Onsterfelijkheid, ja of nee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Onsterfelijkheid, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 20:52

Let op: Onzinnige discussie
Hallo bokkers! :D
Uiteraard begrijp ik dat deze keus natuurlijk niet heel erg actueel is en het dus eigenlijk weinig zin heeft, maar ik ben toch benieuwd. Stel, er zou iets uitgevonden worden waardoor je onsterfelijk word en je word op een zaterdag morgen wakker omdat de bel gaat. Er staat een man voor je deur die je de keus geeft op eeuwig leven of sterven op dat moment. Wat zou jullie keus zijn? En waarom?

Ik persoonlijk zal niet onsterfelijk willen zijn, al hoewel mijn leven me erg lief is. Ik denk dat dagen hun waarde zullen verliezen als je eeuwig leeft en het op een gegeven moment verschrikkelijk saai zou worden. En bovendien denk ik dat ik het op een gegeven moment niet meer aan zou kunnen om me zo vaak aan de tijd aan te moeten passen en om te moeten leven met een lijst van overleden mensen om wie je geeft die elke eeuw langer en langer word.

Dus, ja of nee?
En als de mensen om wie je geeft ook onsterfelijk zijn, wat zou je keuze dan zijn? :)

Lindeeee

Re: Onsterfelijkheid, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:06

Nee. Ik ga helemaal met je mee, dat ik het nie aan zou kunnen om idd iedereen om me heen te zien sterven en dan weten dat het er alleen maar meer gaan worden.

Ik vraag me wel af of de onstervelijkheid dan inhoud dat je stopt met ouder worden en veranderen? Anders zou ik het helemaal niet willen. Alsmaar ouder worden, ziek worden etc..

Samen met de mensen om wie ik geef, denk ik ook niet... Op gegeven moment word het leven toch saai? Het verliest dan denk ik de waarde...

Maar wel erg leuk om over na te denken!

Nayomie

Re: Onsterfelijkheid, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:38

Maar als iedereen die keuze heeft, raak je niemand kwijt :P
Om het even demografisch te bekijken, het zou niet handig zijn. De wereld is gemaakt voor een bepaald aantal mensen. Als iedereen onstervelijk is, zal de bevolking dermate groeien dat er geen plek meer is voor anderen.

Sachavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:29

Ik zou persoonlijk ook niet onsterfelijk willen zijn, na een paar honderd jaar heb je toch alles gedaan wat je ooit zou kunnen doen. Het lijkt me maar een saai leven eerlijk gezegd.
Als iedereen nu onsterfelijk zou zijn, zouden er over een paar honderd jaar niemand meer bij kunnen op de wereld, en dan komen er waarschijnlijk weer oorlogen enz.
Het brengt niet echt een meerwaarde aan je leven denk ik.