In een ander topic las ik deze quote
..... schreef:Wij hebben niet een 'van mij' en 'van hem', het is gewoon allemaal van ons.
En na meerdere gesprekken hierover met mijn vriend ben ik toch heel benieuwd wat er tegenwoordig wordt gekozen..
Nou is het trouwen bij ons nog heel ver weg natuurlijk, maar we hebben het er al een paar keer over gehad en onze meningen zijn daarin, helaas, verdeeld.
Ik ben ook heel benieuwd naar meningen van anderen..
Mijn mening is namelijk dat je trouwt onder gemeenschap van goederen en anders kun je beter niet trouwen (als je van alles gescheiden wilt houden).
Mijn idee is, ik wil alles met hem delen. Wat van mij is, is van hem en ook andersom.
Wanneer je zou trouwen onder huwelijkse voorwaarden, is voor mij het hele idee van trouwen weg. Waar doe je het anders voor? Je trouwt immers, in mijn ogen, omdat je je leven en de rest met hem wilt delen.
Mijn vriend wil namelijk het een en ander vast laten leggen, want 'stel dat ik iemand anders tegen kom'.... Is hij al zijn geld en zo kwijt..

Stel nou dat hij een groot bedrijf had gehad, dan zou ik er volledig mee eens zijn om dat vast te laten leggen.
Maar in dit geval ben ik degene met een (heel klein) bedrijf en verdien ik straks, na mijn opleiding, meer dan hem.
Ik ben vooral benieuwd naar de getrouwde en/of verloofde bokkers onder ons.
Waar hebben jullie voor gekozen? Wat is het idee daar achter? Zou je het de (gaan we niet van uit) volgende keer anders doen?
Barst los!

Groetjes