Ben ik nou gek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rideltje1992

Ben ik nou gek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:07

Hallo allemaal,

Ik zit met iets wat mij zwaar irriteert.

Het gaat om een persoon die ik even n noem.

Ik zal het zo goed mogelijk uit proberen te leggen.

Elke dag weer is het een strijd, wie doet wat,afspraken na komen ect.
Laatst heb ik thuis een rooster gemaakt met wie wat wanneer doet, helaas houdt n zich niet aan alles en er staan ook wat dingen niet op.
1 ding waar hij zich niet echt aan houdt is de wc schoonmaken, nadat ik het gedaan heb laat hij de wc zo erg vies worden om het daarna wel te gaan doen, maar niet normaal nee, hij wordt boos! Dan worden alle deuren dicht gegooid ect, maar zegt geen woord. Ik snap dit niet wand het is gewoon zijn beurt, lijkt me niet zo moeilijk toch?

Dat is niet het enige het zelfde is met de was,koffie zetten ect, als ik het echt niet ga doen doet hij het pas, maar hij weet dat ik te goed ben en doe ik het meestal wand ja de was moet toch echt gedaan worden als er een grote bult licht!

Hij weet dat ik het uiteindelijk wel doe en maakt hier dankbaar gebruik van, wat moet ik dan? Dan wordt het huis 1 grote puinhoop!!

Daarbij werk ik 3 dagen per week en heb ik een paard om voor te zorgen, terwijl hij thuis zit niks te doen!

Het enige wat hij doet is eten halen en maken. 2 dagen in de week de afwas verder helemaal niks!
Nee wand dat doe ik wel weer!

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, met alles is het een strijd, gaat hij het doen of moet ik het weeer doen? Meestal ik dus of hij word boos en doet het dan wel als hij merkt dat ik het niet doe.

Dit is gewoon heel vervelend, elke dag ben ik saggie omdat hij niks doet elke dag weer een strijd ondanks de afspraken.

Praten met hem? Nee dat heeft geen nut je krijgt dat een saggie antwoord en verder heb je er niks en luisterd hij toch niet.

Mijn begeleider zei ook al je moet daar weg hij maakt je kapot!
Ja ik ga er ook weg maar dat duurt nog even, ik weet niet hoe lang ik het nog vol ga houden, de bom zal een keer barsten!

Respect als je alles gelezen hebt, ik moest het even kwijt wand ben te einde raad!

Edit: Wat over mezelf nog wat miss wel handig is: ik kom net uit een zware depressie waar bij ik medicatie slikte. En ben dus weer begonnen met werken wat al erg zwaar valt. Als het zo door gaat ben ik bang dat ik mijn medicatie er weer bij moet gaan pakken omdat ik het anders niet vol hou!
Laatst bijgewerkt door Rideltje1992 op 17-08-14 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Hillady

Re: Ben ik nou gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:10

Met een oudere erbij praten? Oudere mensen hebben toch altijd meer impact op iemand zoals hem. Ik heb verder ook geen idee, erg raar dat hij zo doet, maar is er echt geen reden voor?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:11

Hij is een man van 61!
Nee geen reden, ja wat last van zijn heup maar goed dat moet hij dat melden als het niet wil en niet overal van uit gaan!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:12

Komt hij toevallig uit een huis waar mammie alles achter zijn kont opruimde en zijn zwaarste huishoudelijke taak de vuile sokken langs zijn bed oprapen was?

edit: ow wacht, gaat het nu over je vriend of...? :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:13

Inderdaad, waarom woon je met een oude man?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:14

Nee zie reactie boven die van jou

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:14

phormicola schreef:
Inderdaad, waarom woon je met een oude man?

PB

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:15

Dat vraag ik mij nu ook af.. :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:15

Mws -> lzp

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:16

Misschien moeten jullie samen het rooster maken. Heb het idee na het lezen van je post dat jij hem misschien het gevoel geeft een nietsnut te zijn en hem wat te weinig betrekt bij de taakverdeling, maar hem uit frustratie eigenlijk gewoon oplegt wat hij moet doen. Dat zal nooit werken. Steun hem in het vinden van een hobby, werk of andere invulling van zijn dag, stimuleer hem en wees positief over wat hij wel doet. Praat met hem op momenten dat jullie beide tijd hebben en niet gefrustreerd zijn en doe bijvoorbeeld op zondagmorgen 1,5 uur samen het huishouden. Succes! :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:17

Wat moet je met een man van 61 in huis als 22 jarige meid??

Ik vind dit wel een vreemd verhaal...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:18

Volg het advies van je begeleider op :j

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:22

Ik snap ook niet helemaal wat je met een man van 61 doet als 22 jarige meid, ik zou vooral doen wat je begeleider zegt, maar wat betreft de was, dan doe je je eigen kleding wassen en die van hem niet. Misschien dat ie dan vanzelf door krijgt dat ie zelf ook wat meer mag gaan doen en misschien moet jij een keer boos worden als hij iets niet doet, dat doet ie immers ook bij jou.
Laatst bijgewerkt door Rosannee_ op 17-08-14 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:22

Een meid van 22 in huis bij een man van 61. Daar heb ik hele nare ervaringen mee.
Dat wil in dit geval natuurlijk niets zeggen, maar ik vraag me wel af hoe je in deze situatie bent gekomen.
En volg vooral het advies van je begeleider. Dit klinkt niet gezond.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:23

Uhm dat is nogal weird...
Ik neem aan dat het niet om je vader gaat ? Althans dat maak ik er niet uit op :=
Klinkt mij in de oren als een typisch gevalletje wegwezen is...

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:24

Laat ik het dan toch maar zeggen.

Het is mijn schoonvader, woon daar met mijn vriend omdat ik nergens anders heen kon!

Boos worden nee durf ik niet dan word hij ook boos en ik bang

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:25

Kan je begeleider je niet helpen met goede doorverwijzing oid voor hulp bij woonruimte?

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 20:26

Nee geen geld voor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:27

Maar heb jij geen recht op bv een uitkering als je zelfstandig woont?

Sammie

Is het zijn huis?

Weggaan lijkt mij de beste optie.

Kwanyin

Ok, dat werpt wéér een ander licht op de zaak :+ .
Moet jij iets van kost ofzo betalen als je daar woont? Want zoals ik het begrijp, is het huis dus van je schoonvader?

melaniepk

Sja dan zit er weinig anders op dan je te schikken.
Je woont in zijn huis....
Als je iets gedaan wilt hebben dan zul je het blijkbaar zelf moeten doen omdat deze man het allemaal niet zo uitmaakt. :=

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:28

Misschien d'r vader?

Maar was lijkt me erg makkelijk, toch? Die doe je alleen voor jezelf. Wc schoonmaken doe je niet totdat hij het heef t gedaan. Je zeurt er niet over en je praat er niet over. Desnoods ga je ergens anders.
Zelfde met overige zaken. Ieder is verantwoordelijk voor zn eigen taken en desnoods maak je alleen je eigen bord schoon.

Maar belangrijk is om er niet over te zeiken totdat het gebeurd is en niet belonen als het wel gebeurd is.

Kan een tijdje duren en je zal jezelf onder controle moeten houden, maar het werkt wel.

Succes

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:30

Overigens is het zijn huis, dus t is kiezen of delen. Maar ik zou echt schijt hebben aan een schoonmaakrooster gemaakt door de inwonende gast als ik eerlijk moet zijn. En ik hoef al helemaal niet te worden aangesproken door die gast op mijn gebrek aan hygiene gevoel.

Zijn huis, jij woont er slechts bij in. Dus je kan je er het makkelijkste gewoon bij neerleggen vrees ik, of weg gaan. Geen instantie die jou kan helpen om te kijken hoe je het financieel voor elkaar kan krijgen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 20:31

Ah ok, als het je schoonvader is en zijn huis, dan verandert het de zaak.
Tja meid, vervelend dat hij zich niet aan de afspraken houd en zijn huis -in jouw ogen- vervuild, maar het is zijn huis, niet dat van jou. Ik denk dat je blij mag zijn dat je daar mag wonen.

Ik vind het nogal wat dat jij een rooster maakt voor het schoonmaken van zijn huis. Daar zou ik -als ik jouw schoonvader was- ook niet blij mee zijn.
Betaal je voor kost en inwoning?