Help! (Groot) instagram probleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Help! (Groot) instagram probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:35

Hai allemaal!

Mijn zusje zit met een (voor haar) best groot probleem over instagram. Op haar email is een ander account gemaakt onder de naam waarmee ze ook op moviestarplanet zit, deze heeft ze zelf niet aangemaakt. Het vreemde is dat haar naam en ons telefoonnummer hier wel in stonden. We hebben die account maar gauw verwijderd gezien dit heel erg vreemd is.

Nu kan ze ook niet meer inloggen op haar normale instagramaccount. Dit omdat het wachtwoord niet meer klopt. Deze heeft ze ook niet zelf veranderd. Uiteraard hebben wij als allereerste geprobeerd het wachtwoord op te vragen zodat we hem kunnen veranderen. Maar dit is onmogelijk! Het emailadres waar het account op stond is veranderd naar een emailaccount die wij niet kennen. Ene w***@hotmail.nl. Helaas kennen wij géén ene email onder onze naam die met een w begint.

Dus weet iemand wat wij kunnen doen? Op dit moment hebben we geen idee wat we nog kunnen proberen.
Het zou heel fijn zijn mochten mensen ons hiermee kunnen helpen! Vooral mijn zusje is nogal gestresst. :+ Alvast bedankt :D

Geen idee of het topic hier goed staat. Zou fijn zijn mocht het verplaatst worden

Appeltje00

Re: Help! (Groot) instagram probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:38

Kan je instagram zelf niet mailen?
Ik heb meerdere keren contact gehad met grote bedrijven (andere aanleiding, namelijk google zoekresultaten) en het viel me op dat ze makkelijker te bereiken zijn dan ik verwachtte (google, partyflock, etc.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 21:50

fionaf09 schreef:
Kan je instagram zelf niet mailen?
Ik heb meerdere keren contact gehad met grote bedrijven (andere aanleiding, namelijk google zoekresultaten) en het viel me op dat ze makkelijker te bereiken zijn dan ik verwachtte (google, partyflock, etc.)

Dat is inderdaad nog een optie die we open zullen houden! Bedankt. :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:10

Ik zou het niet open houden maar daarmee beginnen!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:15

Inderdaad direct naar hun mailen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:17

Oke, dankjewel! We zijn vandaag pas thuisgekomen na een rit van 14 uur. Vandaar dat we het nog niet meteen hebben gedaan. ;) We zijn nu allemaal ook even te moe, dus dan zal ik zorgen dat ze er morgenochtend meteen achteraan gaan. :D

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:10

Ben je op vakantie geweest? En heeft je zusje misschien via een openbare WiFi geïnternet?

Een hacker kan heel simpel via een openbare WiFi in jouw mobiel meekijken. Ze kunnen dan gegevens zien zoals wachtwoorden en gebruikersnamen. Dit is eens bij EditieNL langsgekomen. Heeft een hacker via de openbare WiFi van de Starbucks wachtwoorden en gebruikersnamen van de mensen achterhaald die op dat moment op de openbare WiFi zaten.

Misschien is dit jouw zusje overkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:27

Roos, bedankt voor je antwoord! Ik zal het eens aan d'r navragen. Zelf hebben we wel bij de Mac donalds gezeten, maar ken kon ze al niet meer inloggen. Voor de rest zou ik het zo 1,2,3 niet weten. Neemt niet weg dar ik het zeker ga vragen. :)

Ik vermoed dar de evt. hacker ook in haar email is gekomen. Immers heb je dat email nodig om je email van je account te wijzigen. (Bevestigingsmailtjes etc) Dusdie gaan we ook eerst nog even wijzigen!

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:33

Ze kan nog wel in haar mail inloggen? Ik zou deze gelijk veranderen en niet mee wachten nu het nog kan.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 00:18

Inderdaad direct actie ondernemen met mails veranderen en morgen vroeg direct mailen.
Met zulke dingen moet je niet te lang wachten, want er kunnen nare toestanden van komen :(

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:54

Oeh nasty actie van iemand! Is het alleen instagram? Of hebben jullie het idee dat er meer accounts gehackt zijn (denk aan het e-mail adres zelf, die volgens mij nodig is om wachtwoorden etc. aan te passen)?

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:34

Moe of niet ik zou gelijk even een aantal stappen hebben ondernomen. Het gaat hier wel om je eigen privacy en accounts.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:39

LoveChamp schreef:
Moe of niet ik zou gelijk even een aantal stappen hebben ondernomen. Het gaat hier wel om je eigen privacy en accounts.

Je kan ook niet meer goed functioneren als je moe bent he, zeker met dit soort problemen moet je je aandacht erbij houden.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:41

NikkiEnJij schreef:
LoveChamp schreef:

Je kan ook niet meer goed functioneren als je moe bent he, zeker met dit soort problemen moet je je aandacht erbij houden.

Om even een ww te veranderen??

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:49

LoveChamp schreef:
NikkiEnJij schreef:

Om even een ww te veranderen??

Dan moet je wel eerst kunnen inloggen.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:53

Ik denk dat er hele goede tips gegeven zijn, ben benieuwd wat daar uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:07

Renee schreef:
Oeh nasty actie van iemand! Is het alleen instagram? Of hebben jullie het idee dat er meer accounts gehackt zijn (denk aan het e-mail adres zelf, die volgens mij nodig is om wachtwoorden etc. aan te passen)?

Wij denken ook email. Mijn zusje was zo dom om dezelfde wachtwoorden te gebruiken. Anders kan email etc. ook niet veranderd worden in het account zelf! Of het moet tegenwoordig met smsjes gaan? Dan kan ie zo het telefoonnummer veranderen natuurlijk.

Email wordt aangepast. Nu weer lastig pakket hoe en wat. Argh.
Zo wordt er meteen naar instagram gemaild.

Inderdaad moe en niet meer op en top functioneren. Maar als je 7 uur hebt geslapen, 14 uur in de auto, alles moet uitpakken etc. dan ben je er niet meer helemaal bij kan ik je vertellen. :+ En zo goed sliepen we niet..

We gaan ons best doen! Houden jullie op de hoogte. :j

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:19

Deetjeeuh schreef:
Renee schreef:

Wij denken ook email. Mijn zusje was zo dom om dezelfde wachtwoorden te gebruiken. Anders kan email etc. ook niet veranderd worden in het account zelf! Of het moet tegenwoordig met smsjes gaan? Dan kan ie zo het telefoonnummer veranderen natuurlijk.

Email wordt aangepast. Nu weer lastig pakket hoe en wat. Argh.
Zo wordt er meteen naar instagram gemaild.

Inderdaad moe en niet meer op en top functioneren. Maar als je 7 uur hebt geslapen, 14 uur in de auto, alles moet uitpakken etc. dan ben je er niet meer helemaal bij kan ik je vertellen. :+ En zo goed sliepen we niet..

We gaan ons best doen! Houden jullie op de hoogte. :j

Dom wil ik het niet noemen, maar wel heel onhandig. Zelf zou ik wel de voorkeur geven aan een nieuw account met een nieuw emailadres. Maar als de hacker van "dichtbij" komt dan heb je kans dat die het opnieuw doet zodra deze lucht krijgt van het nieuwe account.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:22

Het wachtwoord is nu veranderd. Ze doet verder eigenlijk niets met haar email. Dus het is niet zo dat daarvoor een ander account zou moeten worden aangemaakt. :) Maar dat zal ik inderdaad even met mijn ouders overleggen en met mijn zusje. Want later krijgt ze meer emails etc. en dan is het wel handig!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:54

Ik heb sowieso twee e-mail adressen, een voor social media bokt en andere prive zaken en een voor stage en werk gerelateerde dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:56

Renee schreef:
Ik heb sowieso twee e-mail adressen, een voor social media bokt en andere prive zaken en een voor stage en werk gerelateerde dingen.

Dat is inderdaad wat ik ook allemaal heb. :j Helaas is mijn zusje daar niet zo handig in + heeft ze het allemaal niet nodig omdat ze er niets mee doet.