Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Ik heb bij adres 1 twee jochies van 6 en 8 en bij adres 2 twee meisjes van 2 en 4. Het is heel verschillend en zijn ook zeer verschillend opgevoed. Moet zeggen dat tot nu toe de twee meisjes makkelijker zijn, omdat ze nog niet heel erg een eigen willetje hebben opgebouwd en nog niet aan het voor-puberen zijn. 

Pauline schreef:Hmm ik zoek er een in Den Haag, een oppas maar er is bijna niet aan te komen. Mag ik vragen wat jullie per uur vragen?
hahah dan ben ik beschikbaar xD (weet niet in welk deel van Den Haag je woont)
Maar moest ze dan wel eerst nog even vermaken en naar bed brengen
Vooral het overdag oppassen hihi
Toen kwam een andere nieuwe buurvrouw die ik nog niet echt goed kende, naar me toe om het te vragen hihih

'we mogen altijd nog koekje voor het slapen!' Terwijl dat dus nooit zo is maar ze de oppas dat proberen wijs te maken
Maar dat soort dingen liggen ook aan de leeftijden van de kinderen.
Ik krijg meestal rond de 6,- per uur (20 jr.) en vaak ronden ze het naar boven af maar dit verschilt ook per keer.
Normaal altijd 's avonds, maar heb deze zomer ook een weekje overdag opgepast voor de hele dag.
Het allerleukst vind ik van die hele actieve kindjes, kan je tenminste gemakkelijk spelletjes mee doen en dan vliegen de uren zo om.
Geen idee wat die er toen voor kreeg...
(terwijl ik best leuk ben met kindjes die wat ouder zijn, en mee naar mijn paard willen gaan enzo.... ) Maar dan is het meteen geen oppassen meer :p
belindaap88 schreef:Ik heb mijn gezin gevonden via https://www.oppasstudent.nl/ . Dan moet je uiteraard wel al student zijn. Ik verdien 8euro p/u, voor minder zou ik het ook niet doen (maar ik ben ook 26 / afgestudeerd, maar aan een nieuwe opleiding begonnen).
AcrylicMess schreef:belindaap88 schreef:Ik heb mijn gezin gevonden via https://www.oppasstudent.nl/ . Dan moet je uiteraard wel al student zijn. Ik verdien 8euro p/u, voor minder zou ik het ook niet doen (maar ik ben ook 26 / afgestudeerd, maar aan een nieuwe opleiding begonnen).
Ik vind het zelf wel echt onzin dat je perse een HBO of universitaite opleiding moet volgen om je aan te kunnen melden. Komt op mij over alsof ze MBO studenten incapabel vinden. Ik neem mijzelf even als voorbeeld. Ik heb de havo gedaan net niet geslaagd, geen geld voor vavo dus MBO. Maar dat ik MBO doe betekent niet dat ik dus incapabel ben om op te passen.
Ik pas zelf op bij 1 gezin met 2 meiden van 5 en 3, en ik heb eerder een enkele keer op mijn neefjes gepast. Over het bedrag wat ik per uur verdien doe ik liever niet openbaar uitspraak.

. Maar het is altijd heel erg gezellig. Ik verdien 4 euro per uur en ik ben 18 jaar, ooit begonnen met 3 euro per uur. Meestal ronden ze het bedrag wel naar boven af en ik heb ook wel eens gehad dat de vader gedronken had en mij 20 euro voor 2 uurtjes gaf