Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Anoniem

Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:39

Ik weet niet of dit bij MW hoort of LPZ. Anders hoor ik t wel.

Ik zit zojuist een artikel te lezen in de JAN over hoe vaak stellen seks hebben. Vaak lees je dat 2 keer per week het gemiddelde is van Nederlandse stellen, maar ik geloof daar dus geen biet van. Dat stond ook in het artikel. Nu ben ik dus benieuwd naar mensen die een relatie hebben, hoe vaak je seks hebt per week, of per maand. In het artikel wordt genoemd dat vooral vrouwen vaak het gevoel hebben dat ze aan de verwachtingen moeten voldoen van minstens 1 keer, het liefst 2 keer per week. Dat zijn nu eenmaal de standaarden. Dat heb ik zelf ook een beetje al heb ik het 'moeten' wel van me af gezet.
Dus zonder al te veel in details te treden ben ik wel benieuwd :D

(als je niet persoonlijk wilt reageren, doen dan in ieder geval de poll even invullen :) )

BigOne

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:43

Toen we jong waren te vaak en nu zijn we oud te weinig, haha. Hangt er helemaal vanaf, iedereen is anders en elke periode in je leven is anders. Ik vind die standaarden belachelijk en volgens mij liegt iedereen van alles bij elkaar om maar niet te vertellen dat ze het weinig doen. Je hebt in een relatie alleen maar rekening te houden met jezelf en je partner, daar kan regelmatig verschil tussen zitten maar ach, als je na veertig jaar nog bij elkaar bent is het nog niet zo verkeerd gegaan.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:44

Uhm dus :+

Lijkt me redelijk algemeen dat het in het begin vaker gebeurt dan later in de relatie. Merk dat wij het aan het begin bijna iedere dag wel wilden maar nu mag mn vriend blij zijn met 1 keer in de 2 weken :+ Maar dat heeft ook te maken met problemen met pil etc waardoor mijn libido zo onstabiel is als wat.
Het verschilt hoor, soms namelijk wel paar keer in de week. 3 jaar een relatie overigens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:45

Het lijkt me idd vanzelfsprekend dat je in een begin van de relatie meer seks hebt dan na een paar jaar, of wanneer je kinderen hebt of 20 jaar samen bent.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:47

edit: bij nader inzien wil ik deze informatie toch niet op internet hebben. sorry :')
Laatst bijgewerkt door mang op 17-08-14 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:47

Hmmm duidelijk meer stemmen dan reacties ;-)...
Goh, als niet samenwonend koppel blijkbaar toch nog bovengemiddeld, daar schrik ik eigenlijk wel een beetje van...
Ik dacht dat de gemiddelde medemens actiever was :-p...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:48

Ik vraag mij vooral af waar mensen de tijd halen om bv 4 keer per week of meer intiem te zijn. Ons leven is vaak zo druk dat we blij mogen zijn als we aan een keer per week raken ...
In het begin was dat natuurlijk ook overduidend meer. Maar dan woonden we beide nog bij de ouders, hadden meer tijd, ook meer geld om iets romantisch te gaan doen,etx. Nu met samenwonen, twee katten, 4 chinchilla's,twee cavia's, en hond en twee paarden, ben ik een hele dag aan het rennen om alles af te krijgen. Tel daarbij dat ik woe tem zaterdag werk van 9 tot 19, daarna de paarden heb, dus ten vroegste tussen 20 en 21 uur thuiskom, dan nog moet koken etc ...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:49

Ben nu 9 jaar samen met mijn vriend en ik ben 25. Wij hebben minstens 2x per week seks. Het is nooit minder en heel soms meer.

Waarom geloof je het gemiddelde niet dan ts?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:50

Wij wonen trouwens niet samen maar slapen wel 5 nachten in de week samen. Maar in het begin was het: hebben we zin dan zoeken we een plek :+ Dat is nu niet meer. Wel interessant topic dit!

Duhelo: zelfs ik als luie student ben vaak 'te moe' hoor, dan wil ik gewoon lekker warm in slaap vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:51

Duhelo schreef:
Ik vraag mij vooral af waar mensen de tijd halen om bv 4 keer per week of meer intiem te zijn. Ons leven is vaak zo druk dat we blij mogen zijn als we aan een keer per week raken ...
In het begin was dat natuurlijk ook overduidend meer. Maar dan woonden we beide nog bij de ouders, hadden meer tijd, ook meer geld om iets romantisch te gaan doen,etx. Nu met samenwonen, twee katten, 4 chinchilla's,twee cavia's, en hond en twee paarden, ben ik een hele dag aan het rennen om alles af te krijgen. Tel daarbij dat ik woe tem zaterdag werk van 9 tot 19, daarna de paarden heb, dus ten vroegste tussen 20 en 21 uur thuiskom, dan nog moet koken etc ...

Nou dat dus. Ik heb ook vaak dat ik blij ben dat ik op bed lig en geen zin meer heb in gedoe ;)

Wat ik me trouwens ook tussendoor even afvraag, wat doen stellen die honden of katten op bed laten slapen met de dieren? Laten ze die gewoon op bed liggen? :P

Kimbers, omdat ik weinig mensen in mijn omgeving ken in een relatie die 2 keer of meer per week halen ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:52

Tja het lijkt altijd wel of overal een gemiddelde aan gekoppeld te moeten worden.
En ach wie wilt er nu standaard gemiddeld zijn? Gewoon doen waar ieder zich goed bij voelt.
En als dit is met 1x per maand sex of 7x per week......lekker ermee doorgaan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:52

Wij hebben kinderen en werken en hebben paarden, oftewel tijdgebrek ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:54

Murosch schreef:
Wij hebben kinderen en werken en hebben paarden, oftewel tijdgebrek ;)

Mis je het dan niet? Misschien een rare vraag, maar intiem zijn lijkt me toch wel een belangrijk iets binnen een relatie toch? Of valt dat wel mee?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:55

Hahahhah Joolien, nee hier geen beesten op m'n bed. Vind persoonlijk sws niet fris.
Maar het idee dat je bezig bent en de hond ligt achter je te snurken of in je nek mee te hijgen..... Nee dank je.

Wel vind ik dat een druk leven geen excuus mag wezen om niet intiem samen te wezen. Bedoel een keer is niet erg maar niet standaard..... Want dan ben ik van mening daar maak je dan tijd voor ;)
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 17-08-14 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:55

Maar sex en sex is toch verschillend? Vanaf waar telt het als sex zijnde?

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:57

Als pubers soms meerdere keren per dag en nu we ouder zijn en mijn vriend fulltime werkt, ik het huishouden doe enz zo ongeveer een keer per week (op vrije dagen vooral :P )
Doordat ik nu zwanger ben is dat soms minder doordat ik mij lichamelijk niet altijd goed genoeg voel.
Moet wel zeggen dat de seks nu beter is dan toen we pubers waren haha

De Quest heeft laatst een artikel geschreven over waarom mensen liegen over hun seksleven en dat dus eigenlijk niemand precies weet wat de norm is.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:59

Joolien, je beantwoord je eigen vraag niet :D Of heb ik er overheen gelezen hoevaak jullie het dan doen? ^^

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 22:59

Hier gaan de katten al automatisch van het bed af. Of ze komen eens kijken, dat is dan wel effe awkward :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:02

cooper schreef:
Joolien, je beantwoord je eigen vraag niet :D Of heb ik er overheen gelezen hoevaak jullie het dan doen? ^^

oliebol betrapt _O- Nja ondanks mijn hoge libido was het eerst 2 keer per week, nu 1 keer per week en soms minder. Medicatie(Anti-depressiva) gooit momenteel wat roet in het eten helaas, dat is wel moeilijk.

Hahaha Duhelo :')

Martine ik heb het echt over seks, ook oraal.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:03

Bijna dagelijks, en wij hebben 5 kinderen (6de onderweg)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:06

_Nadia_ schreef:

konijntjes
Geintje natuurlijk. Dat is zeg maar best veel :oo
Laatst bijgewerkt door MerleSimone op 17-08-14 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

cooper

Joolien schreef:
oliebol betrapt _O- Nja ondanks mijn hoge libido was het eerst 2 keer per week, nu 1 keer per week en soms minder. Medicatie(Anti-depressiva) gooit momenteel wat roet in het eten helaas, dat is wel moeilijk.

Niemand hoeft zich te verantwoorden over de hoeveelheid sex die ze hebben.
Valt me op dat sommige hier antwoorden met daarbij de "reden".
Het maakt niet uit hoevaak je het doet, zolang je het als je het doet, maar met volle goesting doet! Beter dat, dan dat je elke week drie keer een nummertje opvoert "omdat dat zo hoort" :)

Ik heb overigens geen vriend dus kan niet serieus antwoorden op deze vraag.
Wel weet ik uit voorgaande relaties dat sex in het begin frequenter gebeurt dan na x aantal jaar, en dat het belangrijk is om er "tijd voor te maken" :)

newt

Joolien schreef:
cooper schreef:

Martine ik heb het echt over seks, ook oraal.

Wou als zeggen, als dat er niet ondervalt heb ik nooit sex :')
Laatst bijgewerkt door newt op 17-08-14 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:07

Wat valt het me op dat er ook behoorlijk wat mensen zijn die weinig tot geen sex hebben.

_Nadia_ schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Heerlijk :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 23:08

eenitraM schreef:
Wat valt het me op dat er ook behoorlijk wat mensen zijn die weinig tot geen sex hebben.

_Nadia_ schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Heerlijk :D

Haha, ja, moet er niet aan denken om bijna geen seks te hebben. De paar weken na een bevalling zijn echt hel voor mij.