Ervaring Hoefsmid opleidingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lynnepinny

Ervaring Hoefsmid opleidingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 12:59

Hoi Bokkers,

Al sinds de basisschool zit ik in een soort beroepen-dilemma. Van mijn 6e tot 13e heb ik altijd geroepen dat ik zo graag dierenarts wilde worden, maar dit bleek niet makkelijk haalbaar te zijn met mijn niveau en natuurkunde skills. Ik ben nu 17, en denk dat ik iets heb gevonden wat heel goed bij mij zou kunnen passen, namelijk hoefsmid! Ik heb er al meerdere filmpjes over gekeken en op Bokt de meest uiteenlopende verhalen erover gelezen, en het lijkt mij nog steeds ontzettend gaaf.
Nu heb ik op internet dus de mogelijke opleidingen opgezocht, en kwam maar op twee plekken uit: Groenhorst Barneveld en De Groene Welle in Zwolle.
Nu was de vraag of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze scholen, want ik heb er nergens een kunnen vinden op internet.

Groetjes,
Lynnepinny / Maartje

Bucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:07

Ik heb zelf op het Groenhorst gezeten, para veterinair (keus geen hoefsmid) maar qua school hetzelfde en toen was het een prettige school waar ik heel erg veel geleerd heb.
Ik ben nu bijna 30 dus het is meer als tien jaar geleden alweer, maar een oud klasgenoot van mijn basisschool die heeft toendertijd de hoefsmid opleiding gedaan op het groenhorst (volgens mij was het toen paardenhouderij en daarna vervolg opleiding gedaan) en zij is onze hoefsmid, ik ben meer dan tevreden en heel blij met haar, nu zal dat ook per persoon veranderen natuurlijk.
Ik weet niet of ik op bokt namen mag noemen maar je kunt me pben, dan geef ik haar naam door, dan kun je haar opzoeken en een mail sturen voor info over de opleiding.

Edit: en veel succes met kiezen ;)