Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jaimy10 schreef:Het 1ste jaar heb ik echt ervaren als heel fijn goede leerstof. 2de jaar krijg je een opdracht ''ondersteuningsplan'' en hier draait bijna het hele jaar om. Erg jammer als je dit na 1 keer uitleggen al helemaal begrijpt..
Ik ook, verslaafde viel erg tegen, met psychische lessen geven zijn ze pas begonnen toen wij (onze klas) erom vroeg. Eerste jaar is voornamelijk de levensfase ect, hoe ziektes ontstaan ect.
Maargoed, ieder ze ding en ik weet niet of alle opleidingen het zelfde zijn op verschillende scholen!
mang schreef:Hmmm ouderenzorg spreekt me echt totaal niet aan... Ik hoopte eigenlijk meer op verslaafden, mensen met psychische problemen en begeleiding in penitentiaire inrichtingen etc..

Tinus1909 schreef:mang schreef:Hmmm ouderenzorg spreekt me echt totaal niet aan... Ik hoopte eigenlijk meer op verslaafden, mensen met psychische problemen en begeleiding in penitentiaire inrichtingen etc..
Mag ik vragen waarom je dan niet kiest voor maatschappelijke zorg of pedagogis h medewerker?
Deze zijn meer bezig met verslavingen, geldproblemen, gedragsproblemen, stoornissen en het begeleiden van de mensen daarbij.
DutchRiders schreef:jaimy10 schreef:Het 1ste jaar heb ik echt ervaren als heel fijn goede leerstof. 2de jaar krijg je een opdracht ''ondersteuningsplan'' en hier draait bijna het hele jaar om. Erg jammer als je dit na 1 keer uitleggen al helemaal begrijpt..
Ik ook, verslaafde viel erg tegen, met psychische lessen geven zijn ze pas begonnen toen wij (onze klas) erom vroeg. Eerste jaar is voornamelijk de levensfase ect, hoe ziektes ontstaan ect.
Maargoed, ieder ze ding en ik weet niet of alle opleidingen het zelfde zijn op verschillende scholen!
Met welke methode werken jullie?
Wij gebruiken ze ook echt niet of nauwelijks...