Ietwat last minute, toegegeven, maar ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen.Ik twijfel tussen twee bedden van IKEA:

of

Beiden even duur, beiden verkrijgbaar in 140cm... dus enorm aan het twijfelen.
Bij de eerste ben ik bang dat hij gauw wat te massief toont, bij de tweede ben ik bang dat hout wat knullig staat of niet mooi blijft.
De inrichting van mijn kamer zal overigens een beetje industrieel zijn, zoals op het laatste plaatje dus, met groentinten erdoor.
Dan is er ook nog het punt waar 'ie moet komen...

Zo ziet ongeveer de kamer eruit, maten zullen iets afwijken. Vrij groot dus en een erg hoog plafond. Vlakbij de deur zit een wastafel. Aan de straat kant 3 grote ramen.
Nu twijfel ik of ik het bed in het 'hokje' aan de onderkant wil (en dan in het midden of tegen de muur?) zodat ik nog heel de kamer buiten het hokje over heb.
Of dat ik hem juist in de kamer buiten het hokje zet (en dan tegen de schouw? Of aan één van de zijkanten naast de schouw? Of totaal ergens anders?).
Bed in het hokje biedt een soort apart slaapkamer idee, vooral omdat het plafond zo hoog is een wat knusser idee. Nadeel is dat de grote vierkante overblijvende ruimte lastig in te richten is en snel rommelig zal worden.
Bed buiten het hokje zorgt dat ik van het hokje een soort 'inloopkast' kan maken (wil kledingrekken i.p.v. kasten) en daar spullen op kan bergen, zodat dat niet zo op het zicht staat. De overige ruimte is dan makkelijker in te richten omdat het bed de ruimte wat breekt.
Nadeel is dan wel dat bed zo pontificaal in de kamer staat en je dus ook je tafel etc. naast je bed moet hebben.
Help, bokkers, help
Alvast bedankt voor het lezen van dit super warrige verhaal

) en een hoogslaper en vooral een tweepersoons-hoogslaper is nogal, ehm, lelijk