Ik heb ze ook weleens gemaakt, maar dan met een ander recept. Met ei, meel en griekse yoghurt volgensmij, en dan frambozen erdoor. Lijkt wel een beetje op het eerste recept wat je noemt. Super makkerlijk, gezond en heerlijk als lunch!
oe dit ziet er echt heel lekker uit. Kan het ook met zo'n pak pannekoek mix (koopmans)? Dat heb ik namelijk nog in de kast staan, en griekse yoghurt staat ook nog in de koelkast..
MissBambi
Geplaatst: 07-09-14 11:30
Zou je ipv gewone kwark ook kwark met een smaakje kunnen gebruiken? M'n gewone kwark is bijna op, n kom je dan met ei en bloem ver genoh voor pannekoekjes?
Dit ga ik zeker eens proberen! Voor iemand die brood meenemen naar school niet altijd lekker vind zou dit een lekkere afwisseling zijn en als het dan ook nog gezond is! Heb helaas niet genoeg yoghurt meer anders zou ik het meteen uitproberen!
Hobbyhorse
Geplaatst: 07-09-14 12:11
Op een topic met zo'n titel moest ik gelijk klikken Zien er overheerlijk uit, die ga ik gauw eens proberen.
Ik heb ze zojuist met vanillekwark gemaakt zurig maar toch zoet en lekker luchtig!
Met 275 bloem, 3 eieren, 250 melk, 250 ml kwark en een halve theelepel zout. Smaakte prima!
Zwitsal
Geplaatst: 13-10-14 15:57
Weer even een upje.
Ik ben op dit moment een poging aan t doen om pannenkoekjes met griekse yoghurt te bakken. Een poging.. Want het is niet echt geslaagd tot nu toe.
Ik had nog een half pak pannenkoeken mix staan, en heb daarbij de melk gewoon vervangen door griekse yoghurt. Beetje bij beetje gemixt en griekse yoghurt/ pannenkoekenmix toevoegen tot het (dacht ik) de juiste dikte had.
Maar ik krijg die dingen niet fluffy hoor? Ik krijg ze alleen 'dikker' door t beslag in de pan minder uit te spreiden maar dan worden die dingen niet gaar. Ze rijzen in ieder geval absoluut niet. En als ik t beslag net zo uitspreid dat het een 'normale' pannenkoekendikte is dan worden t eigenlijk gewoon zure pannenkoeken En over de smaak ben ik ook niet helemaal uit, ze zijn best wel zuur..
edit: nog wat variaties in baktemperatuur enz uitgeprobeerd. op heel hoog vuur komen ze wel iets omhoog maar no way dat ik ze gaar krijg (ook niet met deksel op de pan, vuur laag zetten en een eeuw in de pan laten liggen etc etc). t blijven een soort klodders zure behanglijm wat je in je mond stopt. dus uhm. iemand tips? voor als ik ooit nog een keer een poging ga wagen haha