Laat ik allereerst zeggen dat ik geen fan ben van dit soort topics. Ik weet ook niet zo goed waarom ik het aanmaak eigenlijk.
Maar goed, daar gaan we dan.Nu bijna een maand geleden maakte ik ook een topic aan hier op Bokt: [LZP] Kennis al een paar dagen van de radar, wat nu? . Mijn buurman, L, bleek enkele dagen eerder te zijn overleden. We hadden elkaar al een tijdje maar weinig gezien, maar toen we samen verhuisden naar de flat kwamen we veel bij elkaar over de vloer. Hij had het druk met het afronden van zijn bachelor, daarna zou hij wel weer vaker verschijnen. Dat is hoe het gaat... Nu helaas niet. Hij is er niet meer. (Notitie: ik wil niet echt ingaan op de doodsoorzaak, maar het is een ongeluk geweest, zeker geen zelfmoord of misdrijf.)
Minder dan twee weken later heb ik knallende ruzie gehad met mijn vriend, en ik heb hem mijn huis uit gezet. Nog een week later kwam hij zijn laatste spullen ophalen en was het definitief voorbij. Ik was toen niet thuis, ik was bij mijn verzorgpaard met de eigenaar: ze vertelde me dat het haar beter leek als ik zou stoppen. Ik was het niet met alles eens wat ze zei maar ik had gewoon de energie niet om met haar in discussie te gaan.
En alsof dat allemaal nog niet genoeg was
de afgelopen week is mijn fiets gestolen, waardoor ik overal heen moet lopen en mijn knieblessure weer op begint te spelen (alsmede een nieuwe enkelblessure waar ik tegenaan hik). Dus ik heb eigenlijk elke dag pijn bij het lopen. Soms meer dan anders, maar ik moet echt wel oppassen. Goed, weer even terug naar L. Ik weet niet echt wat ik er nu mee moet. Ik voel me bijna schuldig als ik leuke dingen doe, leuke avonden zonder hem, terwijl ik ook wel weet dat hij echt niet zou willen dat we eeuwig blijven rouwen. Er zijn genoeg vrienden van me die net zo goed of misschien wel beter bevriend waren met hem dan ik, maar ik heb er moeite mee om met hen te praten over wat er gebeurd is. Ik weet niet hoe ver zij zijn, misschien zitten ze er wel helemaal niet op te wachten, zeker omdat op het moment ongeveer iedereen op het moment niet goed in zijn/haar vel zit nog afgezien van L (denk de nasleep van een depressie, gestalkt worden, verbroken relaties, bedrogen zijn etc etc). Er hangt echt een donderwolk boven de vereniging
Er is gelukkig een hele leuke jongen bij wie ik behoorlijk wat kwijt kan, maar die heeft ook gewoon zijn eigen dingen en ik kan niet elke avond met hem een fles drank soldaat maken, dat is niet zo goed voor ons
ook al is dat erg gezellig. Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier, maar wat moet ik nu? Het gewoon maar laten gebeuren allemaal? Komt het goed? Gaat het vanzelf? Moet ik mijn verdriet verdelen tussen mijn ex en L? Hoe dan?
Ik snap het allemaal niet meer
Mijn hele leven is een gekke warboel. Dit is echt zo'n moment dat ik L zou vragen of hij trek had in een biertje, dan gingen we een beetje ouwehoeren over oppervlakkige en diep filosofische zaken want daar word je blij van
Maar dat kan nu niet meer. En mijn ex is er niet meer, dus ik denk dat ik me vooral een beetje alleen voel. Nou ja, ik denk dat ik zo maar eens in bed kruip met een boek. Dank je voor het lezen, als er iemand nog briljante ideeën heeft hoor ik ze graag.
Knuf.
en het is ook niet dat ik continue verdrietig ben. Het fluctueert een beetje, sommige dingen zijn erg confronterend: anekdotes waar L in voorkomt, dingen die mijn ex voor me heeft gekocht, muziek van de uitvaart op de radio... Het komt altijd onverwacht, dat maakt het naar. Misschien dat je dan ook beseft dat je niet aan diegene aan het denken was, en dan voel ik me weer schuldig. Ofzo, denk ik 
heeel gezellig voor de rest (not) maar dan had ik even een rustig momentje voor mezelf. Dat is helemaal niet erg hoor
natuurlijk gebeurt dat niet, maar het is een nare gedachte.