Zijn er hier fysiotherapeuten die mij kunnen helpen? (cadeau

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nolanlover

Zijn er hier fysiotherapeuten die mij kunnen helpen? (cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 20:43

Ja ja, 18 september zijn vriendlief en ik al weer een jaar samen. Nu weet ik dat hij graag een medische koffer vol met tape, zwachtels, crème'pjes, zalfjes, etc. Wil hebben, aangezien hij in het laatste jaar van zijn fysio opleiding zit en tevens verzorger is bij het eerste van voetbal.

Nu heb ik zelf totaal geen verstand van wat een fysiotherapeut of een verzorger nou nodig heeft. Dus bij deze mijn vraag: zijn er hier op bokt fysiotherapeuten/verzorgers/mensen die er verstand van hebben, die mij een handje kunnen helpen?

Ben dus nog op zoek naar een goede medische koffer en naar de inhoud ervan.

Ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt,

Groetjes!

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:36

Pino tape
Sport tape
Tantum zalf
Massage (amandel) olie
Instant cold pack (wordt koud wanneer de Pack "gebroken" wordt. Hierdoor heb je altijd een Cold Pack bij de hand, ook wanneer er geen koelkast of vriezer in de buurt is, bij eventuele acute blessures.

Succes!

Hutcherson

Re: Zijn er hier fysiotherapeuten die mij kunnen helpen? (cadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 15:43

betadine, een verbandschaar, gaasjes, cure tape, sporttape, bepanten zalf, dettol ontsmettingsspul, massageolie, cold pack, warmte dingen(zit zoon ijzertje in als je dat breekt dan kristaliseert het, te koop bij xenos enzo).
alcohol, enkel banden, kniebanden, zelfklevende bandages, misschien een brace voor een gewricht of de nek ofzo?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 16:22

Zo'n spuitje, aaghh kom even niet op de naam. Super handig als iemand ergens een beetje last van heeft in t veld....

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-14 18:35

Bedankt voor de reacties! Zag dat er verschillende soorten tape zijn, welke kan ik het beste nemen?

Haha elise95, ik zal eens googlen, als je nog op de naam komt hoor ik het graag!

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 18:37

Of een massagetafel incl knierol en dergelijke? Is niet echt wat je zoekt, maar ik zelf ben er zo blij mee!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 19:00

Meterlint, vetmetertje (zo'n tang), hartslagmetertje voor aan de vinger, stopwatch, stethoscoop

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:18

Even vragen wat hij erin wilt hebben? Wat hij persoonlijk fijn vind om mee te werken of handig vind.
Toch zonde als je op advies van bokkers veel geld uitgeeft en hij er dan weinig aan heeft.
Snap je wel hoor maar persoonlijk zou ik dergelijke spullen liever zelf uitzoeken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:28

Rebel_Jits schreef:
Meterlint, vetmetertje (zo'n tang), hartslagmetertje voor aan de vinger, stopwatch, stethoscoop

bedoel je een saturatiemeter? Die zijn superduur (zeg een paar 100 euro), en als je een goedkope neemt zijn ze niet erg betrouwbaar.

Ik zou inderdaad even vragen wat hij er in wil hebben. Bij sommige dingen komt het nogal nauw wat voor merk/type je prettig werken vindt en het is een beetje zonde als je een doos vol spullen voor veel geld hebt die het net niet zijn of die je nooit gebruikt.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 00:10

verootjoo schreef:
Rebel_Jits schreef:

bedoel je een saturatiemeter? Die zijn superduur (zeg een paar 100 euro), en als je een goedkope neemt zijn ze niet erg betrouwbaar.

Ik zou inderdaad even vragen wat hij er in wil hebben. Bij sommige dingen komt het nogal nauw wat voor merk/type je prettig werken vindt en het is een beetje zonde als je een doos vol spullen voor veel geld hebt die het net niet zijn of die je nooit gebruikt.

Helemaal mee eens..

Ik weet niet of je vriend bekend is met medical taping? Erg leuke en leerzame cursus. Ik weet niet wat je budget is, maar zeer handig in de praktijk als fysiotherapeut. Wij gebruiken voornamelijk pino tape / sport tape van leukoplast.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-14 06:32

Ttja, misschien toch maar vragen dan. Vind het wel jammer dat de verrassing dan al weg is, maargoed...

Ja die cursus medical taping heeft hij ook gedaan. Daar is hij bekend mee.

Bedankt voor je reactie!

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:32

nog even een kleine aanvulling..

-theraband / dynatubes ( voor sport, fitness, training en revalidatie).
-schouderstretchers

Wij verkopen deze zelf ook.

Mocht je interesse hebben... PB me dan maar.

Groetjes Kim

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 17:18

Het heet trouwens gewoon coolingspray haha

Verder is dextro, warmtegel, neustampons, snelverband, blarenpleisters, mitella etc. ook erg handig