koeriers werk. wat eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

koeriers werk. wat eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 21:38

sinds een maand een nieuwe job. . en sinds 3 dagen rijd ik dus alleen op de bus. maar waar ik nu mee zit. Ik heb echt zwaar werk en verbrand enorm veel. wat kan ik nu het beste eten tussendoor?

brood is onhandig ivm kruimels in de auto. en het moet een beetje goedkoop zijn haha. als drinken heb ik gewoon water maar heb het idee dat ik soms suikers tekort kom. iemand die hetzelfde werk doet en tips heeft?

Anoniem

Re: koeriers werk. wat eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:40

Misschien even kijken bij die tig andere topics over ontbijt en lunch al dan niet voor onderweg? Daar staat echt veel in.
En veel plezier met je nieuwe baan!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:41

Serieus? Kruimels? Van brood? Dat is het probleem?

Misschien vers brood eten, dat kruimelt een stuk minder :D

Nee heb echt geen flauw idee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:42

Eat natural repen, die zijn echt goed en kan je echt lang op teren.
Ze zijn wel prijzig, maar dan heb je geen troep.
Kan je kopen bij de appie.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 21:42

nou dit is toch vrij specifiek iets. heb namelijk geen pauze moet alles tijdens het rijden eten/drinken. en ben dus continu 10 uur achte elkaar aan het verbranden

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 21:43

eenitraM schreef:
Serieus? Kruimels? Van brood? Dat is het probleem?

Misschien vers brood eten, dat kruimelt een stuk minder :D

Nee heb echt geen flauw idee.

ja auto word dan echt een bende en ik kan niet onder de kruimels aankomen bij klanten :') hihi. Helaas lust ik die repen niet en moet echt goedkoop zijn want kan me gewoon geen duur voedsel veroorloven

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:45

Toen mijn man rally's reed dronk hij altijd van die herbalife poeders vermengd met sinaasappelsap, daar heb je ook wel huismerk van bij kruidvat etc. Ik vind het niet te drinken (vooral niet lauw) maar hij vond het heerlijk. Het zijn volledige maaltijden dus je komt dan in elk geval niks tekort.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:45

Hoi ik ben ook koerier, sinds paar weken, breng pakjes rond, en ik merkte ook dat ik moest bedenken hoe en wanneer en wat makkelijk is te eten.

Ik kom dan bij mezelf toch uit op brood, of croissant, of appeltje, heb ook de wasa sandwich, alleen het zijn toch wel kruimelproducten. Je moet toch eten, ik zie niet echt kruimelloze alternatieven, behalve fruit, daar krijg je plakvingers van. En als ik flauw ben heb ik thermoskan mee, voor of thee, of bouillon van maggi.

Ik heb ook flesjes water, alleen ik maak er limonade van thuis, alleen water is inderdaad smaakloos. Of icetea, tenminste dat is ook lekker weg te drinken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 21:47

hmm oke lastig iets dus. voor welk bedrijf werk je ? en hebben jullie ook veel zware pakketten van bedrijven enzo?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:27

je schrijft dat je 10u continu achter elkaar verbrand, betekend dat ook dat je min of meer 10u continu aan het rijden bent, de momenten dat je pakjes aflevert daargelaten?

Als dat zo is zou ik dat wel een kwalijke zaak vinden en lijkt me niet echt veilig. Wij hebben geen rijtijdenwet in mijn werk maar wij worden wel geacht om na 4,5u een uurtje pauze te nemen, anders kan het nog weleens een beetje spannend worden op de weg..

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 00:45

tsja tis nu eenmaal hard werken. soms meerdere uren op een dag inderdaad. op zich heb ik van vermoeidheid geen last wel dat ik merk dat ik gewoon niet genoeg te verbranden heb. heb zelf al niet grandioos veel vet en merk en zie gewoon aan mijn lichaam dat ik te dunnetjes word nu.
ik word gewoon slapjes ga zweten word een beetje chagrijnig zelfs lijkt het

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 00:49

waarom geen koude pastasalada? vooral als er gezegd wordt ik kom eigenlijk koolhydraten te kort..

volkorenpasta kun je de avond ervoor al klaarmaken.. in de koolkast, smorgens even verbouwen tot een lekkere volle salade.. koeltas met koelelement mee in de auto/busje als je geen plek hebt voor een kleine koelbox. lijkt mij toch handiger en goedkoper dan steeds onderweg van alles bij elkaar scharrelen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 00:58

Elena das een goede. beetje onhandig eten misschien maar daar valt wat op te verzinnen

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 00:58

Mijn werkdagen zijn ook 10 uur in de auto. Ik eet onder het rijden, omdat ik geen zin heb om stil te staan zolang ik nog verder kan, maar dat is dus mijn eigen keuze. Mijn werk is verder fysiek niet zwaar, ik heb genoeg aan paar boterhammen en wat fruit.

Geen idee wat voor brood jij hebt en hoe jij eet :+ , maar ik kan toch echt en rijden en brood eten en dat zonder troep of kruimels. Wortel, tomaatjes, appel of ander groente/fruit is ook gemakkelijk te eten.
Daarnaast zijn er repen/shakes met extra voedingsstoffen. Een liga of meuslireep is ook gemakkelijk. Of inderdaad een voedzame pastasalade of iets anders meenemen wat koud te eten is.

Overigens vind ik het erg vreemd dat je niet even stil zou mogen staan om wat te eten. Je zal toch ook een keer naar de wc moeten ofzo. Buiten dat lijkt het mij dat je recht hebt op pauze.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 01:04

shakes zijn lekker makkelijk... en kruimelen niet :')
Je hebt ze ook met vezels e.d.
Maar brood lijkt mij zelf toch het prettigste, je kan jezelf toch even afkloppen voordat je bij de eerstvolgende klant aan komt?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 01:05

Studentenhaver, dat is een mix van noten en rozijnen. Pakje bij de aldi is iets van 1.75? Eventueel aangevuld met een hard gekookt ei als je veel moet sjouwen voor eiwit. Geen kruimels, zo uit het handje te eten en vet geeft energie om iets lang vol te houden.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 01:14

Ts: toevallig een eigen rijder voor 1 van de meer bekendere postbedrijven?
Afvallen in de eerste maanden van dat werk is normaal.

Mare wat te denken van fruit (appels, druiven enz), (drink)yoghurt, vlees (thuis al bereid en koud gewoon uit het handje), hard gekookte eieren, soepje en repen. Als je echt een pick-up wil zijn die dieetmaaltijden die je klaarmaakt met water ook wel wat.
Vruchtensappen schijnen trouwens ook wel te helpen.

Overigens, je lichaam heeft waarschijnlijk ook eiwitten nodig om spieren aan te maken. Denk eens aan melk ofzo.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:09

little_birdy schreef:
Elena das een goede. beetje onhandig eten misschien maar daar valt wat op te verzinnen

gewoon in een plastic bakje en plastic wegwerpvorkje erbij (vorkje weggooien, bakje thuis weer afwassen)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:13

Ik heb een bakje voor salade waar een koelelement in kan en een plastic vork en mes bij zit.
Merk kan ik wel ff kijken

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:15

Tijdens een drukke periode heb ik een tijdje ontbeten met fruit en een gekookt eitje, dat gaf een flinke boost. Dit kun je ook meenemen en kruimelt niet :) Verder noten om tussendoor te snaaien, en pastasalade lijkt me ook een goeie!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:16

Koude wraps met roomkaas, kipfilet en sla bijvoorbeeld. Deze in folie wikkelen en klaar :)

LileNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:17

smoothie?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:19

Groente en fruit in een slow juicer gooien. Dat is prima de avond ervoor klaar te maken. Er zijn legio lekker combinaties denkbaar. Een slow juicer is niet goedkoop, maar ze worden regelmatig voor een redelijke prijs aangeboden op Marktplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:43

Ik zou ook lekker voor wraps gaan. Ook lekker met avocado of zalm. :9

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 20:10

Mws -> vt