Niet stopzetten van studenten-ov kaart.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JumpingRider

Niet stopzetten van studenten-ov kaart.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:06

Beste Bokkers,

Ik heb een (misschien domme) vraag over reiskostenvergoeding en de studenten-ov (week) kaart.

Op 31 augustus ben ik namelijk afgestudeerd en is mijn studenten-ov reisproduct niet meer geldig.
Nu ben ik aangenomen in Amsterdam, maar ik woon zelf gewoon nog in Noord-Brabant.
Dit zal ook zo blijven want mijn vriend werkt in Eindhoven, dus Den Bosch is wel ongeveer het midden.

Nu heb ik op de NS site gezien dat een jaar trajectkaart van Vught-Amsterdam Bijlmer 312,20 euro is per maand!!

Op een andere site zag ik dat de boete van het niet stopzetten van je studenten-ov reisproduct "maar" 194 euro per maand is. Dat is toch aanzienlijk minder!

Omdat iedereen denkt dat ik dit echt van plan ben: Nee (want dan krijg ik geen reiskostenvergoeding).
Het is iets wat ik me gewoon afvroeg :Y)
Laatst bijgewerkt door JumpingRider op 22-08-14 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Marie111

Re: Niet stopzetten van studenten-ov kaart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:09

Dat noemen ze volgens mij ook wel fraude.....

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:12

Nou dat kunnen ze fraude noemen maar 312 euro per maand aan een trein abbo....
Dan zou ik me wel opgelicht voelen.
Ik denk dat je geen keuze hebt.
Ze zullen hem een keer gaan blokkeren.

Hoelang reis je hierover?
Is er geen werk dichterbij?
Hoeveel reiskosten krijg je?
Daar kan je ook even naar kijken.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:13

Marie111 schreef:
Dat noemen ze volgens mij ook wel fraude.....

Ja je hebt gelijk, dat vind ik ook.
Het was ook niet echt het idee dat ik dat ga doen, want dan ga ik ook geen reiskostenvergoeding krijgen van mijn werk, dus gaat hem dat toch niet worden :P

Maar ik vroeg het me gewoon af of het in principe wel zou kunnen.

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:14

linnie050 schreef:
Nou dat kunnen ze fraude noemen maar 312 euro per maand aan een trein abbo....
Dan zou ik me wel opgelicht voelen.
Ik denk dat je geen keuze hebt.
Ze zullen hem een keer gaan blokkeren.

Hoelang reis je hierover?
Is er geen werk dichterbij?
Hoeveel reiskosten krijg je?
Daar kan je ook even naar kijken.

Ik ga volgende week mijn contract tekenen en dan krijg ik het te horen.
En er is wel werk dichterbij, maar ik wil gewoon heel graag hier heen!

Maar inderdaad, 312 per maand is heel erg duur. Ik snap dat mensen dan sneller kiezen voor de auto...

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:16

ik heb hem ook niet stopgezet en kreeg een dikke rekening van 750 euro dus ik zou het niet doen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:16

Ik denk zomaar dat ze 'm dan op een gegeven moment wel blokkeren.
En ik zet ook in op een hele dikke boeten wegens fraude.

Als het zo makkelijk was zou niemand meer een abbo nemen na z'n afstuderen gok ik...
Maar NS heeft toch abonnementen aanbiedingen voor afstudeerders?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:17

Lijkt mij oerdom om te doen......

Wel apart, voor 318 per maand kan je vrij reizen en voor een paar euro minder kan je maar een vast traject?

Heb je overiegsn geen recht op reiskostenvergoeding?

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:19

lovemario schreef:
ik heb hem ook niet stopgezet en kreeg een dikke rekening van 750 euro dus ik zou het niet doen!

Woow dat is wel even een flinke boete inderdaad! :=

@ Warboel: Ik ga volgende week mijn contract tekenen dus ik kan daar vragen wat ze me aanraden. Ik hoop dat ze daar verstand van hebben! Aanbiedingen voor afstudeerders heb ik nog nooit van gehoord (ik zal eens kijken wat ik daar over kan vinden!)

@Air: Dat krijg ik volgende week te horen, zal ook vast wel :P Ben ook niet van plan hem door te laten lopen want dan krijg ik waarschijnlijk dus geen reiskostenvergoeding ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:19

Ik heb ook een boete gehad Door een fout van school. €510,- ;)

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:21

Ik denk dat ik hem nu maar vast ga stopzetten voor het geval het bij mij straks ook fout gaat :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:24

Ik zou het risico niet nemen. De reiskosten die je hebt gemaakt moet je namelijk, naast de boete, óók betalen. ;)

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:24

Air schreef:
Lijkt mij oerdom om te doen......

Wel apart, voor 318 per maand kan je vrij reizen en voor een paar euro minder kan je maar een vast traject?

Heb je overiegsn geen recht op reiskostenvergoeding?

Ik heb het via de NS-site uitgerekend en ik ga over 76 tariefeenheden. Volgens de tabel is dat 3668 euro per jaar.

Maar als een vrij reizen maar 318 is per maand dan kan ik dat beter doen inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:26

Een vriendin van mij heeft ook een boete erdoor gehad, terwijl ze hem nog nooit had gebruikt ivm auto en ze dat ding was vergeten.
Ze kan nu mooi eventjes €2500 dokken 8)7

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:28

xSK schreef:
Een vriendin van mij heeft ook een boete erdoor gehad, terwijl ze hem nog nooit had gebruikt ivm auto en ze dat ding was vergeten.

Krijg je zo laat pas bericht dan? Ik neem aan dat je na 1 maand niet zomaar 2500 euro boete krijgt?!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:30

De aanbieding van NS voor studenten is een jaar lang een gratis voordeelurenabbo (40% korting bij reizen in daluren). Misschien niet zo handig voor jou, want ik gok dat je de spits niet kunt vermijden. Ze bieden ook €50 korting aan op een aantal maandabbonementen. Even googlen op NS en afgestudeerd en dan kun je het allemaal vinden :)

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:35

Szan schreef:
De aanbieding van NS voor studenten is een jaar lang een gratis voordeelurenabbo (40% korting bij reizen in daluren). Misschien niet zo handig voor jou, want ik gok dat je de spits niet kunt vermijden. Ze bieden ook €50 korting aan op een aantal maandabbonementen. Even googlen op NS en afgestudeerd en dan kun je het allemaal vinden :)

Bedankt voor de tip!

Jammer dat ze alleen weekend-vrij hebben of altijd-vrij.
Week-vrij bestaat dus niet.

Ik ga dan denk ik toch maar voor altijd-vrij. Dan kan ik namelijk overal heen reizen waar ik wil.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:41

Ah ja die abbo's zijn niet zo handig dan inderdaad, sorry wist niet precies hoe het zat. Ben zelf weer gaan studeren namelijk.

Ik heb ook 2 jaar lang reiskosten moeten betalen naar school in Rotterdam, was ruim 250 euro per maand dus ook echt veel.
Wel balen, als je geen reiskostenvergoeding krijgt gaat een groot deel al op aan je reiskosten.
Mijn vriend werkt in Amsterdam en die krijgt een abonnement van z'n werk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:46

xSK schreef:

Ik hoop dat dat eens voor de rechter komt - er kan inmiddels prima nagegaan worden of er wel of niet gebruik gemaakt wordt van een ov-chip, en zoveel boete lijkt me dus onredelijk bezwarend en niet meer in verhouding tot het doel staan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:48

Vreet me niet op ;)

Maar in het goede oude kaartjes tijdperk ging ik elke dag met de trein heen en terug naar m'n werk.
Ik was goedkoper uit met zwartrijden en 3 keer gepakt worden dan dat ik gewoon kaartjes kocht. Aangezien ze op dat traject bijna niet controleerde, was het voor mij de keuze vrij simpel.

Ik weet het, het is niet zoals het hoort, maar ik laat me ook niet naaien omdat ze elk jaar de prijs van de kaartjes met €10 omhoog gooide.

M'n Ov. Na m'n studie ook doorlaten lopen, geloof een half jaar, die boete, die had ik er wel dik uit dus vond het niet zo'n probleem.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:49

Pfoe wat een duur grapje zeg! En dat voor zo'n vreselijk vervoermiddel als de trein :+ Zou het met de auto niet veel goedkoper zijn?
Iig vast wel sneller en comfortabeler :)

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:51

Shadow0 schreef:
xSK schreef:

Ik hoop dat dat eens voor de rechter komt - er kan inmiddels prima nagegaan worden of er wel of niet gebruik gemaakt wordt van een ov-chip, en zoveel boete lijkt me dus onredelijk bezwarend en niet meer in verhouding tot het doel staan.

Ik denk dat de mevrouw in kwestie best wel een brief in huis heeft gehad. Ik was vorig jaar ook te laat met stopzetten, kreeg toen direct een brief met daarin een boete. Toen ik vervolgens nog 1 dag te laat had stop gezet was mijn boete dus 2 keer zo hoog en dat werd mij wederom medegedeeld met een brief.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:51

2 maanden ongeoorloofd gebruik gemaakt van ov door fout van MBO instelling... 550 euries.

marjan19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:53

Ik had 2 keer €194,-. Veel geld, maarja ik heb dat abonnement er zelf op gezet en moest hem dus ook zelf stop zetten. Ik ging er vanuit dat dat automatisch ging met het beëindigen van je studiefinanciering

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:54

ik zou de kaart iig stop zetten.boete wil je niet hebben,ik heb m ook gehad buiten mijn schuld om(800 gulden,14 jr geleden)
lever hem in op postkantoor en vraag een bewijsje ervan,dan kan je overleggen mochten ze moeilijk doen.
bij mij is ie kwijtgescholden omdat ik kon bewijzen dat ik niet fout was.(postkantoor wilde m niet innemen en bij navraag hebben ze dat ook bevestigd.)
maar ga niet meer reizen op de kaart om het goedkoper te houden