een jaar als uitwisselings studente naar de VS?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xjewillemijn

een jaar als uitwisselings studente naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 09:20

hoi,

Op dit moment zit ik in mijn examenjaar van vmbo-tl, waar het bijna zeker van is dat ik ga slagen. Een tijdje terug is een kennis van mij naar Amerika toe gegaan om daar een half jaar les te volgen, dit lijkt mij ook helemaal geweldig. Ik heb al bij verschillende organisaties gekeken, mij leek travel active een hele goede organisatie.
Ik vroeg me dus af of er al meer mensen zijn die met travel active een reis/uitwisselings project hebben gedaan, ik zelf zou dan graag naar Amerika willen voor een jaar en daar high school gaan volgen.
Ik ben van plan om in het schooljaar 2015/2016 naar Amerika te gaan. Ik ben dan 15 bijna 16, dus qua leeftijd voldoe ik aan de eisen. Je moet wel een test afnemen zodat ze kunnen testen hoe goed je Engels is qua lezen en schrijven, heeft iemand een idee hoe moeilijk die is? Op zich is mijn Engels wel oké maar ik wil het graag verbeteren omdat ik hierna een opleiding wil gaan doen waar ik waarschijnlijk ook heel vaak de wereld over zal gaan en in de techniek/ruimtevaart zal er vooral Engels gepraat worden.

Dus ik zou heel graag willen weten of er mensen ervaringen hebben met travel active of als uitwisselings student naar de VS gaan of misschien zelfs ook in het jaar 2015/2016 als uitwisselings student(e) naar de VS gaan.

Alvast bedankt :wave:

Xjewillemijn

Re: een jaar als uitwisselings studente naar de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 12:50

ik heb net nog even op de site gekeken voor de kosten maar ik kwam er niet helemaal uit, misschien dat er hier andere zijn die er meer verstand van hebben;

een jaar high school Amerika kost 8995,- maar hier komen nog wel kosten bij;
- administratie kosten = 50,-
- annuleringsverzekering = +/- 75,00
- visumkosten = ??
- sevis fee = ??
- vaccinaties = ??
- luchthavenbelasting = ?? zou tussen de 200 en 800 euro moeten zijn
- studie- en reisverzekering = 396,-
- schoolboeken = ??

voor de rest zouden er dan alleen kost zoals lunch, zakgeld, kleedgeld & geld voor tripjes bijkomen.
dus als er andere mensen zijn die mij misschien op de overige kosten kan wijzen zou ik dat heel erg
waarderen.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:56

Mijn zusje heeft zoiets na haar havo examen gedaan, echter deed zij dit via de organisatie EF (Education). De kosten kan ik je niets over vertellen, dat is allemaal buiten mij omgegaan, maar ze heeft wel heel erg naar haar zin gehad. Dus als je denkt dat het iets voor je is, zal ik me er zeker hard voor maken.

Mijn zusje zat daar in een vast gastgezin en ze heeft een hoop vrienden gemaakt daar met wie ze nog veel contact heeft. Ook krijgen wij (en zij) met kerst een doos met kleinigheden opgestuurd.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 13:05

ik weet voor bijna 100% dat het iets voor mij is, ik leg makkelijk contact in welke taal dan ook, qua cijfers zou ik het ook aankunnen het enige wat mij tegen houd is mijn opa&oma. mijn oma is (licht) dementerend en hecht zich heel erg aan mij, ze had er al veel moeite dat ik deze zomer 2,5 week in het buitenland was op vakantie ...

het enige waar mijn ouders nu nog over twijfelen is het kosten pakket, ik ben van plan mee te betalen
en ik heb nog wel aardig wat geld gespaard omdat ik vanaf jongs af aan zoiets wilde gaan doen dus er staat nu ongeveer 2500,- euro op deze rekening en ik wil na mijn eindexamen zo veel mogelijk gaan werken hiermee zou ik ook ongeveer 2500,- kunnen verdienen dus dat heb ik ongeveer de helft van het benodigde bedrag bij elkaar gespaard.