Zojuist ben ik er helaas achter gekomen dat er mensen zijn opgelicht met een fake account op Facebook onder de naam van mijn broertje.
Zijn achternaam was wel verkeerd gespeld maar toch al 2 privé berichten van mensen ontvangen die zijn opgelicht.
Mijn broertje ziet helaas de ernst er totaal niet van in dus ik maak er maar werk van.
Via de politie site kan je wel dingen over identiteit fraude vinden maar niets erover als het via het internet is gebeurd.
Ik heb ook al gezien dat heel veel foto's van hem openbaar zijn en dus ga hier ook met hem morgen aan zitten.
Er zijn kaarten verkocht onder 'zijn' naam die ook al betaald zijn door de slachtoffers.
Het kaarten verkoop bericht heeft er sowieso vanaf dinsdagavond tot vandaag erop gestaan.
Het fake account was online tot ongeveer 9 uur vanavond en ik heb het dus niet met eigen ogen gezien.
Ik heb print screen's gezien van de privé berichten van de slachtoffers en dus duidelijk mijn broertje herkent in de profielfoto met mijn moeder die er ook op staat.
Ik vrees dus dat er meer slachtoffers zijn en heb dus ook al een oproep geplaatst op de pagina waar de slachtoffers hun kaarten hebben 'gekocht'.
Bankrekeningnummer van de oplichter heb ik nu in mijn bezit.
Ik wil graag weten wat ik nu voor stappen kan ondernemen en ervaringen van andere mensen die dit hebben meegemaakt.
Alvast Bedankt!