Ik ga een half jaar op stage..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Acceptance

Ik ga een half jaar op stage..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 10:20

.. En neem mee?

Voor mijn opleiding krijg ik de kans om een half jaar lang stage te lopen in Malta. Dit is allemaal best spannend uiteraard. Maar ik heb besloten de kans met beide handen aan te grijpen. Deze ervaring zal zeker niet makkelijk zijn, ik zal mijn vriendje missen, vrienden missen en familie missen. Maar het zal mij als persoon ook zeker veel goed doen :o

Omdat ik gezond eten erg belangrijk vind en mij daar zeker in wil verdiepen. Denk aan salades, gezonde/lekkere recepten die ik als 18 jarige makkelijk kan maken in Malta. Ben ik op zoek naar goede kookboeken, evt tweedehands.

Kennen/hebben jullie boeken die erg duidelijk zijn met lekkere en gezonde recepten?

Alvast bedankt!

iloonaa__

Re: Ik ga een half jaar op stage..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:22

Heb je geen internet daar? Op de website van Albert Heijn kan je ook veel gezonde recepten vinden :)

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 10:24

Ik heb daar wel wifi, maar vind het toch ook fijn dat ik een boek mee kan nemen :o

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:25

Ik zou er inderdaad niet voor kiezen om kookboeken mee te gaan nemen naar Malta. Er zijn genoeg recepten via internet te vinden en ik verwacht dat je al een hoop bagage mee zal nemen in het vliegtuig. Boeken zorgen voor een hoop extra gewicht, wat inhoudt dat je minder kleding e.d. mee kunt nemen (of flink bij mag gaan betalen)

Edit: Je kunt ook van te voren wat recepten van internet halen en uitprinten. Stop ze in een snelhechter en je hebt een eigen boekje waar alleen dingen instaan waar je belangstelling voor hebt ;)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:28

Bovendien, kan je alle producten wel krijgen op Malta? Anders heeft een NL georienteerd kookboek weinig zin (en elk NL geschreven koolboek is georienteerd op wat je in Nederland kunt krijgen).

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:43

LZP >> VT

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:40

Ik zou voornamelijk leren van de plaatselijke bevolking :) Dan kun je zelf de gezondste recepten eruit pikken. Geniet vooral!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 21:55

Op Malta weten ze (als je hef mij vraagt) heel goed wat goed eten is. Ik zou me dus vooral laten inspireren door de lokale bevolking.
Stiekem ben ik wel heel benieuwd waar je stage gaat lopen. In het toerisme of iets compleet anders?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 22:04

Wat gaaf, een half jaar naar Malta.

Qua kookboeken zijn er wel een paar boekhandels in Valetta waar je zou kunnen slagen. Wat koken betreft, in Sliema zit een grote supermarkt die een grote sortering heeft.

Acceptance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 12:59

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik ga gewoon wat recepten uitprinten en ze zelf in een snelhechter stoppen, bedankt voor de tip K_im :o

Ik studeer momenteel International Business studies, dat richt zich voornamelijk op de groothandels. Ik ga dus stage lopen in een groothandel, het is nog afwachten welk bedrijf.. Maar zoals het er nu naar uitziet zal het gaan tussen een uitgeverij of een farmaceutisch bedrijf. Allebei erg interessant dus!

Dankjewel Maflinger_S voor je tips! Ik zit toevallig ook in Sliema met mijn appartement, dus dat komt goed uit w.b.t de supermarkt