Openstaan voor liefde..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

knetterhard

Openstaan voor liefde..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 09:39

Hallo iedereen :D,
Sinds een poosje ben ik lekker vrijgezel.
Ik ben mijn leven weer lekker aan het oppakken en alles gaat goed tot zo ver!
Alleen nu zit ik met het volgende, namelijk dat ik totaal niet opensta voor een nieuwe liefde in mijn leven.
Mijn vorige relatie was erg heftig en zelf had ik daarvoor al een erg heftige tijd achter de rug (lees: jarenlang ziek geweest).

Als er een leuk iemand op mij afstapt of als ik een leuk iemand zie, dan durf/kan ik er niks mee doen. En op de een of andere manier raak ik zo van slag, dat ik mezelf niet meer ben! Het liefst loop ik er keihard voor weg!

Ben ik nou de enige die dit heeft of hebben andere mensen dit ook gehad? En hoe gaan jullie hiermee om?

Ik ben trouwens lesbisch, wat het net allemaal ingewikkelder maakt in mijn ogen..

Anoniem

Re: Openstaan voor liefde..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 09:43

Lesbisch, homo etc maakt in mijn ogen allemaal niet uit. Liefde is nu eenmaal ingewikkeld. Als hetero zijnde gaat het ook niet zo vlot hoor ;)

Ik herken het gevoel. Ik loop zelfs weg van liefde in het algemeen, en dat gevoel is niet gebeterd sinds de laatste breuk. Liefde kwetst nu eenmaal enorm en daar blijf je littekens van hebben. Maar het komt wel. Er zal wel een persoon komen die jou toch zo leuk lijkt dat je de sprong wilt wagen :)
Ik spreek uit ervaring ;) Maar het kan lang duren. Bij mij duurde het de vorige keer 3 jaar, nadat ik weer wou. En dat was dan zelfs nog maar na een stomme jeugdliefde dat ik het niet meer kon.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:00

maar waarom zou je daar dan iets mee moeten doen als een leuk iemand op je afstapt? Het is toch niet verplicht om al open te staan voor iets nieuws? Waarom jezelf die druk opleggen?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:10

Waarom zou dat het ingewikkelder maken? Volgens mij reageer je dan ook dan gewoon als elk ander mens. De een springt direct in een andere relatie, de andere denkt aan mijn lijf effe geen polonaise.

Dus het is verder gewoon heel normaal gedrag en zeker niet raar of apart. :) Je bent er dus gewoon een van de kudde :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 13:23

Sammie schreef:
Waarom zou dat het ingewikkelder maken? Volgens mij reageer je dan ook dan gewoon als elk ander mens. De een springt direct in een andere relatie, de andere denkt aan mijn lijf effe geen polonaise.

Dus het is verder gewoon heel normaal gedrag en zeker niet raar of apart. :) Je bent er dus gewoon een van de kudde :D

Oh oh, je hebt denk ik wel gelijk! Als ik kijk naar mijn vrienden dan gaat alles snel en dat is iets wat ik zelf niet wil!
Maar de tip is dus om alles over mij heen te laten komen?

Demolenhoek: Misschien heb ik ook iets meer tijd nodig :j dankjewel voor je reactie. En je hebt gelijk, liefde is ingewikkeld!

Kinke: Ik heb wel het idee dat ik er altijd wat mee moet doen, omdat ik dan bang ben dat ik een bepaalde kans mis ofzo? Misschien moet ik eens meer in de leunstoel gaan zitten :))

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:40

Sammie schreef:

Precies. Niet over in zitten. Of het komt, of het komt niet. Ik ben al 7 jaar alleen en heb het prima naar mijn zin. Je moet eerst met jezelf gelukkig zijn. Een relatie is niet verplicht hè?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:13

Ik vind dat niet zo vreemd hoor, na een lange relatie ben ik jaren vrijgezel geweest voordat ik ook maar het idee had dat ik weer open stond voor iets. Soms ben je gewoon niet toe aan een relatie!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:54

Kan het niet zijn dat je jezelf (te) veel druk oplegt ivm relaties? Het hoeft niet altijd direct de (nieuwe) liefde van je leven te zijn, een leuke scharrel is ook niet mis ;-) en van een blauwtje is nog niemand doodgegaan... Relativeren is de boodschap!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 18:12

Als je klaar bent voor een nieuwe liefde in je leven komt dat vanzelf . Als je nu wat aangaat zal dat wellicht niet slagen ...
Take you,re time

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:51

Herken het heel erg, en dat is helemaal geen ramp toch? Gewoon je gevoel volgen en tegen de tijd dat je er wel klaar voor bent merk je dat vanzelf. :j