To do list app, welke?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

To do list app, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 20:06

In de store heb ik al heel wat gezocht naar een app voor to do lijstjes, maar het is het allemaal gewoon (net) niet.

Ben dus op zoek naar een app waar je (verschillende) to do lijstjes in kan maken. Dus niet alles in één lijst, maar ook per dag of wanneer het af moet zijn.

To do lijstjes die ik voornamelijk wil hebben/maken, zijn bijvoorbeeld voor studie. Dus geen vaste dag, maar wel een deadline. Verder voor ons bedrijf wat wel per dag gedaan moet worden (en dus gewoon af te strepen zijn), maar ook praktische lijstjes zoals bijvoorbeeld huishouden of dingen die ik vandaag of morgen wil doen, maar ook gewoon wat ik wil doen, maar geen dag of deadline hebben...

Veel eisend, ik weet het... maar ben wel benieuwd of er (gratis) apps voor zijn die hier wel aan voldoen?

tennan

Re: To do list app, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:08

Handig, ik volg even! Precies die dingen die jij nu noemt. Tot nu toe gaat het wel met een notitie-app, maar wat je noemt zou handiger zijn.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:08

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld, maar misschien heb je wel iets aan de app 'wunderlist' :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:09

Colornote? Gebruik ik ook vaak, handige applicatie.

Die heeft een kalender waar je notities of checklists kunt plaatsen. Deze kun je ook los op je screen plaatsen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:13

Ik volg dit ook even :) Ben nu altijd met pen en papier bezig, of probeer het uit mijn hoofd (dat laatste is niet altijd een succes :') )

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 20:17

Renee schreef:
Ik volg dit ook even :) Ben nu altijd met pen en papier bezig, of probeer het uit mijn hoofd (dat laatste is niet altijd een succes :') )

Dat laatste herken ik, haha. Pen en papier raak ik altijd kwijt, voor 1 dag gaat het nog...

Wunderlist komt overigens goed in de buurt! In ieder geval duidelijk verschillende lijstjes maken, maar ik kan zo niet vinden of je ook een deadline (uiterste dag dat het gedaan moet worden) in kan vullen. Dat is wel echt een must in verband met studie gerelateerde taken...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:19

Ik heb de app "lists" :+
Vind hem ideaal, maar zit niet iets van een agenda aan gekoppeld.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 20:21

Colornote is eigenlijk het zelfde, kan je data als deadline invullen?

Agenda hoeft op zich niet, daar hebben we Gmail voor, echt om overzichtelijk lijstjes te hebben met wat en wanneer af... :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:24

Wunderlist heeft dat allemaal... volgens hun site, in elk geval.
https://www.wunderlist.com
deadline, reminders etc
Maar ik gebruik wunderlist al jaren (!) en ben die functies nog niet tegengekomen, haha, dus ik ga nu ook even uitzoeken hoe dat zit. Het zou namelijk kunnen zijn dat dat alleen in de betaalde versie zit...
edit, whoops. okay, ja, die functies zitten in de gratis versie, ik heb er altijd overheen gekeken. :o
Laatst bijgewerkt door Dallista op 26-08-14 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:25

Ik volg even, misschien vergeet ik dingen dan niet zo snel :o

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:26

Ik heb Toodeledo, dat is een todo database op internet. Als je de app ultimate to do op je telefoon en/of tablet zet kan je die synchroniseren met Toodeledo.
Je kan dan zelf selecties maken en widgets.
Werkt fantastisch.
Enige is dat je je er wel even in moet verdiepen hoe je alles in moet stellen. Ik zou niet meer zonder kunnen!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 20:27

Dallista schreef:
Wunderlist heeft dat allemaal... volgens hun site, in elk geval.
https://www.wunderlist.com
deadline, reminders etc
Maar ik gebruik wunderlist al jaren (!) en ben die functies nog niet tegengekomen, haha, dus ik ga nu ook even uitzoeken hoe dat zit. Het zou namelijk kunnen zijn dat dat alleen in de betaalde versie zit...

Ja, begon dat idee inderdaad te krijgen dat het in de betaalde versie zit... je kan ergens ook klikken op sorteren op datum, maar die is donker en niet aanklikbaar.

Lijkt me wel fijne app, even aan kijken, maar als alles er op zit een het is praktisch. Ben ik best bereid er iets voor te betalen, maar dan wil ik wel zeker zijn dat het compleet is wat ik zoek. Haha.

Is niet kieskeurig!

Daar ga ik even naar kijken tilmar! :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:30

Quir: functies als Due Date en Reminder zitten in de gratis versie! :-)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:38

Die wunderlist ziet er wel heel fijn uit!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:44

Ik gebruik het werkelijk voor van alles en nog wat, van het bijhouden van leesmateriaal tot alle Schilderen op Nummer schilderijtjes die ik nog wil maken tot TV series (met de seizoenen als 'subtasks') tot huishoudelijke zaken die me te binnen schieten die nog gedaan moeten worden, tot natuurlijk vakantielijstjes, wat er in de koffer moet etc.
Heerlijk appje! En het synct met alle apparaten waar je het op draait.

melkbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 20:45

any.do todo-lijst en any.do kalender takenlijstje en agenda. Geeft elke ochtend op een door jouw ingegeven tijd wat er die dag moet gebeuren. Pakt automatisch de deadline dingen mee.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:03

Quir schreef:
Colornote is eigenlijk het zelfde, kan je data als deadline invullen?

Agenda hoeft op zich niet, daar hebben we Gmail voor, echt om overzichtelijk lijstjes te hebben met wat en wanneer af... :)

Op het moment van een deadline maak ik een afspraak (notitie) die op dat moment of een uur van tevoren (wat je instelt) een melding geeft.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:31

Je hebt ook gtasks, onderdeel van het google-pakket. Kun je ellenlange lijsten in maken, maar ook korte puntjes. Synchroniseert met Google agenda en is dus ook op je pc te bekijken/bewerken. Deadlines kun je ook invullen.

Zelf gebruik ik gtasks voornamelijk voor notities en Any.do voor m'n to do's, maar ik vind het lasting bij any.do dat je beperkte deadline-keuzemogelijkheden hebt in de snelle versie (vandaag, morgen, volgende week, later - geloof ik). Hij is wel erg stylish en lief - met z'n motiverende zinnetjes iedere ochtend ;)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:33

En... welke is het geworden?

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:35

Rememberthemilk is ook fijn

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:42

De 'herinneringen' app van Iphone heeft dat toch ook?