Is dit tegenwoordig normaal ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElinaSK

Is dit tegenwoordig normaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 15:08

Nou , gisteren toch wat vreemds meegemaakt in de winkel. We moesten wat boodschappen hebben voor het avondeten dus nog even snel naar de winkel . Het product wat we oa moesten hebben bleek in de aanbieding althans er hing een bordje over de normale prijs met daarop de actiwprijs . Dus namen we die mee , maar eenmaal bij de kassa bleek dit product niet in de aanbieding. Wij verbaasd en deelden netjes mee dat voor het schap van dit product een actie kaartje hing en de normale prijs dus niet zichtbaar was en wij ervan uitgingen dat dit een aanbieding was. Nou toen barstte de mevrouw los hoor, dit gold niet voor dit product (was haar enige argument) . Toen wij het bovenstaande nogmaals herhaalden kregen we de volle laag, de caissière werd compleet arrogant en bleef puntje bij paaltje houden waarbij ze ons nog net niet uitschold , je kan wel spreken van onbeschoft gedrag richting de klant... Wij hadden boodschappen in 2 keer en toen we de bon van de eerste niet mee hoefden vroeg de caissière heel arrogant weer u het zeker ?!

Het product wat wel in de aanbieding was (kleinere verpakking) stond overigens 2 stellingen lager zonder enig bordje van actie er bij ... Ik heb na dit incident besloten nooit meer een voet in deze winkel te zetten maar ik vraag mij af of dit soort dergelijk klantonvriendelijk gedrag tegenwoordig normaal is ? Terwijl wij gewoon redelijk uitlegden wat er gaande was...

Anoniem

Re: Is dit tegenwoordig normaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:11

Ik zou dit melden bij de bedrijfsleider, kun je waarschijnlijk de korting toch nog krijgen. De prijs die erop staat is meestal ook de prijs die ze moeten aanbieden.

Hutcherson

nee het is niet normaal, weet niet wat voor winkelhet was, maar ik zou zeker een klacht indienen.
zeker als het een supermarkt was of iets waar ook een manager oid loopt.
gewoon aangeven.
klant is koning. in veel winkels is dit gelukkig nog wel zo.

Ook al heeft die cassiere een rotdag, dat mag ze nooit zo uiten.

heidy_wilco

Over het algemeen staat het erbij welk product in de aanbieding is. Dus eerst altijd even lezen (soms is het ook een aanbieding vanaf de volgende dag bijv.)

Maar ik denk dat je nog wel naar de manager kunt stappen hiervoor hoor. Zulks gedrag is natuurlijk niet goed.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:12

En je bent niet even terug gelopen naar het schap om het nog eens te checken of het misschien toch wel duidelijk was aangegeven? Of er even een foto van te maken met je mobiel zodat je dat bij de servicebalie kan laten zien? Ook niet even bij de servicebalie/floormanager aangegeven wat er aan de hand was?

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:14

Natuurlijk is dit niet normaal. Ik zou inderdaad ook naar de bedrijfsleider/manager gaan. Misschien kun je alsnog je korting krijgen.
Als het tenminste echt in de aanbieding was.. Soms geldt het pas vanaf een bepaald aantal stuks of van een bepaalde datum oid. Dat zou ik wel ff checken, ander sta je wel een beetje voor gek ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:15

Ik werk ook in een winkel en het zal je verbazen hoeveel miscommunicatie fouten er zijn. Dan krijg ik bijvoorbeeld door dat het alléén voor product B geld.
Dan komt een klant met product A en zegt dat die ook in de korting is. Dan zeg ik ook vaak 'Het spijt me mevrouw, maar dit geld voor het andere product. Niet voor deze' (we hebben namelijk heel veel mensen die met hun neus kijken :+ )
Blijven mensen bij hun standpunt dan bel ik een collega en vraag ik het na. En heel vaak komt het dan voor dat het tóch ineens sinds vandaag ook voor product A geld, maar dat niet doorgegeven is aan mij. Zo sta je dus echt vaak voor joker als cassiere.

Maar nu is natuurlijk de manier waarop ze dat op heeft gelost niet de meest klantvriendelijke.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:22

Wat Marit zegt is ook wel een beetje waar ja. Ik heb zelf ook 3 jaar achter de kassa gezeten en sommige klanten zijn ook echt onuitstaanbaar. Tot de aanbiedingsbordjes omwisselen aan toe.
Als het voor die prijs in de kassa staat kan je dat ook niet zomaar veranderen als cassiere.

Maar in jouw geval vind ik het niet normaal :n Als ik zelf in zo'n situatie kwam belde ik altijd de verantwoordelijke van die dag, die komt dan bij de kassa.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:27

Als het bij een Dirk is verbaast het mij niets, die winkel kom ik hier na meerdere akkefietjes ook niet meer in. Bij de appie heb ik dit soort dingen nog nooit meegemaakt.
Maar in jouw geval had ik de bedrijfsleider geëist en als die ook zo idioot had gedaan had ik mijn boodschappen laten liggen en thuis een mail naar keten gestuurd. Doorgaans krijg je daar dan wel een fatsoenlijk antwoord van..

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:35

Pff wat een rare reactie zeg, dat hoort niet :n Zou het ook even melden, want je mag toch wel wat klantvriendelijkheid verwachten...

Bij mij hing er laatst een actiekaartje, maar met aanslaan pakte hij die niet dus ik navragen en ze zeiden dat het een bordje was van vorige week en vergeten waren het weg te halen. Kreeg overigens gewoon het geld terug van de korting en zo hoort het ook vind ik :j

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:41

Dat is niet netjes!
Ik was laatst bij de HEMA en bij de kassa sloeg er ook geen korting aan. Toen ik meldde dat er in het schap een bordje bij stond, kreeg ik direct de korting. De aanbieding van de dag ervoor verlopen en ze waren het bordje vergeten weg te halen, hun fout en ik kreeg alsnog de korting!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:41

Wat mij betreft is dit absoluut niet normaal gedrag. Wat wel normaal is, is het feit dat het bordje niet goed hing.. Vaak hangen bordjes verkeerd, hangen er bordjes van vorige of volgende week of slaat de kassa het verkeerd aan. Echter wanneer ik de winkel hierop aanspreek, krijg ik altijd netjes een 'sorry mevrouw' en mijn geld terug. Nog nooit problemen gehad, terwijl dat soort dingen hier erg vaak gebeuren :+.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 15:43

Ja , achteraf was boodschappen Laten laten liggen een beter idee maarja op zón moment denk je daar niet aan .

Dit product was niet in de aanbieding maar er stond op het bordje heel klein bij geldt voor dat. Het bordje stond voor hetzelfde product alleen dan grotere verpakking, verder niet naar gekeken er vanuit gaande dat het goed geprijsd was, het product in de aanbieding stond 2 stellingen lager ... Hang daar dan het kaartje voor .. maargoed het gaat me niet om of ik gelijk had of niet meer om de nogal vreemde reactie die we kregen ..

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:51

Zo'n reactie had ik als cassière echt niet hoeven geven hoor :=
Dan stond ik nog sneller buiten dan ik 'korting' had kunnen zeggen :=

In elk geval zou ik er melding van maken dat de cassière zo onbeschoft was. Dat hoort gewoon niet, wel of geen rotdag.

En het gebeurt wel eens dat de bordjes verkeerd hangen, voor het personeel is het ook niet altijd even duidelijk. En in onze winkel (een best grote) gebeurt het inderdaad wel eens dat we iets over het hoofd zien. Klant wordt altijd bedankt voor de melding en krijgt het met de korting mee. En zo hoort het vind ik :j

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 16:49

Heb het met enige regelmaat bij het Kruidvat, dat de actiekaartjes van de vorige week er nog hangen of dat de kassa een verkeerde prijs aangeeft. Wordt gelukkig nooit moeilijk over gedaan en de fout gelijk hersteld (in mijn voordeel ;) ).

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 17:04

Tsja ... het was niet de eerste keer dat ze zo reageerde ... een andere klant had een keer precies hetzelfde ook met verwisselen van bordjes en werd ook compleet afgesnauwd...

9 van de 10 keer in zulke situaties in andere winkels wordt er ook netjes gereageerd als je zulke dingen
aankaart ... ik weet toevallig dat het slecht gaat met deze winkel, maar dat is geen reden om je klanten
zo onfatsoenlijk te behandelen... een klacht wordt overwogen.. het gaat me niet om het bedrag wat ik aan korting zou krijgen want dat was niet veel , maar meer om de reactie van deze persoon achter de kassa...

toen ik nog in winkels werkte moest ik het ook niet in mn hoofd halen om zo te reageren ... dan kon ik
vertrekken en niet meer terug komen ... op mijn huidige werk net zo al is dat een park en geen winkel..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:06

Even melding maken bij haar baas

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 20:38

Triest zeg dat ze zo reageren.

Ik heb een keer gehad toen ik een bed ging kopen, dat de verkoopster zich 100 euro mis gerekend had. Maar ik heb het dus wel voor de beloofde prijs mee gekregen. Terwijl het totaal geen heel hoog bedrag was. Volgens mij 300 euro en had 400 gehad.
Vond het echt een super service. Nu koop je niet wekelijks een bed, maar als dat bv bij een supermarkt was dan zou ik daar graag terug naar toe gaan.

Laatst ook bij de Lidl. Ik kwam net 10 cent te kort. Toen had de caissière speciaal voor zulke situaties 10 cent apart liggen van de fooien. Zo'n klein iets, maar het maakt wel dat ik graag weer terug ga naar die winkel.