Ik zit met een probleem en voel me schuldig naar mijn vriend toe hierover (het is zijn geld) en weet even niet hoe nu verder.
Op Zaterdag 2 Augustus wilde ik 2 BH's bestellen (a 125,90) via een erkende webwinkel.
Bij het afronden van de bestelling/betaling, werd ik doorverwezen naar een pagina, maar die gaf een foutmelding.
Omdat deze webshop ook 3 'echte' winkels heeft, besloot ik daarheen te bellen, om te vragen of de bestelling wel of niet geplaatst was.
Een erg aardige vrouw zei dat er naar gekeken werd, maar dat ik ook gewoon direct bij haar kon bestellen.
Dit dus gedaan en direct die middag ook het geld overgemaakt.
Na tot woensdag gewacht te hebben en niks te hebben ontvangen, heb ik weer naar de winkel gebeld, over de hele dag verspreidt, maar helaas kreeg ik niemand te pakken.
De volgende dag weer niemand en aangezien ze in een winkelcentrum zitten, heb ik de winkel er tegenover gebeld en gevraagd of de winkel open was.
De vrouw van die andere winkel wilde wel even naar de winkel toe lopen om te vragen of ik terug gebeld kon worden.
Binnen 5 minuten werd ik terug gebeld.
Ik legde de situatie uit en vroeg wanneer ik mijn pakketje kon verwachten.
Deze mevrouw gaf aan dat niet te weten en deed nogal kortaf tegen mij.
Ze zei op vrij botte toon:"Het kan zijn dat het niet voorradig is en anders vraag je maar je geld terug."
Ik bleef zelf vriendelijk en heb gezegd dat ik best nog even wil wachten op mijn pakketje, als ik maar de zekerheid heb dat hij er ook echt aan komt.
Dat was het geval, zei ze.
Een paar dagen gewacht en daarna op verzoek van vriend (die betaald heeft) toch het geld terug gevraagd.
Ik moest de telefoon minstens 6x anderhalve minuut over laten gaan, voordat er werd opgenomen.
Ik heb gezegd dat ik nu toch graag mijn geld terug wilde en de vrouw aan de lijn (een andere, aardige) zei dat ze daar direct opdracht voor zou geven.
Na weer een aantal dagen wachten nog steeds geen geld terug gestort.
Vriend ondertussen best pissig, maar heeft een nette mail naar ze gestuurd, dat hij het geld terug wil.
Niet op gereageerd.
Afgelopen maandag bel ik weer heen, eerst wordt de hoorn van de haak gehaald, later op de dag wordt er wel opgenomen.
Ik moest volgens de aardige mevrouw een mailtje sturen met het betalingsbewijs, want die kunnen ze niet vinden en ze gaf me een emailadres met de belofte het na mijn mail direct te laten storten.
Direct mijn vriend op zijn werk gestoord met de vraag of hij een screenshot wilde maken van de overdracht.
Deze heb ik gekregen en binnen 10 minuten na het telefoontje naar ze toe gemaild.
Geen reactie, geen geld... dus vanochtend bel ik weer...
Krijg ik de eerste, onaardige 'mevrouw' aan de telefoon met direct al een diepe zucht.
Ik:"Het geld staat nog steeds niet op onze rekening."
Zij:"Heb je al een mail gestuurd met het betalingsbewijs dan?"
Toen raakte ik wel wat gefrustreerd, dit is toch geen service?!
Ik: "Lezen jullie die niet dan? Ik vind dit geen service."
Zij: "En ik vind het onbeschoft dat je de buren belt om ons te storen! Dit is jullie fout want je hebt er niet bijgezet dat het van de rekening van je vriend af kwam." (niet mijn naam)
Ik probeerde er iets tussen te krijgen, maar ze ratelde door.
"Ik bel je voor sluitingstijd terug. Goedemorgen" En hangt zo op!
Hierna heb ik na 5 minuten verstandsverbijstering nog een keertje terug gebeld, waarop ik voordat ik iets kon zeggen werd afgesnauwd, maar deze keer gewoon doorgepraat en gezegd dat als het geld morgen niet op onze rekening staat, ik hulp inschakel.
Je voelt hem vast al aankomen. Er is niet gebeld.
Het gaat om een voor mij erg hoog bedrag!
Wat kan ik nu doen?
Alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal.

Liefs, [naam]