Chauffeur duwt zwangere vrouw van de bus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Chauffeur duwt zwangere vrouw van de bus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 18:19

Bron : http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... cket.dhtml

Een zwangere vrouw met kind werd afgelopen woensdag met veel geweld de bus af gegooid door een agressieve buschauffeur. Vandaag werd bekend gemaakt dat De Lijn de chauffeur in kwestie heeft ontslagen. Terecht, in mijn ogen.

In het artikel vind je ook de bijhorende video terug. Een mede-passagier heeft het gefilmd.

Echt heel sneu vind ik dit :n

D__S

Re: Chauffeur duwt zwangere vrouw van de bus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:20

Ik zag het deze morgen al... :n Schandalig!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:23

Wat ik me dan afvraag, waarom filmt iemand dat ipv dat hij er tussen komt etc? :n
Maar het is echt not done!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:23

Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat er overal zo duidelijk moet staan dat de vrouw zwanger was.. Dat zou niet uit moeten maken, het is sowieso verschrikkelijk.
Als het vervoersbewijs inderdaad niet geldig was had het ook normaal gebracht kunnen worden. Ik vind het zeer terecht dat de chauffeur ontslagen is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:24

Het filmpje begint (logisch) ergens in het midden van het incident...Moeilijk omdat je niet weet wat daarvoor is voorgevallen. Hoe dan ook hoort de meneer in kwestie geen lichamelijk geweld te gebruiken tegen een zwangere vrouw die ook nog een kind bij zich heeft - geweld is sowieso not done, maar dit is wel heel erg laag - dus ontslag is denk ik terecht.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:30

Ja lastig omdat je de voorgeschiedenis niet weet maar dit geweld is erg onnodig. Zwanger of niet. Kan dat inderdaad ja? Toegangsbewijs via een SMS? ??

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 18:31

@Blue_Eyes: het zal inderdaad in het midden van het incident zijn :j

Hier in België is het echter zo dat chauffeurs helemaal niks te zeggen hebben over al dan niet geldig vervoersbewijs, en iemand zonder geldig vervoersbewijs niet eens toegang kunnen weigeren. In zo'n gevallen hebben ze de keuze: het door de vingers zien en de persoon zonder vervoersbewijs gewoon laten meereizen, OF de dispatch bellen zodat deze bijstand van een controleur oid kan regelen.

@Guess_NH : ja hoor, hier kan je gewoon de bus via SMS betalen. is €1,40 per uur en als je een eindje moet reizen vaak goedkoper dan een ticket of betalen per zone :-)

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:32

Wauw wat goedkoop en handig zeg dat dat kan!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:35

waarom grijpt niemand van de omstanders in? slappe hap zeg

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:40

Ja en dan laat hij haar erop dan komt controle is hij weer de klos. Lekker zo een mensen hoor, ik rijd al meer dan 12 jaar mee met de bus en 9 van de 10 keer lokken ze het echt wel zelf uit. Je kent de voorgeschiedenis niet van die vrouw, wie weet flikt ze hem dit al 4 keer ofzo of doet ze altijd iets verkeerd en nu had hij er genoeg van. En omdat ze zwanger is moet ze maar anders behandelt worden ofzo?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:41

ze heeft toch een geldig bewijs? Dat zegt ze zelf, en daarnaast, ik verwacht van een buschauffeur dat hij niemand fysiek aanvalt, zwanger of niet.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:43

Goed is waar maar hij is ook maar een mens en het is niet dat zij niets deed he. En wie zegt dat dat bewijs geldig is, kun jij op haar telefoon zien?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:45

Maar dan nog, je blijft van elkaar af, dan bel je versterking, maar hij is echt heel fysiek en dat is niet ok.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:47

Maar uiteindelijk doet het er ook helemaal niet toe of deze mevrouw wel of niet beschikte over een geldig vervoerbewijs en of ze het al dan niet zelf heeft uitgelokt. Een chauffeur hoort altijd professioneel te blijven en mag nooit geweld gebruiken. Dat kan gewoon écht niet, bij niemand :n !

Wat ik ergens gelezen heb, is dat het gefilmd zou zijn door 2 minderjarigen en dat deze na het filmen ook meteen zijn gaan helpen. Maar of dat correct is, geen idee :) .

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:47

Dat is inderdaad niet ok.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:50

Ine23 schreef:
Maar uiteindelijk doet het er ook helemaal niet toe of deze mevrouw wel of niet beschikte over een geldig vervoerbewijs en of ze het al dan niet zelf heeft uitgelokt. Een chauffeur hoort altijd professioneel te blijven en mag nooit geweld gebruiken. Dat kan gewoon écht niet, bij niemand :n !

Wat ik ergens gelezen heb, is dat het gefilmd zou zijn door 2 minderjarigen en dat deze na het filmen ook meteen zijn gaan helpen. Maar of dat correct is, geen idee :) .

Nouja ze kunnen je alleen maar tot aan je grens pushen hoor, kan zijn dat die chauffeur voor de rest heel professioneel is maar dat zij hem gewoon tot voorbij zijn grens heeft gebracht zoals ik al zei je kent de voorgeschiedenis niet.

Het is niet ok dat ze elkaar zo duwen en uitdagen. Zwanger staat niet gelijk aan heilig

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:53

even serieus als mijn man zoiets zou doen bij een vrouw dan heeft hij echt een probleem. Een man hoort van vrouwen af te blijven, klaar.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:54

Ik dacht dat vrouwen als gelijken behandelt willen worden? Mensen horen niet aan mensen te komen en dat is waar.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:57

Ik heb op mijn werk wel dingen naar mij toegegooid gekregen, maar nooit, nooit, nooit zal het ook maar in mij opkomen om zelf geweld te gebruiken :n dan lig ik er terecht er ook gelijk uit. Hij ging over een grens heen en dat is absoluut niet professioneel

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:59

Je hoort de chauffeur wel iets zeggen als 'dit is de tweede keer al dat je mij dit lapt' dus dat de mevrouw geheel onschuldig is zou ik niet te zeggen.
Maar een buschauffeur hoort gewoon professioneel te blijven en al helemaal niet op zo'n hardhandige manier te werk te gaan dus ik vind het wél terecht dat hij ontslagen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:49

laraxXxemma schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat er overal zo duidelijk moet staan dat de vrouw zwanger was.. Dat zou niet uit moeten maken, het is sowieso verschrikkelijk.
Als het vervoersbewijs inderdaad niet geldig was had het ook normaal gebracht kunnen worden. Ik vind het zeer terecht dat de chauffeur ontslagen is.

Idd, dat ze zwanger is heeft er geen bal mee te maken.. Dit doe je bij niemand, klaar :n

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:04

Jeetje..Zo'n geweld..:=
Maar als ze zegt dat haar sms'je geldig is vraag ik me af waarom de chauffeur zo kwaad is..?

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:07

ik vind raar dat niemand in grijpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:14

Lauratje_88 schreef:
Ja en dan laat hij haar erop dan komt controle is hij weer de klos. Lekker zo een mensen hoor, ik rijd al meer dan 12 jaar mee met de bus en 9 van de 10 keer lokken ze het echt wel zelf uit. Je kent de voorgeschiedenis niet van die vrouw, wie weet flikt ze hem dit al 4 keer ofzo of doet ze altijd iets verkeerd en nu had hij er genoeg van. En omdat ze zwanger is moet ze maar anders behandelt worden ofzo?

Seriously, sinds wanneer is een slachtoffer schuldig aan fysiek geweld? Hij hoort dat gewoon niet te doen.
Caira schreef:
even serieus als mijn man zoiets zou doen bij een vrouw dan heeft hij echt een probleem. Een man hoort van vrouwen af te blijven, klaar.

En vrouwen dan? Mogen die wel fysiek geweld gebruiken tegen mannen? Gelijke monniken, gelijke kappen, hoor.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:30

NM -> LN