Internet in Duitsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maaiike94

Internet in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 16:24

Hallo bokkers!

Vanaf maandag ga ik op stage in Duitsland voor een halfjaar en heb daar ook een kamer.
Alleen er is 1 probleem: geen internet! :\

Nu had ik via via al gehoord dat je een surfstick in een plaatselijke telecom winkel kon kopen, maar dit lijkt mij nogal een dure aangelegenheid. Daar moet je namelijk iedere keer weer nieuw internet tegoed (MB's) kopen..

Weet iemand nog een andere optie? Ik zoek internet voor op mijn kamer voor mijn laptop en telefoon en het liefst onbeperkt en betaalbaar.

Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben of ideeën hebben, laat het weten!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:33

Haha Duitsland is geen derdewereldland hoor, daar hebben ze ook gewoon ADSL :) Makkelijkste lijkt me dus om te kijken of je dat kan regelen :) En als je in een studentenhuis zit ofzo zal dat vast al wel aangelegd zijn, kan me iig echt niet voorstellen dat dat niet geregeld is. Zou me eerst eens even informeren :)

Molfre

Re: Internet in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:35

Zit je in een studentenhuis of op een campus? Ik kan absoluut niet voorstellen dar daar geen internet is, daar leeft een student zo'n beetje van.
ADSL, fibreoptics etc is ook allemaal verkrijgbaar in Duitsland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:41

Je kan prima in duitsland een kabel/adsl/ftth abbo nemen. Dat hebben ze daar heus wel :j

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 17:04

Haha ik snap dat dat soort voorzieningen wel in Duitsland zijn. Ik zit in een kamer in een voormalig ziekenhuis waar veel studenten zitten.

Ik heb contact gehad met degene die in die kamer heeft gezeten en hij vertelde dat er geen internet aanwezig was helaas.

Om een internet abbo af te sluiten is toch een Duitse bankrekening nodig?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:01

Dat zou je even bij allerhande providers na kunnen vragen :) Zou eerst even proberen te achterhalen of er in je kamer een telefoon(voor ADSL)/kabel/ftth aansluiting is, dan weet je namelijk ook waar je naar op zoek moet. Bij mij thuis is bijvoorbeeld geen telefoonlijn aanwezig. Hij was er wel, dus er is mogelijkheid om 'm opnieuw te trekken, maar momenteel kan ik dus geen ADSL afnemen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:26

Of kijken of je eventueel met andere studenten kan delen. Overigens valt mobiel internet ook wel mee hoor, 5GB op volle snelheid, daarna GPRS voor 25 euro..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:29

Ik had in Egypte voor mijn telefoon een soort kleine router waar je een simkaart in kan doen. Dan gebruik je die dus als hotspot, als ze dat in Egypte hebben hebben ze ongetwijfeld iets soortgelijks in Duitsland.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:39

Doanique schreef:
Ik had in Egypte voor mijn telefoon een soort kleine router waar je een simkaart in kan doen. Dan gebruik je die dus als hotspot, als ze dat in Egypte hebben hebben ze ongetwijfeld iets soortgelijks in Duitsland.

Dat heb ik op Sicilië ook gehad, maar dan kun je net zo goed dat simkaartje in je telefoon steken en je telefoon als wifispot instellen voor je laptop :) Heb je als je van huis bent ook nog internet :P

Ik jaag er puur en alleen mobiel al goed anderhalve gig per maand doorheen en dan heb ik thuis gewoon wifi, maar met 5 gig kom je echt wel een heel eind denk ik hoor :) Tenzij je wilt gaan zitten streamen, dan gaat het hard denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:40

Klopt, Neej, maar dan heb je als het goed is niet je eigen telefoon nummer en dan moet je iedereen weer op de hoogte stellen van je nieuwe nummer :D

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:47

Doanique schreef:
Klopt, Neej, maar dan heb je als het goed is niet je eigen telefoon nummer en dan moet je iedereen weer op de hoogte stellen van je nieuwe nummer :D

Daar heb jij helemaal gelijk in, maar daar staat tegenover dat je met een Duits simkaartje je collega's en je werk tegen lokale tarieven kunt bellen én dat je niks hoeft te betalen als je ouders of vrienden je vanuit Nederland bellen, wat met een Nederlands kaartje in Duitsland wél het geval is (lees die grens-smsjes maar: "bellen kost zoveel cent en gebeld worden zoveel cent) :) Is een afweging die je moet maken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 14:52

Daar heb jij weer een punt. _O- Dilemma!

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:10

Hebben wij inderdaad op Cyprus ook gedaan :j

Toeristenpakket Simkaart kopen met heul veel internet en je telefoon als draagbare WiFi spot gebruiken.
Wat je ook kan doen is een pre-pay dongle aanschaffen als je daar bent.

aim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 16:16

Ik heb 4 maanden stage gelopen in oost-duitsland geen internet of tv en ik moet bekennen dat is ook wel heeeel lekker en dat zeg ik als media verslaafde 19 jarige :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:57

In Japan had ik ook zo'n mobile wifi :j