Waar besparen jullie op buiten de paarden om?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Waar besparen jullie op buiten de paarden om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 11:50

Hallo,

Na aanleiding van dit topic:

[VSW] Waar besparen jullie op?

Ben ik benieuwd waar besparen jullie op buiten de paarden?
Ik denk en doe het zelf je bespaart meer op dingen van jezelf dan voor het paard...

Houden jullie thuis ook rekening met elektriciteit en gas of alleen met kleding, uitgaan of verzorging?
Ziektekosten gaan volgend jaar natuurlijk weer omhoog incl eigen risico.
Vergelijken jullie ook goed al je verzekeringen en dingen?

Alles is welkom en zo kunnen we ook wat ideeen op doen.

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 27-08-14 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MacavityL

Re: Waar besparen jullie op buiten de paarden om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:52

Ik heb geen tv (kijk zo nodig via laptop); bespaart aanschaf, abonnement en electriciteit :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:55

Hier hebben we het afgelopen jaar erg veel bespaard op onze telefoonkosten door over te stappen op een Symonline abonnement scheelt 40! euro in de maand.

Daarnaast hebben we de verzekeringen ondergebracht bij een partij waardoor we korting kregen op het totaal pakket wat ons per maand toch weer 40 euro scheelde.

We hadden bespaard op motorrijtuigen belasting, maar dat is inmiddels weer teruggedraaid :7

Ziektekosten kun je ook op besparen door je eigen risico omhoog te zetten, maar dat is maar net een overweging die je moet willen maken. Als je dan kosten krijgt betaald je uiteindelijk ook meer...

Wat anders leuks wat ook bij besparen hoort.
Wanneer je bij de Shell tankt, en je tankt twee of meer keer in de week krijg je dubbele airmiles. Airmiles zijn vervolgens bij verschillende winkels inwisselbaar. Hebben de afgelopen maand al 3 tientjes bespaard bij de praxis door het inwisselen van airmiles. Maar die kun je vervolgens ook weer inwisselen op brandstof.

Daarnaast wat je zegt energie, de zin van het overstappen zie ik allemaal nog niet zo.. Je kunt wel bewuster worden van je verbruik. Vul maandelijks de energiemeters is in en wijzig je voorschotten wanneer het kan.

Bij UPC kun je een keer per jaar zonder veel moeite +- 5 euro korting krijgen op je abonnement... 1 telefoon en het is gepiept.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:05

Wij letten natuurlijk wel op om alles zo goedkoop mogelijk te houden. Bijvoorbeeld duurdere dingen als vlees of wasmiddel alleen halen als ze in de aanbieding zijn, kleding te kopen in de sale mits je die echt nodig hebt, lichten en verwarming uit te doen als het niet nodig is.
Daarnaast drink ik alleen maar water en mijn vriend meestal aanmaaklimonade. Dat is natuurlijk flink goedkoper dan cola en dergelijke. In plaats van uitgaan, houden wij feestjes bij ons thuis waarbij iedereen wel iets meeneemt.
Verzekeringen besteden wij veel aandacht aan en kijken vooral op independer.nl
Vakantie alleen buiten het hoogseizoen, dat scheelt ook al heel veel.
Maar aan de andere kant, wij kunnen op zoveel gebieden nog besparen. Wij halen redelijk vaak eten af, gaan bijna nooit ergens lopend/fietsend naar toe maar pakken de auto en dat soort dingetjes..

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:10

Wij proberen overal te besparen
We hebben beide simonly (aankoop van telefoon + simonly abo was goedkoper dan abo met telefoon)

Ik probeer boodschappen ook voordelig te halen, wasmiddel, frisdrank, bier enz haal ik altijd i n de aanbieding.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:15

telefoonabonnement, lidmaatschappen en verzekeringspakket nalopen kan echt heel veel schelen.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:17

Ik bespaar niet maar vries wel voedsel in dat over is.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:18

Goed topic, ik ga gelijk aan de slag, volgens mij kan ons internet zeker goedkoper.
TV en thuistelefoon hebben wij ook niet. We kijken toch niet veel, dan maar via internet.

Spullen als deo, wasmiddel, shampoo sla ik flink in als het in de aanbieding is.

Gas/elektriciteit betalen we niet heel veel aan (tussenwoning), maar ik probeer er goed op te letten dat de lichten uitgaan, niet onnodig de verwarming aan.

Echt bezuinigen hoeven we niet, maar wat er niet uit hoeft spaar ik liever. Daar let ik trouwens ook goed op, dat er niet teveel geld staat op de betaalrekening, loop je toch weer rente mis (ook al is die extreem laag)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:18

- Ik ga voortaan met de fiets naar het werk i.p.v. de bus (scheelt 3,- per dag)
- Gehakt altijd veel in voordeelverpakkingen kopen, vervolgens maak ik er thuis kleine porties van en vries ik het in.
- Als er bloemkool/broccoli in de aanbied is koop in die een aantal en vries ze vervolgens in.
- Dingen die onbeperkt goed zijn sla ik altijd een aantal in als het bijvoorbeeld 1+1 gratis is. (pannenkoekenmix, kruiden etc.)
- Heb mijn sportschool abonnement opgezegd (aangezien in nu toch iedere dag naar het werk fiets, scheelt ook 30,- per maand)
- Ik maak altijd verse pastasaus en maak dat een hele grote pan en vries daar kleine porties van in.
- I.p.v. scheerschuim gebruik ik altijd de goedkoopste (haar) conditioner. Werkt even goed maar scheelt ook een hoop geld.

Dat was mijn lijstje wel zo ongeveer. Ben benieuwd of ik nog bruikbare tips uit dit topic kan halen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:23

- Energie ! Ieder jaar overstappen en de actie's in de gaten houden !
- LED tv gekocht ipv plasma
- Telefoon, nu simonly, scheelt me 50,- pm !

nynke55

Wasmiddel maak ik zelf, dat scheelt een stuk in de kosten en is zo simpel.

A_nouk

Op brandstof voor je auto kun je ook gemakkelijk besparen als je een beetje rondkijkt bij je in de buurt zal er vast een Tinq of Tamoil bij je op de route zitten. Dit scheelt toch vaak al best een paar euro op je tank benzine :j

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:26

nynke55 schreef:
Wasmiddel maak ik zelf, dat scheelt een stuk in de kosten en is zo simpel.

Ik ben nieuwsgierig, hoe dan?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:29

Dankzij mijn vriend heb ik geleerd om alles te besparen wat op een leuke manier mogelijk is. Als er nood aan de man is, dan kan ik altijd nog verder bezuinigen maar dan gaat het leuke er natuurlijk wel af. Zo geven we nu nog 200 per maand aan boodschappen uit, omdat we het gewoon makkelijk kunnen. Kan een stuk minder, maar zolang dat niet hoeft doen we dat niet.
De grootste besparingen zitten toch echt in de vaste lasten en een huismus zijn is ook een groot voordeel want uitgaan hoeft van mij niet. Doen we dus ook nooit. Sowieso wordt elke aankoop hier serieus overdacht, ook al gaat het over enkele euros. Dat heeft mij wel veel geleerd, ik was wel het type van een tientje hier en een tientje daar. Dat doe ik dus niet meer, ik geef sommige maanden niet meer uit dan alleen boodschappen. Houdbare spullen (deo, wc papier etc) halen we alleen in aanbiedingen.

Vaste lasten houden we altijd zo laag mogelijk. Verzekeringen goed in de gaten houden en overstappen indien dat voordelig is, geen overbodige verzekeringen, we stappen jaarlijks over naar de goedkoopste energieleverancier, geen abonnementen hier behalve mobiele telefoon van een tientje p.p.

We doen ook aan besparen wat alleen lukt als je het niet hoeft te redden met een bepaald maandbedrag. We klussen namelijk zelf aan ons huis (ook hobby) en investeren daarbij in kwaliteit. Bijv het verfwerk gebeurt grondig met professionele verf en geen bouwmarkttroep. In literprijs vele malen duurder, maar relatief goedkoper aangezien je dan wel 5 jaar met je verfwerk verder kan. Investeren loont echt!
Sowieso kan je op klussen veel besparen door veel zelf te doen. Toen we de paddock lieten aanleggen hebben we alleen het werk wat we niet zelf konden uitbesteed. Drainage zelf bij elkaar gescharreld (scheelt zo honderden euros!) en zelf er in gelegd terwijl de loonwerker door ging met graven. Scheelt zo een uurtje werkloon.

In zn algemeenheid loont het trouwens om even te zoeken naar spullen ipv bij de eerste de beste iets aan te schaffen. Even rondneuzen of het elders niet goedkoper is. Je staat er echt van te kijken hoeveel dat soms kan schelen!

Edit: ik vergeet eentje: meet je elektrische apparaten eens op daadwerkelijk gebruik. Vervang de energieslurpende apparaten voor energiezuinige. Zo hebben wij onze vriezer meteen vervangen toen we zagen hoeveel dat kreng verbruikte. Binnen drie jaar hebben we de nieuwprijs er met gemak uit op puur energiekosten. En dan hebben we nu een grotere vriezer!
Laatst bijgewerkt door Zwerte op 27-08-14 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:31

Wij kopen veel huismerk.
Ik ga sinds kort wel naar de sportschool maar heb geen kosten wb paard etc.
Daarnaast ook veel 1+1 gratis en als frisdrank de ACE drank van de jumbo.. Die vinden wij erg lekker en is onze vervanger van cola (en gelijk een stuk gezonder.)
Wij krijgen beiden stufi en werken ook part time.

Verder veel dingen van marktplaats.
Enige wat wij nog graag willen hebben is een mooie grotere tv.

Wij wonen overigens ook voor de buurt erg goedkoop! En all inclusive internet elektra, water etc dus hebben nooit een verassing!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:31

A_nouk schreef:
Op brandstof voor je auto kun je ook gemakkelijk besparen als je een beetje rondkijkt bij je in de buurt zal er vast een Tinq of Tamoil bij je op de route zitten. Dit scheelt toch vaak al best een paar euro op je tank benzine :j

Helaas niet op onderhoud van je auto wanneer je een nieuwe auto hebt (vooral de diesel) heb je kans op verstopte verstuivers enz omdat die diesel minder schoon is! Heeft me veel geld gekost.

Energieprijs voor 1 of meer jaar vastzetten scheelt in een 2 persoons huishouden toch al snel 100-200 euro per jaar.
(voor info pb maar dit is mijn job/niet bij een energie leverancier)

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:32

MacavityL schreef:
Ik heb geen tv (kijk zo nodig via laptop); bespaart aanschaf, abonnement en electriciteit :)

Heb zelf alleen internet en netflix :)
Ook geen tv abbo verder.. te duur voor al die reclame. En keek altijd alleen comedy central.
Tja..

Ook geen vaste telefoon aansluiten.
Mobieltje met simonly.

Verder bezuinig ik niet echt.
Wel proberen eigen moestuintje..

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:36

Als arme student ben ik natuurlijk koning in besparen.
Wat ook wel nodig is, aangezien ik als arme student teveel geld opmaak aan zaken als bier, schoolkosten (echt niet normaal veel), brandstof (verwende student met auto) en een paard is natuurlijk ook wat duur.

Ik bespaar op:
-cosmetica, wasmiddel, benzine ed haal ik in Duitsland, ik woon vlakbij de grens dus dat is heel handig, scheelt soms de helft met de prijs in Nederland.
-Kleding, ik geef er eigenlijk niks om, en als ik shop, shop ik goedkoop. Verder krijg ik heel veel kleding doorgestuurd van familie. Dus eigenlijk koop ik vrijwel nooit kleding.
-eten... tja, als student eet je geen biefstuk, maar gewoon heel veel pasta, voor een paar euro heb je een grote pan, kan je nog mooi een groot deel van invriezen ook :+ . En shoppen bij de aldi en liddl natuurlijk. En als je dan een keer goed vlees oid wilt, dan ga ik naar de Turkse supermarkt of naar de markt.
Gas, water, licht en internet zit bij mijn huurprijs inbegrepen.

Met mijn zorgverzekering ben ik dit jaar helemaal de verkeerde kant op gegaan, om te besparen heb ik de goedkope zorgverzekering van Zekur genomen met een enorm hoog eigen risico, met het idee dat ik super gezond ben. Blijkt dus dat ik heel wat minder gezond ben, en nu zit ik al over mijn eigen risico van 860... duur grapje. Volgend jaar een heel laag eigen risico dus.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:37

Huishoudelijke kosten! Shampoo deo wasmiddel ed koop ik in de aanbieding. Vlees in voordeelverpakking en dan in porties invriezen. Lang houdbare dingen ook als het in de aanbieding is.

Owja grootste besparing is toch wel mijn vrien thuis laten als ik boidschappen doe :j die mikt die hele kar vol. Thuis kom ik allerlei dingen in mijn boodschappen tas tegen waarvan ik niet eens door heb dat ie ze sneaky erbij gestopt heeft.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:42

Wekelijks kijken waar aanbiedingen zijn voor boodschappen ed helpt al veel. App waar goedkoopst tanken is. Shampoo wasmiddel etc ook allemaal in de aanbieding kopen.
Fruit/groente koop ik vaak op de markt, vooral eind vd dag kan je het erg goedkoop kopen.
Cosmetica gebruik ik bijna nooit, af en toe eens een mascara, scheelt ook geld.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:47

Wij hebben geen kabel, kijken alles via internet. We hebben wel thuis telefoon en geen mobieltjes. Naar 0900 nummers bellen met een mobiel is hartstikke duur, vandaar dit besluit. Ik heb momenteel wel een mobieltje van een tientje met een tientje beltegoed omdat ik hoogzwanger ben.
Het enige waar wij niet op besparen is energie levering. We hebben zoveel problemen gehad met verschillende leveranciers dat nu bij Essent blijven het goedkoopst is. Ook betaal ik een heel hoog voorschot per maand zodat we met de jaar afrekening geen verrassingen hebben en wél geld terug krijgen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:49

@zwerte, 200 euro boodschappen is toch niet veel met twee personen? Ik doe met heel veel moeite voor 40 euro per week, dan is 50 helemaal niet veel lijkt mij.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:57

Als ik zulke topics lees, ben ik alleen maar blij dat ik echt niet op een euro hoef te kijken. Natuurlijk let ik wel op wat ik koop. Geef ook niet graag veel te veel uit. Maar ik ga mezelf niets ontzeggen zolang we het kunnen betalen. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:59

phormicola schreef:
@zwerte, 200 euro boodschappen is toch niet veel met twee personen? Ik doe met heel veel moeite voor 40 euro per week, dan is 50 helemaal niet veel lijkt mij.

Is ook niet veel nee. Maar dit kunnen we dus doen met weinig moeite (vinden wij). Dus er zou nog best meer af kunnen maar dat is niet nodig. Zo koop ik nog redelijk wat Amerken omdat ik die gewoon lekkerder vind. Maar alles met mate. Ik ben trouwens zelf een hele kleine eter, dat scheelt een hoop.
Ik reken met boodschappen wel echt alleen eten, schoonmaakmiddelen en wcpapier. Verzorginsproducten als shampoo enzo kopen we in aanbiedingen los en gaan niet van ons boodschappenbudget af.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 13:01

Knap hoor, voor 50 euro per week moet ik ook nog moeite doen :') Ik eet zelf wel heel erg veel, ook vooral groente en fruit. A merken, pakjes, zakjes en drinken koop ik dan weer niet.