kleren kopen maar kan niks vinden. opeens andere smaak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

kleren kopen maar kan niks vinden. opeens andere smaak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:57

Hoi allemaal,
Ik hoop dat jullie het herkennen! Vaak als ik ga winkelen. Kom ik vaak met niks thuis. Waarom niet? Omdat ik gewoon niets kan vinden. Nou ja omdat ik eigenlijk ook niet weet wat ik zoek. Een broek en een shirt of trui kan ik mij nog bedenken maar wat voor shirt of broek. Vaak kom ik in hetzelfde uit. Een spijkerbroek , streepjes trui of zo n vest met van die knoopjes en die zijn er dan ook in alle kleuren dus koop meteen meerdere kleuren. Maar ik wil nu wat anders maar weet gewoon niet wat! Ik kan niet alle broeken aan. Geen heup broeken omdat ik een holle rug heb en dan kan iedereen zo in mijn broek kijken. Geen skinny omdat ik stevige bovenbenen heb en het dan net een paard rij broek is. Ik probeer van alles maar weet heg niet meer.

Urion

Re: kleren kopen maar kan niks vinden. opeens andere smaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:01

Ik kan mij hier helemaal in vinden! Ik heb laatst ook wat lossere broeken gekocht omdat ik de strakke niet meer lekker vond zitten en vervolgens draag ik nu de enige strakke broek die ik nog pas....

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:03

Mij helpt het meestal om in onlineshops (esprit, wehkamp, vero moda, h&m, v&d e.d.) te kijken. Buiten dat ik het handig vind om online te shoppen :D kun je vaak complete setjes zien. Zo kom ik vaak op ideeën waar ik anders nooit op zou komen.

Broeken vind ik ook erg lastig! Ik zou zo graag eens dé perfecte spijkerbroek vinden. Soms zitten ze met passen perfect en gaan ze daarna afzakken. En een maatje kleiner zit dan weer net iets te strak waardoor je een beetje van die zwembandjes ziet. Een te lage broek vind ik ook vreselijk als je gaat zitten of je moet bukken en je string komt er bovenuit.

Ook op stylefruits.com doe ik wel eens wat inspiratie op.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 18-08-14 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:04

Zalando :D

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:32

Zalando kijk ik ook heel veel! Maar toch kom ik er niet uit.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:42

Bepaalde broeken draag je over het algemeen niet voor niets. Ze zitten comfortabel of het model staat je goed. Ik weet bijv. voor mezelf dat ik een bootcut of straight leg met een gemiddelde taille moet hebben. Daarbinnen kan ik dan weer allerlei keuzes maken.

Hetzelfde geldt voor shirts. Die wijder uitvallende modellen die nu helemaal in zijn kan ik rustig aan het rek laten hangen, die werken voor mij niet.

Als je dus al in de grove lijn je model weet kun je binnen die kaders gemakkelijker keuzes maken. Weet ook je sterke en zwakke punten zodat je die kan gaan verdoezelen of er juist de aandacht op vestigen.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:45

Ik kijk vaak in de winkels wat voor setjes de paspoppen aanhebben, zo kom ik vaak op ideeën voor kleding! Of op internet, stylefruits bijvoorbeeld, staan veel leuke setjes!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:54

Stylefruits ga ik eens even bekijken. Inderdaad ik kom ook altijd uit op boot cut en straight legs maar ik wil eens iets anders. Misschien kan het wel niet haha maar iets anders daneen spijkerbroek.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 21:59

Stylefruits is helemaal engels. Staan leuke dingen op!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:01

Een winkelmedewerker aan het werk zetten! Als je een oprechte hebt (ja ze zijn er!) kunnen ze je vaak aan leuke dingen helpen die je zelf niet uit het rek had gehaald

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 23:03

Qimm schreef:
Een winkelmedewerker aan het werk zetten! Als je een oprechte hebt (ja ze zijn er!) kunnen ze je vaak aan leuke dingen helpen die je zelf niet uit het rek had gehaald

Ja, dat dacht ik net ook! Misschien jezelf gewoon eens aan laten kleden door een verkoopster. Grote kans dat ze met iets aankomt wat jij nooit zou pakken, maar wat eigenlijk best heel leuk staat!

Op stylefruits kun je ook zien waar alle artikelen online gekocht kunnen worden.

Maar wat is je stijl? Wat vind je mooi en wat vind je verschrikkelijk?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 06:55

Wat ik verschrikkelijk vind weet ik meestal wel. Ik heb afgelopen zaterdag gewinkeld en er heeft mij iemand geholpen. Maar weer een spijkerbroek! En als ik dan om een trui vraag komen ze met truien van boven de 50 euro. Een broek boven 50 euro is prima maar ga dat niet voor een trui betalen.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:33

appiesjappie schreef:
Wat ik verschrikkelijk vind weet ik meestal wel. Ik heb afgelopen zaterdag gewinkeld en er heeft mij iemand geholpen. Maar weer een spijkerbroek! En als ik dan om een trui vraag komen ze met truien van boven de 50 euro. Een broek boven 50 euro is prima maar ga dat niet voor een trui betalen.

Dan moet je aangeven wat je budget is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:40

Soms ligt het ook aan de mode opdat moment. Ik heb de laatste jaren bijna geen spijkerbroeken gekocht omdat het bijna alemaal skinny jeans waren.....en ik vind die dingen zo vrouw ontsierend. Terwijl ik echt het figuur er voor heb,....ik weiger zo'n wortelbroek(zo noem ik die dingen) te dragen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 19-08-14 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 08:40

appiesjappie schreef:

Is het tegenwoordig niet mogelijk om bij de HM een personal shopper te bespreken? Meende zelf dat het gratis was. Als ik weet dat ik iets nodig heb maar geen flauw idee heb wat ik zoek, of als ik één ding heb gevonden en niet weet hoe dat te combineren is dat vraag ik juist de medewerker. Als ze met iets afschuwelijks of iets te duurs aankomen benoem ik dat en weet de medewerkster ook waar ze gerichter naar kan kijken.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:37

Ik vind de mode op het moment gewoon verschrikkelijk. Die rare korte shirts, ik kan er niks mee met mijn lange bovenlichaam. Net als schoenen (moet wegens een blessure vlak lopen), kan maar niet slagen. Heb deze zomer geen schoen gekocht..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 09:42

Ik koop zowat alles online :') In de winkel kan ik op de 1 of andere manier niet slagen.

Heb je al een keer gedacht aan een broek met een hoge taille trouwens? En een skinny met een leuk stel sneakers, hakken of sandaaltjes is direct al stukken minder paardrijachtig ;)

Wat voor figuur heb je verder? Misschien een langere wollen jurk? Legging, laarsjes.... http://www.bonprix.nl/search/?nv=0%7C0% ... ve_search=

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:20

Winged schreef:
Ik koop zowat alles online :') In de winkel kan ik op de 1 of andere manier niet slagen.

Heb je al een keer gedacht aan een broek met een hoge taille trouwens? En een skinny met een leuk stel sneakers, hakken of sandaaltjes is direct al stukken minder paardrijachtig ;)

Wat voor figuur heb je verder? Misschien een langere wollen jurk? Legging, laarsjes.... http://www.bonprix.nl/search/?nv=0%7C0% ... ve_search=

Doe dan álsjeblieft een (dikke) panty ipv een legging :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:21

Je hebt leggings en je hebt leggings... Kwaliteitspul zit vaak beter dan een panty ;)
(dus geen modelletje Zeeman etc ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:27

I loooooooooove Leggings!!!! Hoe fouter hoe beter!

Koop eens een tijdschrift, zoek daarin je style, en ga op basis daarvan op internet zoeken waar je ongeveer hetzelfde kunt halen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 12:42

Ik snap je heb het ook al in kleding winkels gaan kijken maar kan niks vinden, met grote moeite een nieuwe jas gevonden die ik redelijk vond. Ik volg mee :).

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 13:14

Ik kom altijd weer bij de Guess uit
Esprit heeft vaak ook leuke dingen, of de Only, die heeft altijd super broeken.

hoge taille broeken zijn ook erg fijn, en ze verkopen ook overal mooie truitjes voor er boven. En anders kun je ze ook als normale broeken dragen, niemand die dat ziet.

Op internet kijken is ook wel een goede tip :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 21:38

Inderdaad op internet vind ik ook altijd fijn. Maar broeken vind ik online toch best lastig. En in de winkel kan je het even passen ook al lijkt het je niet heel super mooi. Dat doe je niet gauw via internet. Het blijft moeilijk kleren kopen vind er ook helemaal niks meer aan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:41

Ik vind via internet dingen kopen geen succes. Ik heb het graag aan, het zit bij mij toch nooit zoals bij de modellen op de foto :+
Waar ik graag winkel hebben ze fijne verkoopsters die luisteren naar je wensen en met interessante keuzes komen. Ook wat betreft combineren bijvoorbeeld. Ik heb nul modegevoel...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-14 22:18

Haha ik krijg altijd het gevoel dat ze je iets willen aansmeren en dat ze dan zeggen ja dat staat goed! En het is eigenlijk niks