Veel les uitval

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel uitval hebben jullie? (Gemiddeld?

Eigenlijk bijna nooit
10 (55%)
1 tot 2 uur per week
4 (22%)
3 tot 4 uur per week
1 (5%)
Meer dan 5 uur per week
3 (16%)

Totaal aantal stemmen: 18

horseee6589

Veel les uitval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 23:49

Ik begin deze week weer met school -O- maar we kregen een mail met daarin, de komende week is er kans op veel les uitval.
Maar bij ons hebben we super veel les uit val, het hele jaar. Vaak is het per week iets van 1 tot 5 uur dat uitvalt. Maar ik heb wel eens weken gehad dag we meer dan 10 uur uitval hadden. Wel fijn natuurlijk, maar zegt eigenlijk niet iets goeds over de school.
Nu vroeg ik me af, hoe vinden jullie dat ik de eerste les week al veel uitval heb en dat het hele jaar waarschijnlijk wel blijft. En hebben jullie ook zo veel uitval?

Trouwens, wij hebben een 'basis' rooster maar deze veranderd bijna elke week en daarnaast nog lokaal wijzingen (dus naast het nieuwe rooster steeds).

ElineR

Re: Veel les uitval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:52

I feel you.
Komende week staat 2 uur Duits en 3 uur Nederlands uitval al vast..
In het begin is het allemaal wat rommelig met de nieuwe roosters enzo.
Wel poedersuiker soms.

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:11

Wij hebben vaak opvang, maar er zijn soms buitenlandse reizen. Heb toen wel eens 16 uur uitval gehad! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:16

Helemaal niet zo veel uitval... Ook aan het begin niet. Wij worden altijd opgevangen door een andere leraar, of ons rooster wordt veranderd, zodat we alle lessen kunnen volgen (gebeurt niet heel vaak). Maar ik zie wel dat er bij de mavo en zo vaker uitval is dan bij het vwo (bij onze school)...

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:18

vorig jaar best veel uitval op een gegeven moment sws 5 uur per week
dit jaar nog maar 1 uur en hopelijk ook minder als vorig jaar

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:20

Mijn school is nog niet begonnen, maar vorig jaar hadden we het laatste kwartaal erg veel uitval omdat er twee leraren overspannen waren, waarvan we meerdere vakken kregen. Vervanging was er ook niet. Om de uitval een beetje op te vangen hebben ze toen een projectweek ingelast, maar dat was precies in de 2 weken voor/tijdens al onze uiteindelijke deadlines dus we waren allemaal dubbel in de stress. Niet echt handig opgelost dus.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:23

Mijn maandag rooster is 1, 2, 3, 7..
Vandaaa was het zelfs 3, 7

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:29

Aan het begin kan het voorkomen dat er veel uitval is door brugklasserskampen of activiteitenweken. Als ik kijk naar de school waar ik les geef, hebben we namelijk de eerste week brugklaskamp + activiteitenweek 2de klassers en de tweede week zijn de derde en vierde jaars op buitenlandexcursie.

Als je dan zoals ik zowel onderbouw als bovenbouw les geeft en je moet mee op kamp bijvoorbeeld, vallen er dus wel wat lessen uit. Maar goed, dat zijn alleen de eerste twee weken.

Op het moment dat het structureel is daarentegen, heb je of te weinig docenten op school, of een slechte roostermaker :')

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:35

Ik begin dit jaar met de vraag: wanneer moet ik weer maar school? Inmiddels ben ik er achter wanneer, nu nog hoelaat?

Het is en blijft altijd het zelfde ben ik bang, de ene week hebben we 8 uur uitval en de andere week mogen we gewoon 10 uur weg blijven of extra dagje vrij. Alles kan bij ons _O-

Of het goed is? Zeker niet! Zolang je zelf je inzet voor school kan je het prima redden dus ik maak me er niet druk om... Alleen als het de eerste zoveel uur is en het niet gemeld is dat we vrij zijn. Hou er niet van om 3 uur op school te gaan wachten.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:37

Welke school zit je, TS?

Ik heb ook altijd ongelooflijk veel uitval van lesuren. Vanaf de vakantie begon het meteen alweer goed, bijna elke dag eerder thuis :+ Ik zit op het (ROC) Horizon College te Alkmaar.