Kan Facebook dit zomaar doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Kan Facebook dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 17:48

Beste allemaal,

Wij hadden voor onze opvang en kinderboerderij een facebook pagina aangemaakt. Een gewone persoonlijke pagina waar mensen dus vrienden bij konden worden en berichten op onze pagina konden zetten, tevens konden ze ons vragen sturen via een bericht.

Nu wilde ik vandaag inloggen en de boel bijwerken kwam er een bericht te staan dat het tegen de regels is om een bedrijf als persoon aan te melden en facebook heeft er gewoon een community van gemaakt en de gehele pagina verwijderd.

Ik vind dit zeer vervelend, want nu is alles weg. Er zouden nog mensen konijnen afgeven, die had ik opgeslagen in de 'chat'. Nu kan ik deze personen ook niet meer terugvinden en ook niet de mensen waarmee we afspraken hadden gemaakt voor een dag te koppelen en dergelijke.

Kan dit zomaar?

Ik denk dat het gewoon om het geld te doen is, want nu staat er telkens dat we berichten kunnen promoten en meer mensen kunnen bereiken, maar overal moet je geld voor betalen.

Ik ben er erg kwaad over.

bliver

Re: Kan Facebook dit zomaar doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:49

gewoon even facebook contacten

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:56

Klopt inderdaad, er zijn niet voor niets zoveel opties. En als je een nieuwe pagina maakt staat er ook bij welke je moet kiezen. Voor hun moet het ook overzichtelijk blijven, vind ik vrij begrijpelijk. Ze hadden je echter wel een waarschuwing kunnen geven zodat je rekening ermee kon houden. Ik denk dat als je hun even contacteert dat je wel te horen krijgt wie dat waren zodat je contact met hun kan opnemen.

Snap het van beide kanten, maar Facebook staat natuurlijk in zijn recht en het staat allemaal heel duidelijk aangegeven dat je als bedrijf niet als persoon een pagina moet hebben.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:01

Er zijn wel honderden opvangen, kinderboerderijen, etc. die een persoonlijke pagina hebben. Veel handiger. Ik vind dit zelf nu drie keer niets en denk dat we ons dan ook terug gaan trekken van facebook.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:02

Overigens geen waarschuwing gehad, gewoon alles verwijderd. Wat zouden die 1000 mensen die vriend waren van ons nu denken? Alles is weg.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:03

Dat had je toch gewoon kunnen weten? Snap wel dat het heel erg klote is dat nu alles in één keer weg is, maar persoonlijk krijg ik het heen en weer van alle bedrijven die zich aanmelden als persoon en ben ook wel blij dat ze er iets aan doen (in het algemeen in ieder geval :j).

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:06

Maar we maken gewoon geen reclame of dergelijke, plaatsen enkel berichten als bijvoorbeeld een dier geboren is of een stal gerenoveerd wordt.
Maar het is puur om het geld te doen, nu kan je een bericht promoten voor 30 dollar, jippie :S.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:12

In de regels staat gewoon vermeldt dat een standaard pagina alleen als persoon kan/mag worden aangemaakt en dat bedrijven/merken/stichtingen ed. een bedrijfspagina moeten maken.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:12

Het kost geen geld om een bedrijfs of anders dan persoonlijke pagina te hebben, ja ze maken reclame voor promoten, maar je hoeft het niet te doen en je kan evengoed weer vrienden en volgers opbouwen, daarnaast krijg je inzicht in verschillende statistieken dus zo slecht is het niet om z'n pagina te hebben. Het werkt alleen anders dan een persoonlijke.

Vervelend dat het gebeurd is, maar aan de andere kant, de regels zijn duidelijk en het mag dus niet wat je hebt gedaan.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 18:14

Maar dan moet iemand ons hebben aangegeven of niet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:14

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:15

Laptopmuis schreef:
Maar dan moet iemand ons hebben aangegeven of niet?

Dat hoeft niet perse, ze controleren er zelf ook op.

Ik weet wel van mensen die dingen fanatiek melden (doe ik ook met like en win acties die verboden zijn op FB).

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:53

Ik vind het persoonlijk ook vervelend om een bedrijf als 'vriend' toe te voegen. Dan kunnen ze al mijn fotos ed ook gewoon zien.

ze hadden je minimaal de kans moeten geven om het om te zetten ofzo. Maar goed dat vind ik. Kan mij voorstellen dat zoiets groots als facebook niet op iedereen gaat zitten wachten maar gewoon doet.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 20:33

Wij hebben zelf geen mensen toegevoegd, iedereen voegde ons toe. Wij hebben geen vriendschapsverzoeken of dergelijke verstuurd. Mensen die lid werden wilde zelf op de hoogte gehouden worden van de kinderboerderij.
Waren vooral mensen uit de omstreken van hier :).

Wij zijn niet echt een bedrijf om het zo maar te zeggen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:35

Laptopmuis schreef:
Wij hebben zelf geen mensen toegevoegd, iedereen voegde ons toe. Wij hebben geen vriendschapsverzoeken of dergelijke verstuurd. Mensen die lid werden wilde zelf op de hoogte gehouden worden van de kinderboerderij.
Waren vooral mensen uit de omstreken van hier :).

Wij zijn niet echt een bedrijf om het zo maar te zeggen.

Klopt, maar ook geen persoon.
Vandaar dat je volgens de regels geen personenaccount aan mag maken.

Urion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:35

Maak nou gewoon een bedrijfspagina aan... het is gratis hoor. Je kan ervoor kiezen om te adverteren en dergelijke maar het hoeft niet. Het is nu eenmaal zo.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:39

Als het allemaal mensen zijn die jullie kennen, of die op de boerderij komen, plaats dan een berichtje op je eigen facebook. Hang daarnaast een a4tje met wat er is gebeurd op de boerderij en de mensen zullen al snel (weer) op de hoogte zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 14:54

Wtf is het probleem. Maak gewoon een bedrijf account aan en klaar is kees
Bokt sluit ook topics die niet kloppen. Iedere site doet dat soort dingen en ja, dat is ze goed recht

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:14

facebook is zo vreemd.
Facebook paginas waarin mensen worden opgeroepen om wolven te doden, open te snijden en hier fotos van te maken (kill all the wolves) of waar honden mishandeld worden, dat mag gewoon,
Als je dat aangeeft, krijg je bericht dat ze er niks aan doen omdat het niet in strijd is met de regels. maar dit wordt dan verwijderd..

bom erop!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 18:47

Poiuytrewq schreef:
Bokt sluit ook topics die niet kloppen. Iedere site doet dat soort dingen en ja, dat is ze goed recht

Het probleem is dat alle gegevens weg zijn en dat de 1000 mensen die vriend waren nu op een lege pagina uitkomen waarop staat 'deze pagina is niet meer beschikbaar'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:52

tja, dat heb je aan jezelf. In de regels staat dat het niet mag. Je hebt het toch gedaan, jammer maar helaas. Om je vraag te beantwoorden: Ja dat kan facebook en dat doen ze ook.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:58

Dan maak je een nieuwe (bedrijfs) pagina aan met dezelfde naam zodat die mensen jou terug kunnen vinden.
Simpel nadenken is niet moeilijk

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:00

Laptopmuis schreef:
Poiuytrewq schreef:

Het probleem is dat alle gegevens weg zijn en dat de 1000 mensen die vriend waren nu op een lege pagina uitkomen waarop staat 'deze pagina is niet meer beschikbaar'.

Dat zou geen probleem zijn geweest als je je gewoon aan de duidelijk aangegeven regels (en gezond verstand overigens, want een persoon is geen bedrijf) had gehouden. Dan had je helemaal geen probleem gehad. Is 100% het recht van FB om dit te doen, is ook goed dat ze dit actief handhaven. Misschien kan je vragen of ze je oude 'persoon pagina' willen omzetten naar een bedrijfspagina. Waarschijnlijk hebben ze nog wel een kopie daarvan ergens op de server staan.