ilayda schreef:als je samen bent en hij zit met zichzelf in de knoop vind ik toch wel dat het jou taak is om hem uit de knoop te halen.
mijn relatie is al jaren niet goed en dan ook gewoon echt niet goed. andere waren dan allang weg gerend. Maar jullie hebben gewoon een goeie relatie maar jij heb iets minder aandacht. ik zou daar aan gaan werken.
Als iemand écht in de knoop zit, kan niemand behalve diegene zelf die knoop eruit halen.
Ik heb het zelf meegemaakt, en dat is echt niet leuk. Als je priveleven niet goed zit, werkt dat in alles door. Los van aandacht. Het is niet prettig om niet gewaardeerd, gerespecteerd of geliefd te worden. Dat verdiend niemand.
Aan de andere kant vind ik niet dat je ex voor je huis moet betalen. Vaak is er bij een koopwoning een "verblijfbeding". Degene die blijft zitten heeft de lusten, dus betaald dan het gedeelte van de vertrekkende partij. Als je een samenlevingscontract hebt, staat dat erin. Dus pak je verantwoording, laat hem bijv. 3 maanden mee betalen en regel het dan zelf. Dan heb jij de tijd om dingen te regelen en kan hij daarna ook iets huren of op zichzelf zonder dubbel te betalen.