Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 22:46

Aloha!

Ik zit in een facebookgroep over Alkmaar, enorm tof. Oude foto's van mijn huis, leuke uitjes, van alles.

Maar ik word gek, echt gek, van al die oudere mensen die facebook en überhaupt internet niet snappen. Die continue elkaar in de haren vliegen omdat ze elkaar verkeerd begrijpen en zich gedragen als jongetjes van 12 met een complex.

Begrijp me niet verkeerd, soms zijn het ook jongeren. Maar het is gewoon gênant hoe zestigers met elkaar virtueel op de vuist gaan, hebben ze dan geen kinderen of kleinkinderen die hen uitleggen hoe het werkt? Dat je niet meteen van leer hoeft te trekken of elkaar hoeft te bedreigen?

Gênant gewoon, het zal je opa of oma maar zijn!

Caira

Re: Oude(re) mensen op facebook, wat is dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:49

whahha ik zit in een buurtdorp groep (bergen) en daar gebeurt dat ook!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:49

Nog helemaal niet van gemerkt. Wel merkwaardig :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 22:58

Hilarisch af en toe ook hoor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:59

Mwhaha humor :') , nee onze hoek is rustig :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:02

Waar ruziën ze dan over?
Het klinkt echt heel vermakelijk. :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:04

Jaa zo vermakelijk. Hier ook.
Ik woon in een prachtig boerendorpje :') en nu hebben die ouwe boeren ook allemaal Facebook uitgevonden haha. In de groep van het dorp is het echt hilarisch, ruzie en bekvechten om niks enzo. En typen kunnen ze al helemaal niet. Vraag me wel eens af of sommige toetsenborden überhaupt een punt en een komma hebben. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:06

Ik zit in een "Gratis af te halen in Utrecht en omgeving" groep en daar is ook onder elk topic eigenlijk wel ruzie := Echt ongelofelijk kinderachtig. Laatst was er een studentenhuis dat vroeg om een kitten. Misschien was het wel ongevraagd advies, dat ik zei dat het misschien geen super geweldig idee was om een jonge kitten net uit een nestje te nemen in een studentenhuis in de binnenstad, maar ik vond dat ik het nou niet echt slecht had verwoord ofzo. Gelijk iedereen er bovenop, een of ander wijf begon over dat zo'n verschrikkelijk k*nkerwijf was en zo'n trut en dat ik m'n bek moest houden. Heb echt nog nooit zoiets meegemaakt _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 23:09

Nou net ook, iemand laat foto's zien van een typische Alkmaarse zanger, gelijk allemaal oude mensen er zuur bovenop. Ik zeg er iets van en meteen word ik privé lastig gevallen door 2 gasten van 60 die mij wel even komen verbouwen.

Ik geef met liefde mijn adres en zeg erbij dat ze het vast wel kunnen vinden aangezien de hoerenstraat hiernaast zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:14

Ik vind die oudjes altijd zo vreselijk spammen met hun "goedemorgen", "fijne middag", "prettige avond", "goede nacht" plaatjes en teksten steeds weer en weer ... iedere ochtend en middag en avond aarrgghh :roll:

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:15

Oude mensen en internet is inderdaad een vermakelijke, maar zeer poedersuiker combinatie :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:16

Bij mij zijn ze vooral schattig, plaatsen ze een foto van een boom in Ommen met paddestoelen en zetten ze er bij "Ommen" of "Lekker op de fiets naar Raalte".

En als ik ze dan spreek is het, "Ik vind het zo leuk hé, die foto's van jou en de pony's! <3"

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:23

Anoniem schreef:
Ik vind die oudjes altijd zo vreselijk spammen met hun "goedemorgen", "fijne middag", "prettige avond", "goede nacht" plaatjes en teksten steeds weer en weer ... iedere ochtend en middag en avond aarrgghh :roll:

Haha dit inderdaad! Die ontvolg ik dan maar :')

@marlinderooz, dat hoor ik ook vaak ja, of als ik dan even geen foto heb geplaatst:'ik mis het wel hoor, die foto s van jou en je pony'

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:38

Afbeelding
Anoniem schreef:

Zo herkenbaar :'), vreselijk...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:41

Mijn opa's, oma's en ouders doen gelukkig niet aan Facebook, maar ik vind het ook niet echt een goede combinatie. Heel lief die oma's die dan een berichtje op je tijdlijn plaatsen om te vragen hoe het gaat, maar ál die plaatjes met 'Goedemorgen' of lieve poesjes, hondjes, paarden, noem het maar op, ik word er gek van! Een bekende oudere vrouw van mij zit ook op Facebook en heeft ook in haar naam 'Oma' staan. :')
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 21-08-14 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

probabeest

Oehhhh die plaatjes.....dat doet mijn moeder ook....... :o :')

Anoniem

Dat doet moeders op haar fb :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 23:42

Afbeelding

:')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:43

Mijn ouders doen er gelukkig niet aan, zo af en toe kijken ze via de iPad (waar mijn broertje standaard ingelogd staat) even naar wat hun kennissen er allemaal voor 'n kansloze profielfoto's op hebben staan, maar ze hebben geen account.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:47

Mijn vader zit op FB :D wordt komend jaar 80!!! Maar geen gekke dingen hoor...
oh ja als hij spam, reclame of onzin voorbij ziet komen, delete hij je zo uit zijn vriendenlijst :')

zijn zussen, broer en schoonzus zitten er ook op, tussen de 70 en de 80, zij volgen echt alles wat ik doe :P

Mooi hoor die oudjes op FB! belave van die bedreigingen en ruzie...dat kan echt niet (maar dit zal meer aan de persoon zelf liggen)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 21-08-14 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 23:48

Ik heb mijn moeder haar fb gemaakt , en nu spijt :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:49

listiglistje schreef:
Mooi hoor die oudjes op FB! belave van die bedreigingen en ruzie...dat kan echt niet (maar dit zal meer aan de persoon zelf liggen)

Mee eens. Aso gedrag herken ik niet speciaal van ouderen, sowieso eigenlijk niet. Maar ik ben heel makkelijk met ontvrienden. :D

Ik vind het helemaal leuk dat mijn moeder aan t facebooken is.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:53

Oh ja, mijn oma (76 dachtik) zit op facebook en moer altijd zo hard lachen :') die mensen reageren altijd zo grappig en soms zo bot naar elkaar. Ruzie heb ik dam weer nog nooit meegemaakt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:56

Goh het lijkt bokt wel :D

Hele oude bokker

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:59

Ik zit volgens mij in dezelfde groep over Alkmaar _O-

Ik merk het ook op dichtbij.nl, keek vroeger graag naar wat er hier in de buurt gebeurt was. Maar al die oude mensen die o-ver-al een mening over hebben ... |o