Geniale tips gevraagd (studie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Geniale tips gevraagd (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 14:49

Hoi allemaal,

Zelf loop ik vast en bokt weet alles :Y)

Toen ik in 2005 ging studeren wist ik niet beter of ik kon gedurende 10 jaar tegen laag tarief studeren. Ik begon met rechten, wat ik niet leuk vond, maar ik vond het ook zonde om te stoppen. Daarom ben ik er Grieks en Latijn bij gaan doen. Ik haalde mijn bachelor rechten, mijn propedeuse GLTC en begon aan de master rechten en de bachelor GLTC. En toen kwam de langstudeerdersboete om de hoek kijken. Ineens moest ik supersnel afstuderen, waarna ik dus ook heel snel mijn master rechten heb gehaald. Mijn bachelor GLTC mocht ik nog afmaken tegen gereduceerd tarief. Die hele boete ging niet door achteraf, maar het zorgde er wel voor dat ik een master in mijn zak had. En daar zit ook een beetje het probleem. Ik wilde namelijk niet door met rechten. Het was een verkeerde studiekeuze. Ik wil door met Grieks en Latijn, maar als ik daar nu de master van ga doen is dat extreem duur (want instellingscollegegeld).

Gelukkig wil ik leraar worden. Ik heb ook een hele leuke lerarenbaan gevonden in de buurt van Amsterdam, waar ik drie dagen in de week werk. Het educatieve traject van de master kan tegen laag tarief. Probleem is alleen dat alleen Groningen een educatieve master van 2 jaar aanbiedt (dus goedkoop). Als ik het in Amsterdam zou doen, zou ik het eerste jaar ongeveer 8000 euro moeten betalen, wat ik gewoon niet heb. Het moet dus Groningen worden.
Alleen... mijn baan is in Amsterdam. Ik heb die baan nodig om mijn studie en leven te betalen. Maar als ik de baan wil houden, dan eisen ze dat ik mijn bevoegdheid haal. Ik kan best twee dagen op en neer naar Groningen per week, maar de colleges zijn verplicht en vallen op dinsdag, woensdag en donderdag. Ik heb gemaild, maar uitzonderingen zijn er niet te maken. Die op dinsdag kan ik volgen, maar dat zijn maar 10 punten van het totaal, en studievertraging kan ik echt niet gebruiken, bovendien weet ik niet wanneer de vakken volgend jaar gegeven worden. Vervangende vakken in Amsterdam volgen mocht ook niet van de examencommissie. Kortom: moet ik nu dus mijn toekomst als leraar opgeven, of zijn er oplossingen waar ik nog niet aan heb gedacht?

Dus heeft iemand tips? -O-

fjordnina

Re: Geniale tips gevraagd (studie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:26

Gaan praten met je baas? Wellicht komen jullie samen tot een oplossing?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:28

Wel eens van de lerarenbeurs gehoord?? Misschien kun je daarmee in toch in Amsterdam studeren.