broer en z'n vrouw en kind en ik.
Alleen nu zit ik met de praktische uitvoering.
Ik heb een aantal tekenaars gevraagd of ze zo iets wilde doen. Maar de bedragen gingen over de 250 euro heen. Dat is wel heel veel geld.

Dus nu is plan 2 om zo iets zelf te maken en dan te laten printen op groot formaat. (70 x 210 of 60 x 180)
Maar nu zoek ik een paar niet te ingewikkelde tips om er echt iets moois van te maken. Voor een tekening had ik bedacht een echte boom. Maar dat wordt iets te ingewikkeld om te tekenen in de computer. Maar alleen vakjes is ook niks. Daarnaast heb ik het probleem dat het wel een enorm oppervlak is. Hoe ga ik dat praktisch verwerken in de computer. Zijn daar programma's voor?

Wie doet me een paar goede creatieve tips aan de hand?

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 02:33

Wat wij hebben gedaan toen we een grote muurschildering van Audrey Hepburn in zwart/wit op een muur wilden verven in de fusie van het studentenhuis, is een laptop aansluiten op een beamer en het plaatje op de muur projecteren. Toen konden we 's avonds (als het donker wordt) vrij gemakkelijk met potlood alle lijnen overnemen op het juiste formaat. Ik weet niet of je de ruimte hebt om een beamer op wat grotere afstand van de betreffende muur te zetten? Dan heb je niet een héél groot plaatje nodig. Ons plaatje was niet zo groot, maar hebben we toch zo'n tweederde van de muur kunnen laten bedekken. Misschien lukt dat met jullie stamboom ook?

Als ik kan, zoek ik morgen wel even het originele plaatje en een foto van het eindproduct op. Dan heb je enige idee wat je vanaf een paar meter afstand kunt vergroten. Ik zit nu op een andere computer waar mijn fotobestanden niet op staan :n .

Met het creatieve gedeelte van het uiterlijk van de stamboom kan ik je helaas niet helpen. Ik ben niet zo heel creatief met tekenen :') . Maar met deze tip zou je in principe elk willekeurig plaatje van een boom kunnen gebruiken die je op internet vindt, ook ingewikkeldere. Wel raad ik dan aan de foto te bewerken tot zwart/wit als dat jullie lukt. Zwarte randen is makkelijker als contrast om te zien bij het projecteren op een witte muur dan lichtere tinten.

Wellicht lost dit (een deel van) je probleem op?

Corelli

Re: Stamboom aan de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:26

Google: er zijn kant en klare stickers voor of anders genoeg simpele voorbeelden die makkelijk na te maken zijn :)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:54

Ik heb in mijn vakantie Cesky Sternberk bezocht en daar hebben ze in 1 van de ruimtes ook een hele mooie muurschildering van een stamboom gemaakt (6 generaties totaal).

Afbeelding
Foto van google, moet mijn eigen vakantiefoto's nog uitzoeken...

De boom zelf is er dus gewoon op geschilderd (kun je de tip van cnterpstra goed voor gebruiken!) en dan vervolgens de foto's in fotolijstjes van de verschillende personen opgehangen op de juiste plaats. Was erg mooi om te zien in elk geval!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-14 15:02

Cnterpstra: ja, dat lost zeker een probleem op. Hoewel dat hier niet past kan ik dat wel ergens anders maken natuurlijk. Kreeg via pb de tip om hem eerst op een grote plaat hout te zetten, dat sluit hier perfect op aan.

Corelli: Dat was niet de bedoeling, de meeste stickers zijn niet mooi en origineel. Plus dat ik met het formaat zit. Jammer genoeg heb ik alleen een ruimte van 72 cm breed. En als je ze zo hoog wil is er niks wat zomaar past.

Marinke: _/-\o_ Mijn idee komt ook uit Tjechie. Heb een aantal jaren geleden daar een stamboom gezien wat lijkt op deze.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 20:10

Met een projector op een witte muur kan je de 'boom' projecteren en dan kan je m makkelijk mooi schilderen :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:36

Wat leuk :D Zeker als je foto's zoveel generaties terug gaan :)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:27

Afbeelding

Zoek eens op Etsy. Family Tree wall. Enorm veel leuke ideeën