Kniebrace.. Welke kleding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Kniebrace.. Welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 14:40

Hoi Bokkers,

Ik kom gister vanuit het ziekenhuis na een onderzoek naar mijn knieën. Aangezien ze vrij weinig konden vinden heb ik een kniebrace voor geschreven gekregen. Maar deze kniebrace moet ik elke dag om, ook met het paardrijden ect. Alleen met slapen af en met hele rustige dag kan hij af blijven. De brace zou ik ongeveer 2 a 3 jaar moet dragen, tot er echt verbetering in mijn knie komt.

Maar nu mijn dilemma, wat voor kleren moet ik nu dragen, voornamelijk broeken. Ik draag altijd skinni broeken, ik walg van wijde spijker broeken, ik moet zo veel mogelijk de brace op mijn huid hebben. Mocht ik een hele dunne broek hebben kan hij er over heen.

Mijn vriendin kwam met stevige dikkere leggings, dan kan de brace er makkelijk over heen. Maar ik dit dus echt met de normale broeken of andere dingen..

Wie heeft er raad met wat voor kleding ik makkelijk een brace kan dragen zonder dat het er apart uitziet. En het lieft waarbij ik de brace onder mijn kleding kan verstoppen?

Ik zie ook graag voorbeeldjes :D

Groetjes Naomi

ElineGC

Re: Kniebrace.. Welke kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:43

Harem broeken misschien?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:48

Dan is het handig als je een voorbeeldplaatje geeft van wat voor brace je krijgt, want ze zijn er in heel verschillende vormen :) . Die van mij was een flink apparaat en bij elastische sportkleding kreeg ik hem nog wel onder mijn broek, maar bij gewone kleding was ik altijd aan het mieren.

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:57

Lange rokken misschien? Niet altijd handig, maar verbergt het wel goed.

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:03

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:42

waarom moet je die brace in hemelsnaam zoveel mogelijk op de huid dragen? wat is het voor iets? zoon robo-cop brace? met van die graden verstelbare scharnieren? die met klitteband-banden om je been zitten? of echt zoon 'pijp' waar echt je hele been in verdwijnt?

Want zoon robo-cop ding kun je heel makkelijk over je spijkerbroek doen.
Zou niet weten waarom je dat op je huid moet hebben en wat daar de meerwaarde van zou hebben, behalve jeuk...

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 16:46

Ik heb een qbrace https://www.google.nl/search?hl=nl&site ... k0#facrc=_

En bij mn knie zit een extra stuk om extra steun te bieden aan mijn knieschijf.

Aan die harembroeken zit ik ook aan te denken. Lange rokken is voor de zomer wel een optie maar niet voor in de winter. Ook ben ik niet echt 1 die snel in lange rokken loopt.

@royceMack dit is mij geadviseerd ;) ik verzin dit ook niet even. Ik vind het vrij logisch mocht ik een dikke spijkerbroek aan hebben heeft het totaal geen nut. Aangezien ik toch een grotw steun aan mijn knieschijf moet hebben.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:59

Ik zou gaan voor een paar van die goedkope jeans van H&M, een maat of twee groter dan je normaal hebt. Geen idee wat je er anders mee zou moeten, sorry...
Ik denk dat een harembroek in de winter ook wel erg koud zal zijn, of je moet nog een (thermo)panty of legging eronder dragen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:00

mwah ik denk niet dat als jij een dikke spijkerbroek aan hebt en je doet die brace er strak overheen dat dat dan geen nut zou hebben. Je krijgt immers wel gewoon steun.
Als je dat zorgvuldig doet denk ik wel dat dat moet kunnen. Maar een legging lijkt me ook prima.
ligt eraan wat je zelf ook belangrijk vindt voor het aanzicht zeg maar.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 17:17

Het werd juist afgewezen om hem boven de broek te dragen. Dus zal dat ook het meest willen hebben.

Helaas zit 2 maten grotere broek nemen het er niet in. Ik heb vrij lange benen en broeken zoeken is als een hele ramp.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:19

Zoiets kan over het algemeen prima onder een wat wijdere skinny hoor. :)

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:22

Ik denk dat je er dan toch aan moet geloven om een wat wijdere broek te gaan dragen, een wijdere broek in een leuk rood kleurtje misschien??
Ik heb ook een kniebrace gehad en droeg hem altijd onder mijn kleding behalve met mijn paardrijbroek, daar pastte hij echt niet onder.
Om hem schoon te houden, trok ik daaroverheen weer een oude kapot geknipte sok.. :o Echt voor schut, maar.. Ik kon wel paardrijden :roll: :D

Geodeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:27

Ook ik heb met een hele grote brace gelopen (van 10cm onder m'n billen tot op m'n enkels) en ook mij werd aangeraden die zo dicht mogelijk op de huid te dragen ivm afzakken.
Ik hoefde hem echter maar 6 weken te dragen en vond het niet waard om voor die 6 weken aparte (dure) broeken te kopen. Ik heb daarom zwarte (wijde) sportbroeken gekocht die er goed overheen konden.
Als ik toch ergens heen moest een een sportbroek ietsje "te" vond, heb ik geprobeerd hem over m'n spijkerbroek te doen, maar dit gleed echt veel te erg. Dan kon ik hem elke 100m lopen weer helemaal opnieuw om doen, hoe strak ik hem ook deed (tot afknellen toe).

Ik zou als ik jou was denk ik toch op zoek gaan naar wijdere (spijker)broeken.
Dit is misschien niet je lievelingsbroek, maar harembroeken/lange rokken/jurken lijken me zonder thermo-ondergoed inderdaad wat fris voor van de winter. Enja, hij zal toch onder de kleding moeten...
Ben bang dat er niet veel anders over schiet...

En aangezien je hem toch 2-3 jaar moet dragen denk ik dat het toch wel de investering van een paar goede broeken waard is :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:47

Van die stretch skinny broeken? die kunnen er waarschijnlijk wel over heen :)

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:01

Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga morgen winkelen dus zal alles bij langs gaan.

Stretch skinni zou denk ik wel kunnen, ik heb 1 in de kast liggen zal meteen gaan passen of het wil. Misschien is dat een goede oplossing, maar ben bang dat ik toch naar iets wijders moet gaat kijken.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:02

Heb je niet nog een broek die een maat te groot is oid? die zitten meestal ook iets losser bij je knieen dus zal het sneller passen.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 18:09

Nee helaas niet, ik ben rond de 1,85 m dus het is al een heel gedoe om een goede broek te vinden. De broeken die ik nu hebben passen precies goed.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:14

Ik heb zelf ook een tijdje een knie brace gedragen

deze: http://www.fysiomaterialen.nl/LP-Support?product_id=433

Bij mij paste broeken van de primark er prima overheen! Die broeken heb je in Long en Regular en voor jou zou ik dan sowieso Long aanraden. Deze broeken zijn ook helemaal niet duur en van redelijke kwaliteit! Als je gewoon een broek hebt waar stretch in zit gaat het al vrij snel hoor, ik heb geen een broek gehad waar hij niet onder paste

__Maartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:13

Ik ben zelf ook 1,85m en kan je aanraden te gaan kijken bij de Long afdeling van de Miss Etam, daar slaag ik vaak :j

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:31

gewoon een joggings broek, ik bedoel er zijn veel verschillende joggings broeken en je hebt ze ook met termovulling voor in de winter is dat weer lekker warm en dan als afwisseling gewoon ook een harembroek ofzoiets.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:38

Ik heb mijn elastische brace ook onder mijn broeken :) Wel broeken die echt van stretch zijn voorzien, maar het wil best :o ok het ziet er niet heel charmant uit 1 hele dikke knie, maar dat is voor nu niet anders helaas... Mijn robocop brace draag ik wel over mijn broeken O:) zelfs met een joggingbroek past dat nog maar net :o

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:55

Moet echt op je huid zitten anders blijft je knieschijf niet goed zitten. Kan onder harembroek en onder bootcut model spijkerbroek. Bij hyporama hebben ze jophur broeken die wat wijder vallen past hij onder kun je toch nog rijden. Althans ik heb het 2 jr gedaan tot ik mijn knietransplantatie kreeg. Veel succes.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 21:30

Bedankt iedereen voor de reacties! Ik moet nog steeds even mijn stretch spijkerbroek testen. Ben net wezen paardrijden en hij pas wel mooi onder mijn rijbroek.

Zelf zat ik ook er aan te denken om wat joggingbroeken aan te schaffen die er gewoon goed uitzien om te dragen naar school. Voor de rest moet ik gewoon kijken wat ik tegen kom en wat mij staat

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:33

Ik heb een orthopedische bandage met balijnen aan de zijkant en een gel ring voor om mijn knie schijf. Het ziet er echt awkward uit omdat je knie mega groot lijkt maar ik droeg deze gewoon onder mijn super stretch skinny jeans van de H&M
De mijne moest ook echt op de huid vanwege de gelring voor om de knieschijf.
Ik droeg hem omdat ik mijn voorste kruisband had gescheurd en mijn knie heel erg instabiel was ondanks trainen en fysio.
Na mijn operatie niet meer nodig gehad.