Afdingen bij Saturn/Mediamarkt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Afdingen bij Saturn/Mediamarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 14:56

Laat ik even voorop stellen dat ik iemand ben die altijd heel braaf overal de normale prijs betaalt en echt geen 50% korting verwacht. Ik zit met het volgende:

Ik ga verhuizen en moet zodoende een koelkast, wasmachine, fornuis, afzuigkap, stofzuiger, strijkijzer en TV aanschaffen. Alles bij elkaar een behoorlijk bedrag, en aangezien een verhuizing niet gratis is, zijn alle voordeeltjes die ik kan krijgen heel welkom. Nu ben ik een tijd in China geweest en daar was afdingen heel normaal, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe dat hier in Nederland is. Kan ik uberhaupt wel om korting vragen als ik al die apparaten in 1 winkel ga kopen en zo ja, wat is dan een redelijk kortingspercentage?

Alvast bedankt!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:58

Nee heb je, ja kan je krijgen ;)

MuSLi

Jahoor dat kan. Er kan altijd wel iets van de prijs af, zeker als je meerdere zaken in één keer koopt.
Of je krijgt de bekabeling of extraatjes er gratis bij.. Gewoon doen hoor :j

Ik weet dat ze 'vroeger' in het MediaMarkt systeem een minimumprijs hadden staan.
Tot daar mochten de verkopers zakken met de prijs.
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 02-09-14 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Miekelien

Toevallig had ik het hier vanmorgen met een collega over. Haar man is handelaar en wil altijd overal korting op krijgen, vaak lukt het ook nog. Je moet alleen wel de juiste winkel uitkiezen, een mediamarkt mag niet zomaar korting geven. Zij gaat vaak naar een plaatselijke witgoed winkel, en bij BCC lukt het vaak ook wel.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:59

Voor zo'n grote aankoop kan vast wel een mooi prijsje gemaakt worden. En inderdaad; nee heb je, ja kun je krijgen! :)

Nessah

Re: Afdingen bij Saturn/Mediamarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:00

ja hoor en mediamarkt zal zelf hiermee beginnen door een mooi prijsje te maken voor het geheel. Bij mij gaven zij toen 50 euro korting.. En de rekening werd 700 euro, dit heeft mijn vader ( ik ben niet zo'n held) met wat moeite afgedingt tot 640 euro :) Dus uiteindelijk toch 90 euro korting :)

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:01

Ik ken een aantal mensen die bij de mediamarkt werken, zij mogen vaak dingen verkopen voor de prijs waarvoor iemand het bij een webwinkel gezien heeft. Dat scheelt vaak toch wel een paar tientjes, maar dan kun je het netzogoed zelf bij die webwinkel kopen natuurlijk. Ik weet niet hoe het zit met het kopen van meerdere producten, maar ik neem aan dat er wel wat te regelen voor is.
Het is iig niet raar om erom te vragen.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:01

Miekelien schreef:
Toevallig had ik het hier vanmorgen met een collega over. Haar man is handelaar en wil altijd overal korting op krijgen, vaak lukt het ook nog. Je moet alleen wel de juiste winkel uitkiezen, een mediamarkt mag niet zomaar korting geven. Zij gaat vaak naar een plaatselijke witgoed winkel, en bij BCC lukt het vaak ook wel.

Mediamarkt en grote winkels geven soms wel enorme kortingen, als je een toonzaalmodel meeneemt.
Maar dan moet je wel geluk hebben dat hetgene wat je wilt, net de deur uit moet of de verkoop van dat model gaat stoppen :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:05

Mediamarkt biedt trouwens laagste prijs garantie. Als het op internet goedkoper aangeboden wordt (bv bol.com)
dan moet mediamarkt het voor die laagste prijs meegeven. :)
Misschien handig om te weten! Zo heb ik televisies, gamecomputers, laptops e.d. voor tientjes minder gekocht bij mediamarkt.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:09

voor koelkast, wasmachine, fornuis (?) kan ik je een adresje in Rosmalen aanbevelen (veel goedkoper, soort groothandel welke ook aan particulieren verkoopt http://www.marktplaats.nl/verkopers/12094684.html)..... Daar ga je zoveel mee besparen, dat je de rest makkelijk ergens anders kunt kopen voor minder korting ;)
Let wel: lang niet alles staat hier op, dus beste is even bellen om te vragen wat ze hebben staan.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:12

Als het om voornamelijk om witgoed gaat kan je wellicht wel meer korting krijgen als je naar zo'n zaak gaat waar ze ook witgoed met kleine schade verkopen, de wasmachine van mijn zus was bijv echt veel goedkoper omdat er een heel klein deukje in zat, puur cosmetisch.

Bij de meeste zaken valt wel wat te behalen als je meerdere dingen tegelijk wilt kopen denk ik, alleen denk ik dat de mediamarkt en saturn dan niet het eerst in me opkomen. Als ik bij de mediamarkt kom moet ik altijd een loonslaaf haast met een lasso vangen om uberhaubt iets te kunnen kopen, ik heb nu nooit het idee dat die mensen daar veel weten en echte verkopers zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:13

Bij de Saturn deden ze al moeilijk over een artikel wat 10 euro goedkoper in het schap stond dan de kassa.. := (op een product van 300 euro) wat je volgens de wet dan gewoon moet kunnen kopen voor de foutiefprijs omdat het een redelijke afwijking in prijs is.. :=

Bij de Makro / BCC / kleinere winkel van mediamarkt / saturn heb je wel meer kans denk ik..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:14

Sabinee__ schreef:
Mediamarkt biedt trouwens laagste prijs garantie. Als het op internet goedkoper aangeboden wordt (bv bol.com)
dan moet mediamarkt het voor die laagste prijs meegeven. :)
Misschien handig om te weten! Zo heb ik televisies, gamecomputers, laptops e.d. voor tientjes minder gekocht bij mediamarkt.

Daar moet ik je corrigeren.
Niet alle webwinkels vallen onder de laagste prijsgarantie.
Tevens werken wij sinds kort met een digitaal prijzensysteem waarbij dagelijks de online winkelprijzen gecheckt worden en prijzen direct aangepast worden.
Bij fysieke winkels gaat het om winkels binnen een straal van 15 km.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:17

Kan zeker, ik heb zelf bij de MM gewerkt en heb het op de witgoedafdeling regelmatig zien gebeuren. Op t moment dat je een boel apparaten hebt kunnen de verkopers meestal wel een mooi prijsje voor je maken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:18

Ik kocht ooit bij de mediamarkt een camera van 200 euro, kreeg het hoesje van 25 euro er gratis bij. <<)
Kwestie van je charmes in de strijd gooien en doen alsof je twijfelt of je het daar wil halen. _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:21

Gewoon meerdere winkels afgaan (niet alleen de grote ketens) en dan eens kijken tegen welke prijs je het mee kunt krijgen. Ik doe het bij dat soort aankopen eigenlijk altijd wel en het is maar zelden dat het niet kan eigenlijk.

Eleionomae

Mijn ervaring was dat Mediamarkt heel moeilijk doet met kortingen. Wij hadden ook 4 witgoed apparaten op het oog bij mediamarkt. eentje daarvan was niet op voorraad maar we mochten zolang het showmodel gebruiken. Met veel pijn en moeite kreeg ik bij de wasmachine gratis een waterstop en een slang voor het gasfornuis. Meer kon er echt niet af. We zijn wel akkoord gegaan omdat het niet heel duur was voor wat we er voor kregen en we het snel nodig hadden, maar als ik meer tijd had gehad was ik nog verder gaan kijken.

Belden ze later nog of wij niet eventueel het showroom model wilden houden en dan kregen we 20,- korting op de rekening :+ Nou kom dan gratis t showroom model maar omruilen (vanuit leeuwarden naar Heerenveen) voor mijn gekochte nieuwe waar ik al een maand op wacht _O-

Overigens was het bij de plaatselijke witgoed zaak nog erger. Meneer kon absoluut niks van de prijs af doen en ik zou ook nog voorrij kosten moeten betalen, terwijl het spul gewoon in het zelfde dorp zou moeten worden afgeleverd en de wasmachine niet eens naar boven hoefde (die was het zwaarste), nou daar was ik gauw klaar mee :+ en dan zijn ze nog pissig ook, want ze hebben zoveel tijd aan je besteed om uit te zoeken wat ik nodig zou hebben.
Laatst bijgewerkt door Eleionomae op 02-09-14 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Ik heb het in Duitsland gedaan met mijn camera (bij mediamarkt)! Was een showmodel dus er ging sowieso al iets af, maar heb er uiteindelijk 30 euro minder voor betaald oid. Scheelt toch weer :)

Ze kijken wat moeilijk maar het is best makkelijk :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:22

Het is mij gelukt bij Saturn. Ik kocht een lens (voor fotografie), een beeldscherm en wilde er graag een monopod (statief met 1 poot in plaats van 3) bij hebben. Ik heb toen doodleuk gezegd dat als ik dit nu allemaal in één keer koop, ik vast wel de monopod gratis erbij zou kunnen krijgen.
Verkoper ging even weg... kwam terug... En ja hoor! niet heel veel misschien.

Ik denk dat als je heel veel bij één winkel aanschaft dat ze liever wat korting geven dan wanneer je één (groot) onderdeel ergens anders zou kopen.
Gewoon proberen dus! En blij blijven. Vriendelijke klant is vriendelijke verkoper. :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:34

Ligt aan het product. Op een TV van € 3000 kregen wij bij Saturn geen cent.

Dus op internet gekocht voor € 600 minder :)

Edit: dit was in combinatie met 2 andere TV's die wij dus ook daar niet gekocht hebben.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:40

Ja hoor, dat kan :)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:14

Oliiviia schreef:
Miekelien schreef:

Mediamarkt en grote winkels geven soms wel enorme kortingen, als je een toonzaalmodel meeneemt.
Maar dan moet je wel geluk hebben dat hetgene wat je wilt, net de deur uit moet of de verkoop van dat model gaat stoppen :)

Nouja enorm.. Van mijn laptop kon er in eerste instantie maar een tientje vanaf omdat het een showroom model was (ding is 1500 euro). Uiteindelijk hebben we er 80 euro vanaf gekregen, maar het ging niet van harte := Was de allerlaatste laptop van dat model en ze zouden hem ook niet meer krijgen..

Gewoon proberen, nee heb je en ja kun je krijgen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:32

Wij doen het altijd :P

Laatst nog, omdat we twee koelkasten zagen, diverse prijzen maar we het verschil van de koelkasten zelf niet echt zagen, op 1 plank meer na..... Maar dat scheelde 150,-
Dus toen zeiden we , wat is het verschil nou en kan je niet wat met die prijs doen
Nou toen ging er dus wat vanaf :D

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:35

Goed voor jezelf bepalen wat je er voor uit wilt geven en voet bij stuk houden.
Idd door laten schemeren dat je van plan bent veel te kopen, vragen wat er vanaf kan. Beetje brutaal maar vriendelijk blijven. Door laten schemeren dat je twijfelt.
Er kan echt wel wat vanaf...
Tot nu toe met grote aankopen altijd gelukt.
Moet wel zeggen dat veel producten scherper geprijst zijn dan voorheen omdat de consument meer uitzoekt wat bepaalde producten kosten en zo meer oo de hoogte zijn. Dus automatisch je korting minder

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 22:41

Ja hoor! Ik ken iemand die meerdere apparaten (zoals jij dat ook noemt) in 1 keer bij de BBC heeft gekocht en daar hebben ze toen een leuk prijsje van gemaakt. :) Ik weet het exacte bedrag niet meer maar het was meer dan 50,-. Zeker proberen!