Ik was perongelijk keer op een site gekomen waar een MeLuna cup stond, zijn hier mensen die het gebruiken? Mij lijkt het erg handig! En bespaart aardig wat geld! En kun je ermee zwemmen etc? Wat zijn jullie ervaringen erin?
Voor de mensen die niet weten wat z'n menstruatiecup is, het is eigenlijk een cupje, die plaats je in je vagina, en na een aantal uur kun je het leeggooien, schoonmaken hergebruiken.
Bedankt!
Kana
Geplaatst: 28-08-14 12:24
"schoonmaken" Brrrrr.
Ik snap het grote voordeel ten opzichte van tampons niet zo. Plus tampons pleur je weer weg dus een stuk schoner/makkelijker.
Plus: stel je voor je moet het cupje schoonmaken in een restaurant oid. Ga je dan in de gezamenlijke ruimte dat cupje schoonspoelen bij de wasbak?
Ik ben echt benieuwd naar mensen die dit gebruiken en hoe handig dat daadwerkelijk is in het normale leven.
Lieniefarm
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-14 12:57
Heb op n aantal forums gekeken, en sommige nemen een flesje water mee!
Ik heb er ooit één aangeschaft en een paar keer gebruikt maar ik had veel last van lekkage, ik zal waarschijnlijk de verkeerde maat hebben, maar ik vind het een beetje te duur om het nogmaals te avonturen. Vond het ook niet heel gemakkelijk om in te brengen en vooral uit te halen zonder een vervelend troepje. Ik heb dus wel spijt van mijn aankoop en gebruik hem niet meer, maar ik heb ook ervaringen van hele enthousiaste gebruiksters gelezen, denk dat het heel persoonlijk is en je zonder het zelf te proberen gewoon niet weet of het iets voor je is....
Ik heb een Divacup en vind het erg fijn. In een restaurant oid schoonmaken hoeft niet, want ik red het met 's morgens en 's avonds wisselen/schoonmaken. Dat is voor mij ook het grote voordeel op een tampon, want bij een tampon moet ik meerdere malen per dag wisselen. Ik lek met een tampon veel sneller door dan met een Divacup. Ik kon de eerste paar dagen van mijn menstruatie eigenlijk geen buitenrit maken met alleen een tampon en met een Divacup wel. Zwemmen ging ook prima