Leuk dat je stage in het buitenland gaat doen! Korea klinkt wel erg indrukwekkend! Ga je alleen?
Ik ben zelf op stage geweest in Curacao en in Spanje (beide stages waren bijna 3 maanden). In Curacao was ik alleen, was eventjes wennen maar verder niet echt. Veel Nederlands dus dat was lekker makkelijk, en ik woonde bij Nederlandse studenten in een huis in de eerste periode. Daarna bij iemand van m'n stage in huis voor de laatste weken. Was alleen even wennen aan het openbaar vervoer en later toen ik auto had gehuurd aan de manier van rijden enzo (maar ik had dan ook 1 dag voor m'n stage m'n rijbewijs gehaald
). Dat soort dingen zijn in ieder land anders. Ook de veiligheid was een puntje om op te letten daar
In Spanje was k met een vriendin, maar ook daar zaten we met allerlei andere stagiaires die bij hetzelfde bedrijf stage liepen in een appartement. Wel allemaal uit andere landen, wel erg leuk! Was geen cultuurshock, was natuurlijk gewoon westers land. Enkel was de taalbarriere op straat wel lastig. Spanjaarden die enkel en alleen Spaans spreken en ook geen énkel woordje Engels. Dus was handen en voeten gebruiken om te communiceren, gezien Spaans echt lastig is (gaat zo snel!).
Wat ga je in Korea doen?