Waar concerttickets verkopen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Waar concerttickets verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 17:39

Ja, de titel zegt het zelf eigenlijk al...

Vorige maand waren vriendlief en ik een jaar samen, en had voor hem tickets gekocht voor zijn favoriete artieste, die voor het eerst naar België komt. Hij was er dolblij mee maar een dag later bleek dat hij die week (30 oktober) uitzonderlijk bij z'n vader is en dus niet mee mag... Heb de tickets dus al een tijdje weer te koop staan, maar er komt gewoonweg géen reactie op. Het is ook een vrij onbekende artieste...

Ze staan al op een verkoopsite, heb oproepjes geplaatst op m'n eigen facebook en de Belgische fanpagina, het 'evenement' zelf op Facebook enzovoort. De concerthal zelf heeft op de site ook een 'ticket exchange' en daar staan ze ook op.

Ik ben gewoon super bang dat ik ze niet meer kwijt raak. De tickets waren niet superduur maar als studente toch best veel geld dat dan uiteindelijk 'weggegooid' is :\

Iemand nog tips?

F_inley

Re: Waar concerttickets verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:44

Ik verkocht ze altijd via mp. Maar mijn ervaring ik ook je raakt ze pas kwijt als de officele wegen uitverkocht zijn. Je kan wel altijd proberen om ze voor wat minder te verkopen.
Veel succes!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:45

Ticketswap ?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:45

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 17:46

@Gabbe : ja, vrees ook dat dit concert niet uitverkocht raakt :\ ze staan momenteel ook voor wat minder uit wanhoop..
@Chawi en Yasmine : had ik nog niet van gehoord! Zal ze daar ook even opgooien :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:46

Wil er niet een vriend(in) met je mee? Of misschien een bokker. Welk concert gaat het om?

Als het concert niet uitverkocht is gaat natuurlijk bijna niemand "tweedehands" kaartjes kopen. Je loopt dan toch meer risico en als je dan tickets via de organisator kan krijgen weten ze in ieder geval zeker dat het goed zit...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 17:52

Ben zelf niet zo gek van die artieste, was eigenlijk voornamelijk voor m'n vriend :-)

Het gaat om het concert van Lindsey Stirling, 30 oktober in de AB te Brussel.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 17:57

Oh ik weet wel een paar die daar fan van zijn, maar brussel is wat ver denk ik. Op facebook en veel mensen vragen te delen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 18:13

Volgens mij is er op de site van de AB een aparte ticket exchange pagina waar je tickets kan ruilen en verkopen, heb je dat al geprobeerd? En op de site heeft ook ieder concert een pagina waar je reacties kan plaatsen, daar kan je het ook melden.

Maar reken er wel op dat als het concert nog niet is uitverkocht je iets van je prijs zal moeten afdoen, want mensen gaan niet tweedehands tickets overkopen van iemand die ze niet kennen als ze voor dezelfde prijs bij de Ancienne Belgique rechtstreeks tickets kunnen krijgen waarvan ze 100% zeker zijn dat ze oké zijn. Bv. €5 van ieder ticket afdoen zal al helpen :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-14 18:19

@Yasmine : hij staat inderdaad al op de ticket exchange van de AB. In de reacties iets plaatsen is ook wel een goed idee!
Momenteel heb ik ze beide voor €50 te koop, originele prijs is €30 per ticket.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 15:33

Net een bod gekregen van €25 voor de twee tickets. Ja daag 8)7

Wil gerust wel wat van de prijs doen, maar als ze 'nieuw' €60 kosten ga je toch niet zo laag?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:47

Ik zou het voor 10E verschil op 2 tickets ook niet gokken of ik valse/verkeerde tickets krijg.
Helemaal als het concert niet is uitverkocht.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:49

imd schreef:
Oh ik weet wel een paar die daar fan van zijn, maar brussel is wat ver denk ik. Op facebook en veel mensen vragen te delen?

Op 4 november komt ze naar Tilburg (kaartjes 27,50).
http://www.lindseystirling.com/tour/

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:10

Het probleem met dit soort tickets is dat je als kopende partij nooit honderd procent zeker weet dat ze echt zijn. Voor een tientje verschil wil je dat risico niet lopen, zeker als er nog echte kaarten worden verkocht.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 18:12

Dat snap ik zeker :j

Heb intussen mijn vraagprijs flink verlaagd. Van mij mogen ze nu voor €35 weg allebei. Ik ben echt wanhopig.
Had een bod gekregen via mail van €25 maar dat is toch echt absurd. Was hem nog tegemoet gekomen voor €30 maar nee hij wou absoluut niet 5 euries extra geven want de helft van de originele prijs was echt veel te veel want het was niet z'n genre maar een cadeautje voor z'n vriendin 8)7

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:15