School/Stage in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Kelly

School/Stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 09:06

Hoi jongens!

Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met een minor of stage volgen in het buitenland. Ik ben nu tweedejaars HBO communicatie student en ik moet volgend jaar op stage en een minor doen. Een van deze twee zou ik graag in het buitenland volgen (en dan het liefst buiten Europa). Maar mijn vraag is; hoe hebben jullie je stage gevonden? En hoe hebben jullie het gefinancierd?

XXX Kelly

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:28

Ik vertrek toevallig vannacht naar het bitenland (berlijn) voor een stage (die ik voor een deel laat tellen als minor). Bij mij op school werd er veel aandacht aan besteed dat je jn het buitenland stage kan lopen. We hebben een afdeling internationalisering en die werkt samen met berlin students, Barcelona students en Madrid students. Als je in een van die steden stage gaat lopen regelen zij de stage voor je en een kamer. Hoe het in zn werk gaat als je ergens anders stage wil lopen weet ik niet.

Ik heb van school een flinke subside gekregen waar ik mijn kamer van kan betalen. Verder heb ik uitwoonende stufi aangevraagd en mijn ov stopgezet. Hierdoor heb ik €350,- per maand om van te leven. Vanuit mijn stage krijg ik een ov kaart vergoed en ik kan op mijn stage dagen een gratis warme gezonde maaltijd krijgen.
Ik weet wel dat als ik buiten europa wilde stage lopen dan had ik geen subside gekregen en zou ik alles zelf moeten regelen.

Als je meer wil weten moet je maar vragen. :)

sammiesam

Re: School/Stage in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:33

Ik ben zelf niet naar het buitenland geweest (ben daar niet zo held in), maar als je 1 van de 2 in het buitenland wilt doen, raden ze bij ons je minor aan. Tijdens je stage zit je vaak 40 uur bij een bedrijf, veelal met volwassenen. Tijdens je minor zit je net als hier met een groep studenten. Hierdoor kun je makkelijk leuke dingen doen en zal contact leggen ook fijner gaan (om vervolgens samen leuke dingen te gaan doen).

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:35

Ik zit nu in Estland voor stage, op een Akhal Teke fokkerij. Vanuit mijn school werd er eigenlijk niks geregeld of gedaan en moest je 't allemaal zelf maar uit zoeken. Gelukkig waren vliegtickets erg goedkoop en woon ik in bij het gezin dus ik maak verder 0 kosten. Stage heb ik gevonden via Aequor, een site waarop allemaal bedrijven staan (binnen en buitenland) die zichzelf aanbieden als leerplek voor studenten. Ik doe overigens *simpel gezegd* international horse management. Ze raadden hiervoor aan om naar het buitenland te gaan, en hebben wel wat voorlichting gegeven maar that's it.
Inderdaad je OV stopzetten, krijg je goed geld voor! Helaas ben ik dat vergeten te doen :o
In het derde en vierde jaar moet ik ook 'weg' voor stage (6mnd) en m'n minor (6mnd) en waarschijnlijk ga ik een van die twee in Canada doen. M'n zus woont in Canada en heeft overal en nergens connecties dus dat ik super makkelijk.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:41

ik wil na mijn vmbo examen een jaar high school in Amerika gaan volgen in 't jaar 2015/2016.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:11

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:22

Ik ben bezig om een stage te regelen in Kenia voor ongeveer 4 maanden. Ik krijg hierbij goede begeleiding vanuit de universiteit. Mensen hebben veel connecties, wat het gemakkelijk maakt iets te vinden wat ik wil en bij me past. Met financiering ben ik nog niet zoveel bezig, maar waarschijnlijk kan ik een vergoeding vanuit mijn stagebedrijf krijgen. Mijn stage bestaat trouwens ook voor een deel uit mijn bachelor thesis. Ik ga dus vooral onderzoek doen en daarnaast wil ik bij verschillende bedrijven in mijn project/vakgebied meelopen.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 16:00

ik ben net een site tegen gekomen die +- 2000 euro goedkoper is dat Travel Active
opzich wel een goed gevoel bij http://www.study-globe.com/nl/

helaas kan ik geen vergoeding krijgen of ik moet aan alle eisen van een beurs voldoen
maar dat red ik niet qua cijfers.