Ik snap de mensheid niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shethorsie

Ik snap de mensheid niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 13:04

Zoals de titel al zegt, ik snap de mensheid niet.
Soms dan denk ik: hoe kan het dat wij met elkaar praten. Waarom is het mooi dat we helemaal kaal zijn en dan opeens op ons hoofd een pluk haar hebben. Waarom hebben we een diploma nodig om succes vol te kunnen zijn. Waarom verpesten we deze planeet zo? Allemaal dat soort vragen. Ik snap niet goed hoe dat komt hahah en hebben meer mensen dit?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:05

Misschien kun je later sociologie of filosofie gaan studeren :D

Ayasha
Blogger

Re: Ik snap de mensheid niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:06

filosofie geeft je daar geen antwoord op. Sociologie beperkt.
We hebben een diploma niet perse nodig om succesvol te zijn maar het helpt. Omdat het een bewijs is van kennis.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:07

Ja heb ook genoeg dingen waarvan ik denk waarom. Vind daarom het liedje de bestemming van Marco Borsato zo mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:08

Ach... wie wel...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:15

nou, ik zou me niet druk maken om dit soort dingen.
Het leven is nu eenmaal zo als het is, je moet er onder de gegeven omstandigheden het beste van maken.
Het leven kan ook kort zijn, dus zonde van dat gepieker!

Shethorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 13:28

Knakker schreef:
Het leven is nu eenmaal zo als het is, je moet er onder de gegeven omstandigheden het beste van maken.

Ik maak me er ook niet echt druk om maar soms is het vervelend... Want ik zie het nut van school niet echt... En daarom zet ik me daar weinig voor in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:30

Shethorsie schreef:
Knakker schreef:

Ik maak me er ook niet echt druk om maar soms is het vervelend... Want ik zie het nut van school niet echt... En daarom zet ik me daar weinig voor in...

Da's de leeftijd, het is een cliché maar je middelbare school is wel degelijk handig voor je algemene ontwikkeling en dat geeft jou ook weer wat meer tijd om te bedenken wat je wilt doen later. :+ Een diploma is niet altijd waardevol, maar je middelbare school diploma wel ;) Dat is altijd 'handig' om te halen. Wanneer je nu stopt en je wilt later toch verder leren, is het verdomd lastig, t kan wel, maar het kost zoveel tijd, geld, moeite en omwegen. En die paar jaar kunnen dan ook echt geen kwaad meer. Later nog tijd zat om niet te leren :p

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:34

Shethorsie schreef:

De vragen die je stelt zijn juist vragen die je deels kan beantwoorden met wetenschap... en wetenschap is kennis, en kennis is dan weer iets dat je meekrijgt op school ;-)

En inderdaad filosofie klinkt wel als jouw richting... als je eenmaal gaan nadenken over het waarom van de mens en zijn gedachten.

Goede vragen voor de Quest ook trouwens :D

Kwanyin

Als je later je eigen centjes moet gaan verdienen om in je levensonderhoud te voorzien snap je direct wat er nuttig is aan een goede scholing :D .

Lynnepinny

Oef, dit soort vragen spoken dagelijks door mij hoofd. :+ Maar dan nog veel uitgebreider, haha.
Vind ik ook typische filosofische vragen, al weet ik wel zeker dat er onderzoeken over bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:36

Welkom bij de club.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:39

Dank je wel, nog meer handige vragen.

Ik kom al in de knoop met het oneindige heelal. Oneindig, hoe kan dat nou? Maar eindig kan ook niet, want wat is er daarna? Help :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:42

Rocamor schreef:

Ik kom al in de knoop met het oneindige heelal. Oneindig, hoe kan dat nou? Maar eindig kan ook niet, want wat is er daarna? Help :+

Haha met die vragen zit ik ook altijd in de knoop :+ . Ook met het ontstaan. Stel bv Bing Bang, maar al die materieën, die moeten toch ook ooit ontstaan zijn? Zou misschien een hogere macht, laten we hem voor het gemak 'God' noemen, ze gemaakt hebben?
Maar die 'God', die is toch ook ook ooit "ontstaan'. Alles heeft toch een "dag 1" van bestaan? En wat was er dan voor en hoe is hij kunnen ontstaan als er helemaal niets was?

Jaja leuk om je hoofd over te breken :+ .

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:44

Hee , nog meer die zich dit allemaal afvragen :D Echt apart he, hoe alles kan. En inderdaad, het oneindige heelal. Hoe kan dat !? Misschien krijgen we met dit topic nog wel hele interessante antwoorden.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:47

je moet het ook niet willen snappen want het is allemaal niet te begrijpen :)
helaas maar dat is nu eenmaal hoe het is.

(in mijn ogen dan)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 13:48

Knakker schreef:

Het is voor de individu zonde van de tijd om er zo over te piekeren, maar laten
we alsjeblieft wel stil blijven staan bij zulke vragen. Met name de vragen waarom
we de wereld zo verknallen. Als er nou wat meer mensen waren die zich daar druk
om zouden maken...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:00

Kwanyin schreef:
Rocamor schreef:

Haha met die vragen zit ik ook altijd in de knoop :+ . Ook met het ontstaan. Stel bv Bing Bang, maar al die materieën, die moeten toch ook ooit ontstaan zijn? Zou misschien een hogere macht, laten we hem voor het gemak 'God' noemen, ze gemaakt hebben?
Maar die 'God', die is toch ook ook ooit "ontstaan'. Alles heeft toch een "dag 1" van bestaan? En wat was er dan voor en hoe is hij kunnen ontstaan als er helemaal niets was?

Over de big bang wil ik je wel verder helpen nadenken:
Die knal was niet het begin van het heelal, maar het begin van ons heelal. Het heelal kent een verloop van opslokking tot een miniem iets (bv doordat zwarte gaten alles hebben 'opgegeten') en door de enorme druk ontstaat er opnieuw een big bang en zo een nieuw heelal en ga zo maar door.
Over hoe groot die energie dan is, en dat dat dan kleiner is dan het heelal of juist niet, maakt niet uit want er is geen vergelijkings materiaal en zolang je het nergens mee kunt vergelijken is er geen groot of klein.

Maar dit komt slechts uit mijn kleine hersentjes, tis maar een hersenspinsel :Y)

Ts, school zorgt ervoor dat je beter over dat soort vragen kunt nadenken

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:04

Kwanyin schreef:
Rocamor schreef:

Ja en bedankt, daar gaat mijn werk weer voor vanmiddag. Zit ik weer vast in deze gedachten -O- :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:19

Als we slapen dan ligt ons hoofd boven de dekens. Daarom zit daar haar. :j

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:22

Aria_zz schreef:
Over de big bang wil ik je wel verder helpen nadenken:
Die knal was niet het begin van het heelal, maar het begin van ons heelal. Het heelal kent een verloop van opslokking tot een miniem iets (bv doordat zwarte gaten alles hebben 'opgegeten') en door de enorme druk ontstaat er opnieuw een big bang en zo een nieuw heelal en ga zo maar door.
Over hoe groot die energie dan is, en dat dat dan kleiner is dan het heelal of juist niet, maakt niet uit want er is geen vergelijkings materiaal en zolang je het nergens mee kunt vergelijken is er geen groot of klein.

Maar dit komt slechts uit mijn kleine hersentjes, tis maar een hersenspinsel :Y)

Ts, school zorgt ervoor dat je beter over dat soort vragen kunt nadenken

Jamaar het punt is gewoon, los van hoe het nu allemaal precies gebeurd is, hoè het ooit is kunnen gebeuren, snap je :P . Alles moet toch ooit "geboren" zijn, een eerste dag van bestaan hebben. Het kan toch niet dat iets geen eerste dag heeft en er altijd al was. Dus als er ooit helemaal "niets" was, hoe kan dan "iets" er uit zijn geboren? :')

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:25

Inderdaad.... was de kip of het ei er nu eerst?

Aria_zz

Maar, kwanyin, misschien is dat de beperktheid van ons denken omdat wij mensen zijn en in een systeem leven waar idd alles een eerste dag heeft en we het ook zo indelen en opvatten. We hebben de wereld zo opgedeeld en veronderstellen dus ook dat alles zo is.
Als alles energie is en energie oneindig is dan kan het goed zijn dat hoe en van waar ons universum komt geen tijd heeft en tijd enkel een beperking van ons denken oplegt.

Anouska15

Suzanne F. schreef:
Als we slapen dan ligt ons hoofd boven de dekens. Daarom zit daar haar. :j

Maar ik ken ook plekken op het lichaam die ik liever onder de dekens houd, maar ook daar groeit haar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 14:27

Tsja, ik zit ook wel eens met die domme vragen, zoals wanneer was het begin van alles, dat kan toch niet altijd er zij geweest, er moet een begin zijn, maar eigenlijk kan dat niet. Want wat was er dan voor dat begin? :?