Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Blon_D schreef:Ik ben een februari intromer op het HBO. Ik ben begonnen in kwartiel 1.3 en 1.4 en kreeg dan zomervakantie. Daarna had ik kwartiel 1.1 en 1.2. Heb mijn P gehaald en vervolgens het 2de deel van et 2de jaar gemaakt. Voor mijn gevoel bleef ik constant achter de feiten aanlopen. En uiteindelijk besloten het 2de jaar ''over'' te doen zodat ik een reguliere instromer word. Ik raad het je (wanneer de opleiding die je op het oog hebt het op dezelfde wijze doet als mijn school) ten zeerste af want al mijn oud klasgenoten ervaren het achter de feiten aanlopen net zoals ik.
Anoniem schreef:Blon_D schreef:Ik ben een februari intromer op het HBO. Ik ben begonnen in kwartiel 1.3 en 1.4 en kreeg dan zomervakantie. Daarna had ik kwartiel 1.1 en 1.2. Heb mijn P gehaald en vervolgens het 2de deel van et 2de jaar gemaakt. Voor mijn gevoel bleef ik constant achter de feiten aanlopen. En uiteindelijk besloten het 2de jaar ''over'' te doen zodat ik een reguliere instromer word. Ik raad het je (wanneer de opleiding die je op het oog hebt het op dezelfde wijze doet als mijn school) ten zeerste af want al mijn oud klasgenoten ervaren het achter de feiten aanlopen net zoals ik.
Dat is wel heel appart! Op die manier zou ik ook een jaar over hebben gedaan (a)
Een vriend van mij doet dus het normale traject, dus in de maanden februari -juni periode 1 en 2. In de maanden september -januari periode 3 en 4 en dan in februari periode 1 van jaar 2
liiisette schreef:ik snap niet waarom je in 2 dagen moet beslissen het is nog lange geen februari? als jij nu niet zeker bent ban je zaak ga dan voor werk! ik heb 2x over gewerkt tussen mijn opleiding keuzes. Dit is mij heel goed bevallen omdat ik daarna wist wat ik wilde@Peca en Blon_D. Hier heb ik opzich wel wat aan. Het punt is gewoon dat ik eigenlijk in 2 dagen tijd 'even'moet beslissen wat ik nu wil en dat niet zo makkelijk gaat. Ik snap inderdaad dat als ik in februari instroom ik achter de feiten aanloop maar om nu zo 'even; te schakelen is ook zo lastig. En het ziet er naar uit dat ik echt niet een half jaar thuis kom te zitten dus even een half jaar alles op een rijtje zetten en ondertussen werken zou bijvoorbeeld ook wel fijn zijn.
@callychanel, ik vond de opleiding zeker leuk maar ze hebben mij gezien het financiële deel niet laten doorgaan dus dezelfde opleiding nog een keer weer doen in een andere vorm is waarschijnlijk ook niet zo verstandig.
Heeft iemand ook wel eens vanaf het HBO weer een MBO opleiding gedaan (stapje terug), hoe is dit ervaren?
liiisette schreef:@Peca en Blon_D. Hier heb ik opzich wel wat aan. Het punt is gewoon dat ik eigenlijk in 2 dagen tijd 'even'moet beslissen wat ik nu wil en dat niet zo makkelijk gaat. Ik snap inderdaad dat als ik in februari instroom ik achter de feiten aanloop maar om nu zo 'even; te schakelen is ook zo lastig. En het ziet er naar uit dat ik echt niet een half jaar thuis kom te zitten dus even een half jaar alles op een rijtje zetten en ondertussen werken zou bijvoorbeeld ook wel fijn zijn.
@callychanel, ik vond de opleiding zeker leuk maar ze hebben mij gezien het financiële deel niet laten doorgaan dus dezelfde opleiding nog een keer weer doen in een andere vorm is waarschijnlijk ook niet zo verstandig.
Heeft iemand ook wel eens vanaf het HBO weer een MBO opleiding gedaan (stapje terug), hoe is dit ervaren?
liiisette schreef:@[naam] en Blon_D. Hier heb ik opzich wel wat aan. Het punt is gewoon dat ik eigenlijk in 2 dagen tijd 'even'moet beslissen wat ik nu wil en dat niet zo makkelijk gaat. Ik snap inderdaad dat als ik in februari instroom ik achter de feiten aanloop maar om nu zo 'even; te schakelen is ook zo lastig. En het ziet er naar uit dat ik echt niet een half jaar thuis kom te zitten dus even een half jaar alles op een rijtje zetten en ondertussen werken zou bijvoorbeeld ook wel fijn zijn.
Blon_D schreef:liiisette schreef:ik snap niet waarom je in 2 dagen moet beslissen het is nog lange geen februari? als jij nu niet zeker bent ban je zaak ga dan voor werk! ik heb 2x over gewerkt tussen mijn opleiding keuzes. Dit is mij heel goed bevallen omdat ik daarna wist wat ik wilde@Peca en Blon_D. Hier heb ik opzich wel wat aan. Het punt is gewoon dat ik eigenlijk in 2 dagen tijd 'even'moet beslissen wat ik nu wil en dat niet zo makkelijk gaat. Ik snap inderdaad dat als ik in februari instroom ik achter de feiten aanloop maar om nu zo 'even; te schakelen is ook zo lastig. En het ziet er naar uit dat ik echt niet een half jaar thuis kom te zitten dus even een half jaar alles op een rijtje zetten en ondertussen werken zou bijvoorbeeld ook wel fijn zijn.
liiisette schreef:[naam] schreef:Tot en met 31 augustus kan je je nog inschrijven ( al zijn sommige hogescholen hier niet voor in), vanaf 1 september kan het niet meer.
Dus dan zou je het vandaag/dit weekend moeten weten.
Waar woon jij dat dit daar kan.
geerte schreef:Wat voor studie heb je gedaan en wat wil je doen, ik denk dat het eerst goed is om te bedenken wat je wilt doen en dan gaat kijken of je in die richting iets kan vinden om in februari te starten of volgende week al. Soms doet een telefoontje al wonderen naar de school toe.